راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

آغاز پخش برنامه

تلویزیون چین

به زبان روسی

تلویزیون خط سرخ- ترجمه آزاده اسفندیاری

  

دیمیتری نوویکوف، معاون رهبر حزب کمونیست فدراسیون روسیه در مجمع تلویزیونی جمهوری خلق چین که توسط دفتر اطلاعات شورای دولتی این کشور در همکاری های بین المللی، برگزار می شود سخنرانی کرد. رادیو و تلویزیون جمهوری خلق چین و تلویزیون خط سرخ حزب کمونیست روسیه، متن سخنرانی دیمیتری نوویکوف را بدین شرح منتشر کردند.

رفقای عزیز!

دوستی روسیه و جمهوری خلق چین، برای توسعه همکاری‌های مشترک ما و جایگاه مردم دو کشور، در جهان از اهمیت بسزایی برخوردار است. روابط دو کشور دوست، در شرایط بی ثباتی فزاینده جهانی که پیامد مستقیم سیاست‌های تهاجمی امپریالیستی ایالات متحده شده است، اهمیت راهبردی پیدا می کند. هر گام به سوی نزدیک شدن خلق های روسیه و چین، کمک مهمی به آینده مشترک و ایجاد نظم جهانی عادلانه بر روی کره زمین است.

روز 16 ژوئن، ارائه برنامه تلویزیونیChina Today (چین امروز) در مسکو برگزار شد. این برنامه با همکاری مشترک سردبیران کانال تلویزیونی خط سرخ و گروه رسانه ای انتشارات بین المللی و حمایت اداره ملی رادیو و تلویزیون چین، انجام شد. نمایندگان رهبری کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه و سفارت جمهوری خلق چین، در فدراسیون روسیه نیز در ارائه این پروژه همکاری داشتند.
اجرای پروژه چین امروز، ورق جدیدی را در تقویت روابط دوستانه بین حزب کمونیست فدراسیون روسیه و حزب کمونیست چین رقم خواهد زد. چنین ابتکاری کمک مهمی به توسعه روابط طرفین و اجرای عملی آن خواهد داشت.

پروژه تلویزیونی چین امروز، برای مخاطبان روسی امکان گسترده دسترسی به تولید تلویزیون مدرن و با کیفیت چین به زبان روسی را فراهم کرد. محتوای برنامه‌های این تلویزیون برای بینندگان روسیه را می توان منحصر به فرد دانست. برنامه‌های توانمند شبکه تلویزیونی چین، تصویر واضحی از توسعه سریع جمهوری خلق چین، دستاوردهای بزرگ مردم این کشور، تحت رهبری حزب کمونیست چین، بر روی آنتن شبکه تلویزیونی خط سرخ روسیه، تقویت می شود. شهروندان ما در طول سال توانستند فیلم‌های داستانی و مستند چینی را به راحتی تماشا کنند. توده های میلیونی از طریق برنامه ها با صفحات تاریخ چین، با سنت های امپراتوری آسمانی ارتباط برقرار می کنند. با فرهنگ چای، تاریخچه سرامیک، اقدامات بهداشتی و بسیاری از حقایق و پدیده های جالبی که می‌توانند برای خلق های روسیه، سازنده باشد آشنا می شوند.

برای اولین بار، بینندگان روسی، شاهکار «درام حماسی» را که سال گذشته در چین از محبوبیت خاصی برخوردار است را در تلویزیون روسیه تماشا کردند. در حال حاضر، تلویزیون خط سرخ حزب کمونیست، با نمایش فیلم سریال «مائو تسه تونگ» درباره نسل اول انقلابیون جمهوری خلق چین و مبارزات قهرمانانه آنها برای آزادی و استقلال، برای صلح و پیشرفت اجتماعی آشنا می کند.

ما با اطمینان، خاطر نشان می کنیم که نمایش سریال «مائو تسه تونگ» باعث دور جدیدی از علاقه تماشاگران به کانال تلویزیونی حزب کمونیست فدراسیون روسیه شده است. به ویژه، این امر در افزایش تعداد بازدیدها و پاسخ ها در قالب نمودارها منعکس شد. من فکر می کنم که این نشانه‌ها ناشی از علاقه بسیار شهروندان روسیه به دنبال از میان برداشتن فقر در کشور چین است. کار عظیمی که مستقیماً توسط توسعه اجتماعی موفقی که حزب کمونیست چین، مبتکر آن بود.

سال‌ های  طولانی بازار فیلم روسیه، با سلطه محصولات هالیوود، همراه با تبلیغات وسیع، سبک زندگی غربی را تجربه کرد. در چنین شرایطی، تماشاگر روسی، گاهی تصور ضعیفی از واقعیت‌های سینمای چین و فرهنگ آن کشور داشت. بله، در طول سال ها همکاری اقتصادی فعال بین دو کشور، میلیون ها نفر در روسیه با برندهای معروف جهانی چین آشنا شدند و از آنها استقبال بسیارکردند. با وجود این، بسیاری از روس ها اطلاعات زیادی در باره چین، در باره موفقیت های سوسیالیسم در جمهوری خلق چین ندارند. حتی حقایق مربوط به مبارزات قهرمانانه مشترک خلق های اتحاد شوروی و چین، علیه امپریالیسم، ارتجاع، فاشیسم ومیلیتاریسم ژاپن، بی‌خبر می باشند. ما کمونیست‌ها اعتقاد داریم، تماشاگر روسی، باید این فرصت را داشته باشد تا در باره مهمترین صفحات تاریخ چین و روسیه، بیاموزد و به آنها افتخار کند.

پروژه تلویزیونی چین امروز، به پر کردن بخشی از خلاء اطلاعاتی همه جانبه کمک می کند. به همین مناسبت در مراسم ارائه و معرفی پروژه، گنادی زوگانف، دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه، به طور خاص خاطرنشان کرد: «برای ما اساساً مهم است که تصویر واقعی از چگونگی راه یافتن امپراتوری آسمانی به پایان فقر در کشور خود دست یافت. چگونه از نظر سیاسی، رفقای چینی توانستند به صفحات دشوار تاریخ خود احترام بگذارند. ما امیدواریم که این پروژه به جوانان ما کمک کند تا عمیقاً در باره آنچه در آن کشور در حال رخ دادن است فکر کنند و از تجربه چینی‌ها بهترین نمونه‌ها را برگزینند.»
پروژه چین امروز، به شاهکار و تحولی برجسته در فضای رسانه ای روسیه تبدیل شده است. این امر در خدمت ترویج ارزش های انسان گرایی، دوستی بین مردم و پیشرفت اجتماعی است. کارشناسان اذعان دارند که این پروژه در نوع خود بی نذیر است. پیام با اهمیت این پروژه، برای نزدیک شدن بیشتر کشورها و از آن جمله مردم ما است.

با اطمینان می‌توانم بگویم، برنامه های حوزه رسانه ای دو کشور، جهت جلوگیری از گسترش فرهنگ نا سالم غرب، محافظت از سلامت فکری و روحی مردم ما، در برابر جریان هایی که از روش های تخریب گرانه جنگ های اطلاعاتی استفاده می کنند، می‌تواند جلو گیری کند . چین امروز را می توان نمونه ارزنده از همکاری سازنده دو کشور دانست. اجرای این پروژه، امکان یافتن ایده های جدیدی را برای تشکیل سیستم های اطلاعاتی یکپارچه مشترک با هدف محافظت از تاریخ، فرهنگ، آگاهی توده های مردم روسیه و جمهوری خلق چین از تأثیرات مخرب غرب، فراهم می کند.

امروز شما دوستان چینی ما، در باره مسائل مهم اتحاد نیروهای حرفه ای در حوزه رادیو و تلویزیون به گفتگو نشسته اید. برای شرکت کنندگان در این دیدار، آرزوی ایده های جالب، راه حل های امیدوارکننده و نتایج عالی از فعالیت های مشترک را دارم.

برای شما آرزوی موفقیت دارم! با بالا ترین درود ها و آرزوهای خوب برای شما!

 

 

https://www.rline.tv/news/2022-09-07-dmitriy-novikov-prizval-zashchitit-

narody-rossii-i-kitaya-ot-gryaznykh-informatsionnykh-voyn-/

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 849  - 23 شهریور 1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت