راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

فرود تقلبی آرمسترانگ بر سطح ماه!

بنیاد فرهنگ استراتژیک

ترجمه- بهمن دوستدار

 

  

در آستانه روز کیهان نوردی، محققان غربی بار دیگر توجه خود را به این واقعیت جلب می کنند که ناسا (اداره ملی هوانوردی و فضایی - اداره ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده) اعتراف کرد که فرود آمریکایی ها روی ماه جعلی بوده است.

به دنبال درخواست های مکرر برای تجزیه و تحلیل "سوابق اصلی فرود روی ماه"، امریکا مجبور شد اعلام کند که آن سوابق گم شده اند. مقامات ناسا توضیح دادند که به گفته آنها، کارکنان مرتباً عوض می شدند، کارمندان جوان و بی تجربه به طور تصادفی برچسب روی جعبه ها را با هم مخلوط کرده اند. تعداد آنها حدود (700 جعبه!). تخمین زده شده.

سپس موضوع  تغییر کرد و آنها اظهار داشتند که این "مدارک اصلی" به دلیل کاهش بودجه دیگر در دسترس نیستند. آمریکایی ها هنوز نمی توانند به ماه برگردند، زیرا ... فناوری نیز از بین رفته است ...

محققان غربی می نویسند: «تا کنون حتی یک نفر از سطح دریا از 1600 کیلومتر بالاتر نرفت. به جز زمانی که "به ماه رفتیم" که ظاهراً 380000 کیلومتر دورتر است. ما این کار را در سال 1969 انجام دادیم، زمانی که یک کامپیوتر با قدرت محاسباتی یک ماشین حساب نموداری به اندازه یک خانه بود. ما هنوز فناوری مایکروویو و VCR را در حوزه عمومی نداشتیم، اما به ماه پرواز کردیم. خوب. به سرعت به امروز، بیش از 50 سال بعد، زمانی که iPhone-12 قدرت پردازشی بیشتری نسبت به تمام کامپیوترهای روی زمین در سال 1969 دارد. حالا ناسا باز هم می گوید که امریکا نمی تواند به ماه برگردد زیرا "تکنولوژی لازم را نداریم.

در اوایل سال جاری، اعلام شد که "نوکیا" قصد دارد شبکه تلفن همراه 4G (LTE) خود را در ماه مستقر کند - برای استفاده توسط ماموریت ناسا ("Artemis-1") که هدف آن "استقرار" است. حضور یک نفر در ماه.

بدیهی است که هدف واقعی چیز دیگری است. اولاً روابط عمومی نوکیا که پس از فروپاشی بازار ارتباطات سیار آماده ورود به هر ماجراجویی است اکنون خود را به عنوان سازنده تجهیزات مخابراتی و یک شرکت فناوری اطلاعات فراملی معرفی می کند. ثانیاً، این دور جدیدی از «شستشوی مغزی» آمریکایی ها در فضا است.

واقعیت این است که ایالات متحده هنوز پرتابگرهای فوق سنگینی ندارد که بتواند یک فضانورد اکتشافگر را به ماه برساند، بدون آن اصولاً هیچ اعزامی وجود داشته باشد. "فالکون هوی" نیز هنوز نمی تواند به ماه پرواز کند، حتی از نظر تئوری، زیرا ناسا استفاده از این موشک را کنار گذاشته است.

ماموریت Artemis-1 برای بازگرداندن آمریکایی ها به ماه "در چند مرحله" تا سال 2024 توسط ایالات متحده حدود پنج سال پیش اعلام شد. طبق مأموریت صور فلکی ناسا که توسط دولت فدرال و کنگره در سال 2005 به تصویب رسید، قرار بود فرود آمریکایی ها بر روی ماهواره زمین در اوایل سال 2018 انجام شود. البته امروزه همه از جمله خود  ناسا این موضوع را فراموش کرده اند.

امریکا ادعا می کند که "نیل آرمسترانگ" امریکائی روی ماه همه چیز را ثبت کرده است، تا ابعاد پله ها و فواصل بین پله ها را. با دانستن طول نردبان، یک اندازه واقعی را به دست می آوریم که با آن می توانیم ارتفاع فضانورد را تعیین کنیم. به گفته ناسا، 9 اینچ بین میله های متقاطع وجود داشت، یعنی 22.86 سانتی متر. دو دهانه - حدود 45.5 سانتی متر. اکنون می توانیم به راحتی قد "فضانورد قمری" - 140 سانتی متر را محاسبه کنیم. این فقط قد آرمسترانگ 180 سانتی متری است.

عکس معروف چاپ چکمه آرمسترانگ روی سطح ماه و کفش و لباس فضایی او در موزه ملی هوا و فضای دانشگاه اسمیتسونیان امریکا به نمایش گذاشته شده است.

اعتقاد بر این است که مردی با وزن 77 کیلوگرم آن را به جا گذاشته است. وزن یک سیستم پشتیبانی زندگی A7L را نیز اضافه کنید که طبق منابع مختلف از 48 تا 54 کیلوگرم وزن داشته است و در مجموع به وزن 120-131 کیلوگرم می رسیم. گرانش ماه 6 برابر کمتر از زمین است، به این معنی که وزن یک فضانورد در لباس تنها حدود 20 کیلوگرم خواهد بود.

خاک ماه که ظاهراً این اثر در آن ایجاد شده، از سنگ تشکیل شده است: "یک لایه گرد و سست، ناهموار، که ضخامت آن به چند ده متر می رسد. متشکل از قطعات سنگ های آذرین، مواد معدنی، شیشه، شهاب سنگ ها و برش ها با منشا انفجاری شوک، شیشه های سیمانی. یک محقق کنجکاو آزمایشی را در خانه روی خاکی مشابه انجام داد و وزن بیش از 90 کیلوگرم آن تنها چند میلی متر اثر گذاشت. برای فشار دادن چند سانتی متر سنگ با یک کفش، باید یک فیل باشید یا در لایه ای از محلول نیمه مایع بایستید.  در اینجا تکه ای از خاک ماه است که توسط فضانوردان آپولو 11 از آسمان آورده شده و به نخست وزیر هلند ارائه شده است. در نتیجه معلوم شد که او یک تکه چوب سنگ شده است. این رسوایی به طور رسمی توسط BBC News در سال 2009 گزارش شد: "کارشناسان در اوایل سال 2006 در صحت سنگ ماه شک داشتند و تجزیه و تحلیل این ظن را تایید کرد. دولت ایالات متحده هنوز در مورد این وضعیت اظهار نظر نکرده است."

 

https://t.me/fsk_today

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 876  - 30 فروردین 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت