راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

نماینده حزب چپ آلمان
چرا نظامیان امریکا
از آلمان نمی روند؟

ترجمه و تدوین- عسگر داوودی

 

 
«چرا دولت آلمان با تشکیل یک کمیسیون تحقیق بین المللی در رابطه با انفجار تروریستی در خطوط لوله جریان نفت شمالی مخالفت می کند؟»«چرا دولت آلمان حتی پس از 20 سال از محکوم کردن جنگ تجاوزکارانه امریکا علیه عراق به عنوان نقض آشکار قوانین بین المللی امتناع می کند؟»


به گزارش پورتال تحلیلی «اقتصاد ژئوپلیتیک»، نماینده جناح چپ، از حزب چپ آلمان "سویم داغدلن" 30 ماه مارچ، در هفتاد و پنجمین سالگرد «طرح مارشال» در پارلمان آلمان خواست تا بیش از 38 هزار نظامی مستقر ایالات متحده خاک آلمان ترک کنند و سلاح های هسته ای خود را نیز با خود ببرند. او گفت: «در شرایطی که همه متحدان آن زمان مدت ها پیش آلمان را ترک کردند، اکنون پس از 78 سال، زمان آن است که نظامیان امریکایی نیز به خانه هایشان بازگردند.»، چرا نظامیان آمریکائی در «پایگاه های نظامی امریکا در خاک آلمان تابع قوانین اساسی آلمان عمل نمی کنند؟»، «چرا رفتار و عملکرد دولت امریکا این تصور را ایجاد می کند که متحدانش، فقط دست نشانده های وفادارش هستند.» البته، [در شرایط فعلی جهانی] کشورهای کمتر و کمتری در سراسر جهان آماده پذیرش این رفتارها هستند و این [شرایط جدید] پدیده خوبی است.» داغدلن خاطرنشان کرد «زمانی پارلمان آلمان شجاعت بیشتری داشت» زمانی که در سال 2010 با اکثریت قاطع به خروج سلاحهای هسته ای امریکا رای داد. اما متاسفانه «این قطعنامه اجرا نشد.»
بر اساس آمار EUCOM (فرماندهی اروپایی ایالات متحده) تا سال 2022، ایالات متحده 38 هزار و 500 نظامی در پایگاهها و سایر تاسیسات نظامی در آلمان داشته است.
داغدلن می گوید چون برای پرواز و هدایت بخش اصلی حملات هواپیما های بدون سرنشین در منطقه و در آسیا از پایگاه های آلمان استفاده می شود. نیروهای نظامی آمریکا از «پایگاه هوائی رامشتاین» بمنظور عملیات نظامی و تشکیل کنفرانس های نظامی توسط نیروهای نظامی آمریکا استفاده می کنند و سیاست آمریکا با نقض قوانین بین الملل و حمایت از جنگ و خونریزی و کودتا در کشورهای دیگر توام است. بنابراین آلمان باید در بخش هائی از سیاست خارجی خود با ایالات متحده تجدید نظر کند.
«در حال حاضر پای دولت آلمان تحت تاثیر و فشار آمریکا به جنگ نیابتی آمریکا علیه روسیه در اوکراین کشیده شده است. موافقت با ارسال تانک های پلنگ نمونه ای از این تحت فشار قرار گرفتن است.»، «چرا دولت آلمان از تشکیل یک کمیسیون تحقیق بین المللی در رابطه با انفجار تروریستی در خطوط لوله جریان نفت شمالی (نورد استریم) خودداری می کند؟»، «چرا دولت آلمان حتی پس از ۲۰ سال از محکوم کردن جنگ تجاوزکارانه امریکا در عراق به عنوان نقض قوانین بین المللی امتناع می کند؟»
سویم داغدلن همچنین خطاب به وزیر امور خارجه آلمان از حزب سبزها گفت: خانم بائربوک! شما که مدعی دفاع از «حقوق بشر» و «آزادی بیان» هستید، چرا برای آزادی «جولیان آسانژ» که به خاطر علنی کردن جنایات جنگی امریکا به 175 سال زندان در امریکا محکوم شده، لابی نمی کنید؟ چرا از افشاء گری و حق پناهندگی «ادوارد اسنودن» حمایت نکردید؟»
داغدلن درگیری در اوکراین را به عنوان یک جنگ نیابتی ناتو علیه روسیه محکوم کرد و ابراز تاسف کرد که بویژه در رابطه با این جنگ کشورهای عضو اتحادیه اروپا به عنوان «دست نشانده» ایالات متحده عمل می کنند و منافع اقتصادی ملت های خود را قربانی سود اندوزی شرکت های اسلحه فروشی آمریکائی می کنند.
پیش از سخنرانی انتقادی و تند سویم داغدلن در پارلمان آلمان، پورتال «اقتصاد ژئوپولتیکی» در 15 مارچ 2022 گزارش داده بود که پنتاگون در حال حاضر 100هزار نظامی مستقر در اتحادیه اروپا دارد. در کشورهای عضو ناتو که از تاریخ 2014 (کودتای میدان در اوکراین علیه ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور وقت) از 14 کشور تاکنون به 30 کشور عضو ناتو افزایش داده شده اند و تعداد آنها با ورود دو کشور فنلاند و سوئیس به 32 کشور محاصره کننده روسیه از بخش اروپای شرقی افزایش می یابد. پس ازکودتای سال 2014 و مستقر کردن دولتی شبه فاشیستی در کیف، ایالات متحده به تدریج بازسازی و افزایش وضعیت نیروهای نظامی خود در بخش جناح شرقی ناتو را شروع کرد.
اکنون آمریکا در لهستان و انگلیس هر کدام 10 هزار نیروی نظامی، در رومانی 12 هزار و در اسپانیا 1000 و در ایتالیا با 5 هزار تن نیروی نظامی مستقر دارد.

منابع:
https://geopoliticaleconomy.com/2023/03/31/germany-us-soldiers-nuclear-weapons/

https://www.stripes.com/theaters/europe/2022-03-15/us-forces-record-high-europe-war-ukraine-5350187.html

فیلم سخنرانی سویم داغدلن در یوتیوپ:
Bundestag live: 95. Sitzung des Deutschen Bundestages - YouTube
تلگرام راه توده:
https://telegram.me/rahetudeh


 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 877  -  6 اردیبهشت 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت