راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

کشاورزان با تراکتور

پارلمان اروپا را

محاصره کردند!

اومانیته- ترجمه جعفر پویا

  

کشاورزان چندین کشور اتحادیه اروپا با تراکتورها و کامیون های باری خود در مقابل پارلمان اروپا در "بروکسل " جمع شدند.

جیلیان، 18 ساله، با چشمانش که از خستگی نیمه باز بود یکی از معدود افرادی است که هنگام ناهار در کابین تراکتورش می‌ماند. او برای مقابله با سرمای بروکسل، خود را زیر چند لایه لباس پوشانده است. مردجوانی که بزودی کسب و کار کشاورزی والدینش در منطقه "شارلوا "را در دست می گیرد، توضیح می دهد: "ما جمع شدیم تا جلوه ای غافلگیرکننده ایجاد کنیم و تا حد امکان به پارلمان بروکسل نزدیک شویم." ما فقط کمی بیش از یک ساعت و نیم وقت داشتیم که با تراکتورهای خود رانندگی کنیم، به مقابل پارلمان  برسیم که البته موفق شدیم!

کشاورزان بلژیکی که با تراکتور خود را به پایتخت رسانده بودند تا روز دوشنبه در کابین تراکتورهای خود یا روی کاهی که با کامیون های بارکش آورده بودند خوابیدند.

"جیلیان"، میگوید نارضایتی دهقانان در تمام اروپا گسترش می‌یابد. خواست های ما تقریباً همان خواسته‌هایی است که کشاورزان فرانسه از دولت مکرون و در آلمان در دولت آن کشور دارند.

ما باید توافقات تجارت آزاد، حاشیه های توزیع انبوه، مالیات ها، استانداردها را متوقف کنیم. قیمت محصولات ما ثابت نیست، حتی در حال کاهش است .

کشاورزان چندین منطقه بلژیک  جاده کمربندی بروکسل و همچنین بزرگراهی که پایتخت را به شهر "آنتورپ "متصل می‌کند و جاده‌های خاصی در اطراف شهر"گان "در" فلاندر "را مسدود کرده بودند. قبل از دیدار رهبران اتحادیه، کشاورزان با نخست وزیر بلژیک  و وزیر کشاورزی دیدار کردند.

رئیس فدراسیون کشاورزان جوان بلژیک، پس از این جلسه گفت: "من هنوز گرسنه هستم." ما مانند دیگر اتحادیه‌های کارگری کشاورزان که در "آگروفرونت" بسیج شده‌اند تا خواسته‌های خود را مطرح کنند، از این واقعیت که هیچ اقدام مشخصی توسط رهبران اتحادیه اروپا در نظر گرفته نمی‌شود ابراز تاسف می‌کنیم. فدراسیون متحد پرورش دهندگان و گروه های کشاورزان (Fugea) خاطرنشان کرد: ما خوشحالیم که می شنویم دولت بلژیک توافق نامه اتحادیه اروپا را امضا نخواهد کرد. گروه کوچکی از پیشاهنگان کشاورز با ابتکار عمل خود اکنون در انتظار بخش اعظم نیروها به رهبری اتحادیه های بلژیکی و شعبه اروپایی Via Campesina هستند. انها  از تظاهرکنندگان همه کشورهای اروپا خواسته بودند تا در بروکسل تجمع کنند. تراکتورها از شامگاه چهارشنبه 31 ژانویه شروع به ورود به بروکسل  کردند تا روز بعد میدان لوکزامبورگ را در مقابل پارلمان اروپا مسدود کنند. رهبران اتحادیه اروپا روز اول فوریه، در طی یک نشست فوق العاده درجلسه ای که معمولاً برای بحث در مورد بودجه و کمک به اوکراین برنامه ریزی شده بود ناچار شدند در باره اعتراضات و تظاهرات کشاورزان بحث کنند .

. À Bruxelles, les tracteurs devant l’Europe - L'Humanité (humanite.fr)

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 917  - 18 بهمن 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت