راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

"تاکر کارلسون"

روزنامه نگاری

که قهرمان حرفه اش شد

سایت "استولیتیا"- آندری سوکولوف

ترجمه- جعفر پویا

  

دولتها و رسانه های غرب از گفتگوی "تاکر کارلسون" با پوتین وحشت کرده اند. وحشت از همان زمانی شروع شد که "تاکر کارلسون"، وارد مسکو شد.

این مصاحبه تاکر کارلسون را نیز به یک روزنامه نگار برجسته تبدیل کرد.

رسانه های غربی تلاش می کنند این خبرنگار شجاع را بدنام کنند، دولت های غربی او را تهدید به دستگیری می کنند، او را خائن می نامند، متهم به "تبانی با پوتین" کرده اند و اتحادیه اروپا او را تهدید به تحریم کرده است.

 

 آنچه قابل توجه است، اینست که این توفان خشم علیه این روزنامه نگار حتی پیش از آنکه او با پوتین مصاحبه کرده و این مصاحبه را منتشر کند آغاز شد.

روزنامه واشنگتن پست، یکی از بلندگوهای اصلی تبلیغاتی دولت ایالات متحده، بلافاصله درمورد  مصاحبه این روزنامه‌نگار گفت این «دسیسه‌ کرملین» موذیانه بود. به عقیده این روزنامه اکنون روسیه با دونالد ترامپ تبانی کرده است. اکنون کاخ سفید جو بایدن با تمام قوا تلاش می کند تا با توجه به انتخابات آتی آمریکا از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ جلوگیری کند.

این روزنامه نوشت: «تصمیم کرملین برای اجازه دادن به مصاحبه نشان‌دهنده علاقه پوتین به ایجاد پل‌هایی برای رهبران حزب جمهوری‌خواه بود و به نظر می‌رسد که امید کرملین به بازگشت دونالد ترامپ به ریاست جمهوری برای جلوگیری از کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین را منعکس می کند.»

نخست وزیر سابق بلژیک و نماینده کنونی پارلمان اروپا در مصاحبه ای با هفته نامه آمریکایی نیوزویک هشدار داد، که مجری سابق شبکه تلویزیونی فاکس نیوز"کارلسون" به دلیل کار در روسیه، ممکن است با اتحادیه اروپا مشکلاتی داشته باشد. او از اتحادیه اروپا خواست تا اعمال «ممنوعیت سفر» برای کارلسون را بررسی کند و این روزنامه‌نگار آمریکایی را «سخنگو»ی رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ و پوتین خواند. از آنجایی که پوتین یک جنایتکار جنگی است و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه همه کسانی که در تلاش‌هایش به او کمک می‌کنند اعمال می‌کند، منطقی به نظر می‌رسد که سرویس اقدام خارجی اروپا نیز به پرونده [کارلسون] رسیدگی کند.

تاکر کارلسون در پیام ویدئویی خود که در شبکه اجتماعی X (توئیتر) منتشر کرد، دلایلی که وی را به مصاحبه با رهبر روسیه ترغیب کرد، توضیح داد: «بیشتر آمریکایی‌ها نمی‌دانند که چرا پوتین عملیات ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد و اکنون چه اهدافی دارد.»

"دیمیتری پسکوف"، سخنگوی کرملین تایید کرد: «کارلسون موقعیتی دارد که با دیگران متفاوت است. او به هیچ وجه طرفدار روسیه نیست، طرفدار اوکراین نیست، بلکه طرفدار آمریکاست. اما حداقل مواضع او با موضع این رسانه های سنتی آنگلوساکسون در تضاد است.»

 

تاکر کارلسون  کیست؟

 

تاکر کارلسون، که مصاحبه اش با پوتین امروز تمام جهان را هیجان زده کرد در سانفرانسیسکو به دنیا آمد. پدرش، "ریچارد کارلسون"، مدیر شرکت رادیویی صدای آمریکا، رئیس شرکت پخش عمومی و سفیر ایالات متحده در "سیشل" بود. تاکرکارلسون از کالج "ترینیتی" در"هارتفورد" با مدرک لیسانس تاریخ فارغ التحصیل شد. او تلاش کرد تا در آژانس اطلاعات مرکزی کار کند، اما درخواست او رد شد، پس از آن کارلسون تصمیم گرفت حرفه روزنامه نگاری را دنبال کند، جایی که او به سرعت حرفه را آغاز کرد و به یک مجری تلویزیونی محبوب برنامه خبری خود تبدیل شد.

 کارلسون به عنوان مخالف ترقی گرایی و منتقد مهاجرت یک ملی گرای سرسخت توصیف شده است. او که سابقاً یک آزادیخواه اقتصادی بود، اکنون از حمایت گرایی حمایت می کند و با کنترل اسلحه و سقط جنین مخالف است.

کارلسون روسیه را تهدیدی جدی برای آمریکا نمی داند و خواستار همکاری با آن علیه داعش، دشمن مشترک در جنگ داخلی سوریه شد. او همچنین با نظریه دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا مخالف بود و بارها علیه سیاست های ضد روسی واشنگتن صحبت کرده است.

 او در برنامه محبوب خود مدام از سیاست های دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن انتقاد می کرد و به همین دلیل از کانال فاکس نیوز اخراج شد و برنامه خود را در شبکه مجازی آغاز کرد. با این حال، نمی توان او را یک "روزنامه نگار طرفدار روسیه" نامید. درست است که امروز"تاکر کارلسون" آمریکایی را که سیاست های دیوانه وار جو بایدن را در اقتصاد، اوکراین و در رابطه با روسیه دنبال می کند رد می کند. مصاحبه او با پوتین بدون شک او را به یک ستاره بزرگ تبدیل خواهد کرد.

. Смертельно боятся правды / Текущий момент (stoletie.ru)

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 918  - 25 بهمن 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت