راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

جهان از امریکا

انتقام خواهد گرفت!

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی

  

لورنس ویلکرسون، سرهنگ بازنشسته ارتش ایالات متحده، روز 18 فوریه در مصاحبه با کانال دیالوگ ورکز گفت، آمریکا با اقدامات خود نفرت مردمی را علیه خود در سراسر جهان گسترش می دهد و دیر یا زود آسیب دیده ها "انتقام خواهند گرفت". با توجه به تمایل ایالات متحده برای کنترل کل جهان و ناتوانی آن در یافتن مصالحه، این نتیجه اجتناب ناپذیر است. ما مجازات خواهیم شد، با اطمینان می گویم، این امر به ناچار به وقوع خواهد پیوست.

 

پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی، دورانی آغاز گردید که ایالات متحده تنها ابرقدرت جهان شد. اما اکنون به نظر می رسد که جهان در حال دگرگونی است. آیا به نقطه و درکی رسیده ایم که واشنگتن باید نیاز به سازش، همکاری و همزیستی با دیگران را تشخیص دهد؟

 

من در کالج، کلاسی درباره شکسپیر داشتم و هرگز اصطلاحی را که استاد گهگاه برای صحبت در باره تراژدی ها باستان به کار می برد، فراموش نمی کنم، اگرچه می توانید آن را برای تراژدی ها و حتی کمدی های کنونی نیز کار ببرید. او از اصطلاح "قصاص" استفاده می کرد. به عنوان مثال، اینکه پادشاهی زمانی   پادشاه قبلی را کشته است و...

این آن عملی است که ما در انجام آن تلاش می کنیم. من معتقدم که این دقیقاً همان چیزی است که برای ما اتفاق خواهد افتاد. ما اکنون در دوره ای هستیم که خود در حال بلند پروازی و قدرت گیری دیگران در جهان هستیم که موجب قصاص برای ما خواهد شد. درست مانند واکنش بربرها در برابر امپراطوری روم، یعنی زمانی که فشارها بیش از حد تحمل آنها شد، بربرها بر روم هجوم آوردند و آن چه را که امپراتوری سزاوار آن بود بر سر آن آوردند.

 روزهای آینده همه چیز کاملاً متفاوت خواهد بود، زیرا دوران کاملاً متفاوتی فرا رسیده است. به دو یا سه میلیارد نفر در دنیا نگاه کنید که تحت تحریم های ما هستند، برخی از آنها دهها سال در تحت تحریم ما بوده اند. به عنوان مثال کوبایی ها را در نظر بگیرید. آنها به معنای واقعی کلمه در محاصره زندگی کرده و می کنند. کشورهای دیگری هم در دنیا وجود دارند که نیم یا ربع قرن در تحریم ما هستند. بیش از دو میلیارد نفر امروز از ما متنفر هستند.

حال به انعکاس دید مردم جهان توجه کنید که حمایت بی قید و شرط از نسل کشی در غزه را که اکنون جریان دارد به ایالات متحده نسبت می دهند. اینجا هم شما یک میلیارد نفر دیگر را دارید که احتمالاً با تمام وجود از ما تنفر دارند.

اتفاقا، روز گذشته با دوستانی از تونس و مراکش صحبت می کردم که به من گفتند در هر بازار، در هر رستوران و هر کوی و برزنی می شنوید که جوانان 18-19 ساله در باره پیوستن به گروه های مسلح (تروریستی) و حمله به آمریکا صحبت می کنند.

 از بسیاری جهات این یک رک گویی و جسارت ساده است اما آنها راه دیگری برای انتقام نمی بینند. آنها مردن مردمان خود را تماشا می کنند و انتظار داریم چگونه با ما کنار بیایند.

موضوع دیگر آنکه، آنها از این واقعیت خشمگین هستند که تغییرات آب و هوایی تا حد زیادی تقصیر آنها نیست، بلکه پیامد فعالیت های ما، چین و اروپایی هاست. مردمان این کشورها گازهای گلخانه ای را تولید نکرده اند. گازهائی که اکنون جو بالا سرما را فرا گرفته و گرمای زمین را دم به دم بیشتر می کند.

این گازها باعث شده که آن مردم متنفر از امریکا نتوانند به کار کشاورزی بپردازند و با دستیابی به محصولات آن ارتزاق کنند. در کشورهایشان سیل جاری میشود و دار و ندار آنها از کف میرود. در همین رابطه هم ما را مقصر می دانند.

بدون تردید ما مجازات خواهیم شد، همان طور که در تمام امپراتوری هایی که تا به حال در تاریخ وجود داشته اند، این پدیده امری ناگزیر بوده است.

 

https://russian.rt.com/inotv/2024-02-19/Polkovnik-Uilkerson-mir-nenavidit-SSHA

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 919  - 2 اسفند 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت