راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

مصاحبه اومانیته با مکرون

شاید حزب لوپن

وارد الیزه شود!

روزنامه اومانیته- ترجمه وتدوین: جعفر پویا

  

این مصاحبه فرصتی بی نظیر برای پرسش از مکرون در مورد تصوراتش از ملت، مهاجرت و مسئولیتش در ظهور راست افراطی است .

اومانیته: مارین لوپن بین سال های 2017 تا 2022 بیش از 2.5 میلیون رای به دست آورد. شما گفتید که می خواهید در طول دوره پنج ساله خود همه کارها را انجام دهید تا رأی دهندگان "دلیلی برای رای دادن" به او نداشته باشند. از این شکست چه درس هایی می گیرید؟

 مکرون: مایه تاسف است اگر مارین لوپن اینجا در این دفتر باشد و با شما صحبت کند.

بیایید به کشورهای همسایه نگاه کنیم. زمانی که من در سال 2017 انتخاب شدم،  AfD (حزب آلترناتیو آلمان) به سختی در آلمان وجود داشت. امروز دومین نیروی بزرگ در کشور است.

 

اومانیته: شما را رئیس جمهور ثروتمندان می دانند و از هر دو وزیر دولت  یک نفر میلیونر است. آیا این بهترین سوخت برای راست افراطی نیست؟

مکرون: من مخالفم. نابرابری به طور چشمگیری افزایش نیافته است.

بودجه های آموزش ملی، بهداشت، عدالت و امنیت را به شکلی بی سابقه افزایش داده ام. به لطف همه اینها، فرانسه یکی از کشورهای جهان است که نابرابری پس از توزیع مجدد ثروت کمترین میزان را دارد.

اومانیته: پس از هفت  سال در قدرت، مسئولیتی در قبال ظهور راست افراطی ندارید؟

مکرون: نمی گویم در همه چیز موفق شدم. همه ما مسئولیت هایی داریم، اما کاریکاتوری که شما از سیاست من می سازید دروغ است.

اومانیته: 9.1 میلیون نفر یا 14.5 درصد جمعیت زیر خط فقر زندگی می کنند.  ایا این وضعیت قبلاً حاکم بوده است؟

 

مکرون: ارقامی که شما ذکر می کنید مربوط به فقر نسبی است، یعنی به این دلیل است که درآمدها به صورت تاریخی افزایش یافته است که آستانه فقر به شدت افزایش یافته است. در کشور ما، نیروهای چپ افراطی حداقل دستمزد 1400 یورو را پیشنهاد کردند. این ممکن نیست ما اینجا هستیم. از سال 2017، حداقل دستمزد تقریبا 20 درصد افزایش یافته است. در طول بحران تورم، داده ها نشان می دهد که قدرت خرید طبقات متوسط بیش از سایر کشورها حمایت شده است. بنابراین نادرست است که بگوییم سیاست من ضد اجتماعی است.

اومانیته: مهاجرت در، فرانسه نامنظم رشد می کند.

 مکرون: افراد بی تابعیتی که از یک نسل کشی گریخته اند توانسته اند به کشور ما بیایند. افرادی از کشورهای در حال جنگ فرار کرده اند. تنها 42 درصد از در خواست های پناهندگی پذیرفته شده است.

اومانیته: شما قانون مهاجرت را «سپری که ما فاقد آن بودیم» توصیف کردید. سپر دقیقاً در برابر چه چیزی، در برابر چه کسی؟

مکرون: علیه قاچاقچیان و شبکه های مهاجرت غیرقانونی که در بدبختی جهان به ویژه در قاره آفریقا رشد می کنند... این قانون که با پیمان پناهندگی و مهاجرت نهایی شده در سطح اروپا مرتبط است، شبکه های آنها از ضعف قانون ما سوء استفاده می کنند. اگر کنترل نشود، انسجام ملت را تهدید می کند.

اومانیته: به نظر شما چرا کارگران به حزب "جبهه ملی" روی آورده اند؟ مبارزه با مهاجرت غیرقانونی را به دست راست افراطی نسپارید.

مکرون: من هرگز یک کلمه علیه مهاجرت نگفته ام. اما هنوز نمی توانیم از مهاجرت غیرقانونی دفاع کنیم. هیچ جمهوری خواه شایسته ای نمی تواند از مهاجرت غیرقانونی و نبود قوانین دفاع کند

اومانیته: جلیقه زردها، بسیج علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی، جنبش آب و هوا... شورای اروپا و سازمان ملل مرتباً در مورد «استفاده بیش از حد از زور» تحت دو مأموریت شما ابراز نگرانی کرده اند. آیا پیامدهای دموکراتیک این خشونت را در مقابل جنبش های اجتماعی می سنجید؟

مکرون: بله، و به همین دلیل است که ما در دکترین پلیسی خود تجدید نظر کرده ایم. چیزی که من را بیشتر نگران می کند افزایش خشونت در جامعه است. اگر بگوییم پلیس به طور خودجوش خشونت می کند، ناصادقانه است. آنها در خدمت نظام جمهوری هستند. فعالان سندیکایی هدف خشونت قرار گرفتند. من همیشه روحیه مسئولیت پذیری نیروهای صنفی را که راهپیمایی های آنها برگزار می شود و با همکاری پلیس بازی می کنند ستایش کرده ام. واقعیت این است که اقلیت های درون این نیروها، به ویژه عناصر خارجی، می خواهند خشونت خیابانی را تحریک کنند. جمهوری حق تظاهرات و اعتراض را تضمین می کند و مانع خشونت درجامعه میشود. من در مسائل اخلاقی سازش ناپذیر خواهم بود. اما من به تمام پلیس‌ها و ژاندارم‌ها فکر می‌کنم که برای حفاظت و اجرای قوانین جمهوری تلاش کردند، که برخی از آنها مادام العمر معلول شدند.

من در شرایطی انتخاب شده ام که دیگر تظاهرات بزرگی مانند سال 2002 وجود ندارد. این جامعه است که راست افراطی را عادی و بی اهمیت جلوه داده است. آنها بیش از ده سال میهمان تمام تلویزیون ها هستند. من همچنین مسئولیت تلاش برای اجرای پروژه دموکرات و جمهوری خواه را با در نظر گرفتن کثرت نظرات بر عهده خودم می دانم. این کاری است که من در سطح نمادین انجام می دهم.

. Manouchian, loi immigration, RN... Emmanuel Macron face à l’Humanité - L'Humanité (humanite.fr)

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 919  - 2 اسفند 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت