راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

آمریکا را چگونه

میتوان متوقف کرد؟

النا پوستوویتووا - استوالیته

ترجمه- آذرنگ

  

در 23 نوامبر سال گذشته، پروفسور "هسودوفسکی" در مجله تحقیقات جهانی کانادا به طور مستقیم اشاره کرد که خشم اسرائیلی ها و خون فلسطینی ها تنها راه را برای رویداد اصلی آینده نزدیک - حمله آمریکایی - اسرائیلی به ایران هموار می کند. در آن زمان نگارش این مقاله، ناوهای جنگی ایالات متحده و ناتو شامل دو ناو هواپیمابر، جت های جنگنده و یک زیردریایی هسته ای در شرق مدیترانه و دریای سرخ مستقر بودند. و همه فراخوانده شده بودند تا با آنچه سیاستمداران و رسانه های غربی به اتفاق آرا «تجاوز فلسطین به دولت یهود» توصیف می کنند، مقابله کنند. بی درنگ توضیح دهیم: نقشه گروه نیروی دریایی ناتو که در دریاهای سرخ، عمان، عدن، فارس و عرب فعالیت می کند تا 20 دسامبر 2023، حضور حدود 50 کشتی را نشان می دهد. اما حتی بدون گروه نیروی دریایی ناتو، اسرائیل در حال حاضر در بین قوی ترین نیروهای مسلح - پس از روسیه، ایالات متحده آمریکا و چین در رتبه چهارم قرار دارد. سوال این است که چرا اسرائیل به حمایت ناوهای هواپیمابر آمریکایی برای ارتکاب نسل کشی علیه فلسطینیان ساکن در سرزمین خود نیاز دارد؟

هر بار که گفته می شود«اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند»، واشنگتن مدام به ایران هشدارمی‌دهد و تهدید می‌کند که «اگر اوضاع متشنج شود» ایران را مجازات خواهد کرد. این بدان معنی است که وضعیت بدتر خواهد شد.

پروفسور هوسودوفسکی مجموعه‌ای از حقایق را بیان می کند  که دقیق‌تر از هر مدرکی گواه بر این واقعیت است که واشنگتن سرسختانه برای آرام کردن ایران آماده می‌شود. 4 ماه قبل از 7 اکتبر 2023، کنگره آمریکا قطعنامه 559 را تصویب کرد که ایران را به داشتن سلاح هسته ای متهم کرد. این قطعنامه اجازه استفاده از نیروی نظامی علیه ایران را می دهد. علاوه بر این، نمایندگان کنگره امریکا مدت هاست می دانند که اسرائیل یک قدرت هسته ای اعلام نشده است. و استقرار نظامی کنونی آمریکا و ناتو در خاورمیانه، که رسانه‌ها آن را به عنوان کمک به اسرائیل معرفی می‌کنند، تنها گوشه‌ای از آمادگی‌های نظامی ضدایرانی آمریکاست که بیش از 20 سال است ادامه دارد. به گفته پروفسور هوسودوفسکی، در سال 2005، امریکا  سناریویی را تنظیم کرد که در آن از حمله اسرائیل به نمایندگی از واشنگتن به عنوان "ماشه ای" استفاده می شود که یک جنگ همه جانبه علیه ایران به راه می اندازد. حمایت بی دریغ بایدن از نتانیاهو با سخنان ژنرال "ریچارد کلارک" که می گوید نیروهای آمریکایی "آماده جان باختن برای دولت یهود هستند" مطابقت دارد. این بدان معناست که ارتش آمریکا و دستگاه اطلاعاتی آن در پشت بمباران و تهاجم به نوار غزه قرار دارند. اما جنگ با ایران نیز از سوی پنتاگون به عنوان بخشی از یک سری عملیات نظامی تلقی می شود. به گفته ژنرال "وسلی کلارک"، فرمانده سابق ناتو، نقشه راه نظامی پنتاگون متشکل از چندین کشور بود: «برنامه مبارزاتی پنج ساله فقط شامل هفت کشور است که از عراق شروع می شود، سپس سوریه، لبنان، لیبی، ایران، سومالی و سودان. "

از سال 1991 تاکنون هیچ مقاومتی در جهان وجود نداشته است. آیا روسیه سرمایه داری می توانست چنین شود؟ قطعنا نه. آسوشیتدپرس می گوید به همین دلیل است که جنگ اجتناب ناپذیر می شود. "جهان وارد عصر بی ثباتی فزاینده ای شده است زیرا کشورهای سراسر جهان هزینه های نظامی خود را در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، حمله حماس به اسرائیل و قاطعیت فزاینده چین در دریای چین جنوبی افزایش می دهند."

این نتیجه گیری گزارش جدیدی است که به تازگی توسط موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک" IISS "مستقر در لندن منتشر شده است: روسیه در اوکراین، چین در دریای چین جنوبی، تنش های فزاینده در قطب شمال، کره شمالی و سلاح های هسته ای آن، تقویت رژیم های نظامی در ساحل آفریقا - همه اینها "به وخامت اوضاع امنیتی کمک می کند."

دلایل ارائه شده برای بحران نه جدید است و نه صحیح. و اگر همه این دلایل در "شماره‌گرها" گنجانده شوند، "مخرج" مشکل همیشه ایالات متحده خواهد بود، جاه‌طلبی‌هایش، تمایلش به در دست داشتن افسار تبعیت اقتصادی کشورها برای منافع خود، به زور نظامی و اقتصادی کشورهایی را محبور به کشیدن گاری اقتصاد خود می کند، در سبد خرید اقتصادی ایالات متحده .

وضعیت امنیتی نظامی کنونی خبر از دهه خطرناکتری می‌دهد که مشخصه آن اظهارات وقیحانه برخی از نظامیان درباره رویکردی قدرتمند و همچنین فشار از سوی دموکراسی‌های همفکر برای تقویت دفاع دوجانبه و چندجانبه است. در این گزارش آمده است.

در واقع، هزینه های دفاعی جهان در سال گذشته 9 درصد افزایش یافت و به 2.2 تریلیون دلار رسید. مقصر کیست؟در گزارش" IISS "تاکید شده است که روسیه، البته، به عنوان تهاجم تمام‌عیار روسیه به اوکراین، که اکنون در سومین سال خود قرار دارد، این نگرانی را افزایش داده است و چین و سایر کشورهای قدرتمند نظامی به دنبال تحمیل اراده خود بر همسایگان خود هستند. و چه کسی می تواند اراده خود را بر ما تحمیل کند؟ و چگونه این امر با ارزش جان انسان مقایسه می شود؟ Кто остановит США? / Политика (stoletie.ru)

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 921  - 16 اسفند 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت