راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

دست کاخ سفید

پشت اسرائیل

برای ادامه جنایت

اومانیته- ترجمه آذرنگ

  

واشنگتن فروش تسلیحات جدید به اسرائیل را بدون عبوراز کنگره و"تصویب نمایندگان کنگره" تصویب کرد.

جو بایدن از تل آویو می خواهد از مردم غیرنظامی غزه محافظت کند و در عین حال امکاناتی  را برای آنها فراهم می کند تا مرتکب جنایات جنگی و حتی نسل کشی شوند و فروش تسلیحات جدید به اسرائیل را به مبلغ 133.4 میلیون یورو بدون کسب مجوز از کنگره، آغاز کرد.

این در حالی است که کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه با سرعت فزاینده ای ادامه دارد. وزیر امور خارجه ایالات متحده، انتقال سلاح ها به اسرائیل را با "نیازهای دفاعی فوری" توجیه می کند. این دومین بار بود که دولت بایدن انتقال تجهیزات نظامی به اسرائیل را بدون مشورت با قوه مقننه انجام داد.

واشنگتن پیش از این مجوز فروش حدود 14000 گلوله تانک به ارتش اسرائیل را صادر کرده بود و بصورت همزمان از کشتار غیرنظامیان نوارغزه انتقاد کرد. این دو روئی و تزویر چگونه قابل توجیه است؟ درحالیکه نخست وزیر اسرائیل در گفتگوی تلفنی خود با بایدن به او گفته بود استراتژیک خود را تغییر نمیدهد. او گفت: "ما متوقف نمی شویم، ما به جنگ ادامه می دهیم و در روزهای آینده نبرد را تشدید خواهیم کرد و این یک جنگ طولانی خواهد بود که. قرار نیست تمام شود."

بنابراین دولت ایالات متحده آگاهانه از یکسو سلاح برای اسرائیل می فرستد و از سوی دیگر با تزویر سخن برای جلوگیری از کشتن غیر نظامیان غزه می گوید و خود را تسلیم فشارهای بین المللی نشان میدهد.

کاخ سفید همچنان به محافظت از متحد خود در برابر فشارهای بین المللی در سازمان ملل ادامه می دهد. در نوار غزه، تاکنون 21000 نفر کشته شده اند و اتهامات جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و  نسل‌کشی متوجه دولت نتانیاهوست. عفو بین‌الملل «شواهد قاطع جنایات جنگی» ناشی از حملات اسرائیل را تائید کرده و خاطرنشان کرده که دولت ایالات متحده مسئول این جنایات است .

به گفته این سازمان مستقر در لندن، "قتل عام  شهروندان" در 10 و 22 اکتبر توسط ارتش اسرائیل با بمب های "ساخت ایالات متحده آمریکا" انجام شده است.

"اگنس کالامار" دبیرکل سازمان های غیردولتی، با انتقاد از این کشتارها با مهمات تولید شده در ایالات متحده نسبت به عواقب مرگبار بمباران غزه برای غیرنظامیان هشدار داده است.

ارسال سلاح های امریکائی به اسرائیل اجازه می دهد تا نقض قوانین بین المللی علیه بشریت ادامه یابد.

اگنس کالامار از ایالات متحده خواست «با توجه به شواهدی که وجود جنایات جنگی را اثبات می‌کند، به انتقال تسلیحات خاتمه داده و به حقوق بشر احترام بگذارد زیرا هر کشوری که سلاح به  اسرائیل برساند مسئولیت مشترک با کشتار کنندگان دارد.

آیا این انتقادها برای تغییر سیاست واشنگتن کافی نیست؟

Washington approuve une nouvelle vente d’armes à Israël sans passer par le Congrès - L'Humanité (humanite.fr)

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 912  -  13 دیماه 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت