راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

داد خواست

افریقای جنوبی

علیه نسل کشی

اسرائیل در غزه

اومانیته- ترجمه الناز گرجی

  

آفریقای جنوبی درخواستی را به دادگاه بین المللی دادگستری ارائه کرده که هدف آن اثبات اینست که تل آویو در حال نابودی فلسطینیان در غزه است.

 

انتظار بود که این ابتکار از سوی یک کشور عربی مطرح شود اما این آفریقای جنوبی بود که ابتکار عمل را بدست گرفت.

افریقای جنوبی در متنی که بیش از هشتاد صفحه‌ است، موشکافانه، آنچه را که اسرائیل علیه فلسطینی‌ها مرتکب می شود را به تفصیل شرح داده و از قضات لاهه خواسته اند که اسرائیل را محکوم کنند و همچنین دستور اقدامات پیشگیرانه را صادر کنند.

این ابتکار آفریقای جنوبی صرفاً نمادین نیست. این ابتکار حتی می تواند یک نقطه عطف واقعی را در جنگ کنونی در غزه بدنبال بیآورد.

افریقای جنوبی در درخواست خود تاکید کرده است که تا زمان تدوین این خواست حداقل 21 هزار و 110 فلسطینی کشته و 7780 فلسطینی مفقود شده اند.(مفقودها شامل کسانی می شود که زیر آوار مانده و هنوز نتوانسته اند اجساد آنها را خارج کنند. م)

در دادخواست افریقای جنوبی که خود سالها تحت ستم یک رژیم آپارتاید بوده، 85 درصد جمعیت فلسطین آواره شده اند و غزه زیر بمباران هوائی اسرائیل ویران شده است. مدارس، مراکز درمانی، ساختمان های اداری و بیشتر زیرساخت ها تبدیل به ویرانه شده است. تنها 13 بیمارستان از 36 بیمارستان غزه هنوز فعال هستند.

در دادخواست آفریقای جنوبی تخمین زده شده: «طی دو ماه، اسرائیل به نسبت بمباران آلمان در طول جنگ جهانی دوم توسط متفقین در غزه ویرانی بوجود آورده است. زنان، پیران، جوانان و کودکان کشته شده و میشوند و از آنجایی که رهبران اسرائیل هرگز تمایل خود را برای ریشه کن کردن فلسطینی ها در غزه پنهان نکرده اند، این یک نسل کشی واضح است.»

 

وزیر دفاع اسرائیل در 9 اکتبر گفت: «بدون برق، بدون غذا، بدون آب، بدون سوخت. همه چیز را نابود خواهیم کرد.»

این جنایت شبیه همان جنایتی است که "رافائل لمکین"، وکیل جنایت هولوکاست آن را اعلام کرد.

 

تاکنون صدها مورخ، ناظر و سازمان غیردولتی "خطر نسل کشی" فلسطینی ها توسط اسرائیل را  هشدار داده اند، اما از میان بیش از 150 کشور امضاکننده "کنوانسیون پیشگیری و مجازات نسل کشی" که در سال 1948 تأسیس شد، تنها آفریقای جنوبی علیه این جنایت پیشقدم شده و از دیوان بین المللی دادگستری خواسته تا این نسل کشی را بررسی کرده و اسرائیل را موظف به توقف آن کند. اگر دیوان بین المللی دادگستری دادخواست افریقای جنوبی را تائید کند آنگاه شورای امنیت سازمان ملل متحد موظف به اعلام ضرورت اجرای آن خواهد شد. گرچه قابل پیش بینی است که ایالات متحده با استفاده از حق وتو خود در شورای امنیت مانع تصویب آن شود!

 

. Israël officiellement accusée de génocide - L'Humanité (humanite.fr)

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 912  -  13 دیماه 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت