راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

چاپلوسی از حاکمان

در  تاریخ ایران

فاجعه آفریده!

  

  واقعیت اینست که شبکه جاسوسی اسرائیل در ایران پیش از انقلاب، بسیار زیرک تر و هوشیار تر از شبکه های خبری و جاسوسی امریکا و انگلیس در ایران عمل کردند. این نکته را هم ارتشبد فردوست قائم مقام ساواک و رئیس بازرسی دربار شاهنشاهی در بازجوئی های خود که بعدها بصورت خاطرات منتشر شد می گوید و هم پرویز ثابتی معاون سیاسی ساواک که چند سال پیش از اسرائیل به امریکا مهاجرت کرد به آن اشاره می کند.

بنابراین، هیچ جای تعجبی نیست که اسرائیل در حساس ترین نهادهای نظامی و غیر نظامی جمهوری اسلامی نفوذ داشته باشد. فردوست در خاطراتش می گوید که اسرائیلی ها شبکه اطلاعاتی خود را مستقل از ساواک اما با استفاده از نفوذ و اعتباری که در ساواک داشتند در ایران سازمان دادند و هرگز ساواک اشرافی بر این شبکه نداشت. ثابتی نیز تقریبا همین را تائید می کند.

بموجب همین واقعیات که در جریان افشای محرمانه ترین فعالیت های اتمی، امکانات نظامی و ترور دانشمندان اتمی و دهها نمونه دیگر مشخص شده است، اسرائیل در اعماق برخی از حساس ترین نهادهای جمهوری اسلامی نفوذ دارد و طبیعی است که یکی از آنها سازمان ها و تشکیلات بسیج و سپاه باشد. چنان که در آینده شاید آشکار شود که آنها چه نفوذی در بیت رهبری هم داشته اند.

کسانی که با چاپلوسی از رهبر سخن می گویند، شک نباید داشت که  زیر این چاپلوسی اهداف فرقه ای و ارتجاعی پنهان است و این تازه در صورتی است که نفوذ نباشند.

این جمله یک نمونه است از زبان فرمانده بسیج که امام جمعه ها نیز اغلب تکرار می کنند:

 

"همه پیروزی های برجسته، مرهون بسیج حول ولایت است و امروز هم با هدایت ولایت است که به پشت خیمه فرماندهی دشمن اصلی رسیده ایم و تجربه تلخ قرن ها محرومیت از آزادی و امنیت و عدالت کافی بود که ما قدر ولایت را امروز بشناسیم تا اگر قطعه قطعه مان کنند هر سلولمان فریاد برآورد "لبیک یا علی."

اینها همانهائی هستند که سرود "سلام فرمانده" را ساختند که تبدیل به یک فاجعه ضد تبلیغی علیه رهبر جمهوری اسلامی شد و یا همانهائی هستند که مجسمه قاسم سلیمانی را بردند به مسابقه فوتبال عربستان و ایران که آن نیز تبدیل به سوژه ای علیه قاسم سلیمانی شد.

 

این نوع سخنان و اقدامات شاید خوش آیند رهبر جمهوری اسلامی باشد اما ارزش و اعتباری برای دفاع از کشور ندارد.

 

 

پشت این نوع سخنان و اقدامات چاپلوسانه جلب اعتماد بیشتر برای نفوذ و موقعیت بالاتر است.

در طول تاریخ، همیشه چشم و گوش های بیدار و تیزبین بزرگترین سازمان های اطلاعاتی جهان، بدنبال نفوذ از دروازه همین چاپلوسان بوده اند. تاریخ جنبش های انقلابی ایران و جهان و حتی تاریخ چند هزار ساله ایران نمونه های بسیاری را در این مورد دارد.

اینکه اگر قطعه قطعه مان کنند هر سلولمان فریاد بر می آورد "لبیک یا علی" همگی داستان های تکراری است و در تاریخ ایران نمونه های بسیار دارد. نه این چاپلوسان حاضرند از امتیازات و رانت حکومتی صرفنظر کنند و قطعه قطعه شوند و نه فرماندهانشان.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 913  - 20 دیماه 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت