راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

شکاف در میان

تحریم کنندگان

گاز روسیه!

فرهنگ استراتژیک- ترجمه: بهمن دوستدار

  

سایت تحلیلی فرهنگ استراتژیک که معمولا تحلیل اخبار روسیه را منتشر می کند و نه اخبار آن کشور را، در تازه ترین شماره خود، اعلام داشت که علیرغم اعمال تحریم های سنگین بر واردات انرژی از روسیه،  کنسرن اتریشی OMV همچنان به خرید گاز از روسیه ادامه خواهد داد و اسپانیا و بلغارستان نیز زیر بار تحریم های امریکا و اروپا علیه روسیه نرفته و اعلام کرده اند که خرید گاز از روسیه با قبول شرایط آن کشور، یعنی پرداخت پول خرید با "روبل" را می پذیرند.

آلفرد اشترن رئیس شرکت نفت و گاز اتریش در مصاحبه با فاینتشال تایمز گفت که  این شرکت خرید گاز از روسیه را با یک قرارداد بلندمدت ادامه خواهد داد، تا زمانی که "گازپروم" بتواند نیاز ما را تامین کند، ما به خرید گاز از گازپروم روسیه ادامه خواهیم داد. پیش از این، فایننشال تایمز نوشته بود که احتمالا  روسیه تا پایان سال آینده، زمانی که قرارداد کیف با گازپروم به پایان می رسد، انتقال گاز خود به اروپا از طریق اوکراین را متوقف خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت انرژی اسپانیایی  Enagas»» صادرات گاز مایع روسیه به اسپانیا در ژوئن سال جاری، از نظر حجم گاز دریافتی به رکورد تازه ای دست یافته است. در اولین ماه تابستان امسال، کنسرن پیرنه اسپانیا، از فدراسیون روسیه معادل 7673 گیگاوات ساعت گاز طبیعی (LNG) خریداری کرده است. در این آمار، سوخت روسیه (26.8 درصد) از کل حجم گاز خریداری شده توسط اسپانیا را تشکیل می دهد. از نظر صدور گاز به اسپانیا، پس از روسیه الجزایر (21 درصد) و آمریکا (18.5 درصد) قرار دارند.

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 887  -  21 تیر 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت