راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

جنگ اوکراین

بتدریج اتمی می شود

وال استریت ژورنال

ترجمه: بهمن دوستدار

  

رئیس جمهور ایالات متحده، آماده است تا با ارسال گلوله های اورانیوم ضعیف شده برای تانک های آبرامز به اوکراین موافقت کند. این مطلب را روز سه شنبه  وال استریت ژورنال گزارش داد.

این روزنامه خاطرنشان می کند که مقامات ایالات متحده هنوز در مورد ارسال تسلیحات دیگر به کیف، از جمله مهمات خوشه ای، که تعدادی از نمایندگان وزارت دفاع ایالات متحده بر انتقال آن اصرار دارند، تصمیم نگرفته اند.

در 20 مارس مشخص شد که مقامات بریتانیا آماده ارسال گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده و افزایش کارایی ادوات زرهی ارسالی به اوکراین هستند. در 27 مارس، یک پورتال روزنامه نگاری تحقیقی گزارش داد که مربیان بریتانیایی در حال آموزش خدمه تانک اوکراینی برای استفاده از مهمات با هسته های اورانیوم ضعیف شده توسط زره پوش هستند.

گرد و غبار اورانیوم سمی و رادیواکتیو که هنگام انفجار چنین پرتابه ای پخش می شود، می تواند برای افرادی که آن را استنشاق می کنند، خطرات جدی برای آنها و محیط زیست ایجاد کند.

در 21 مارس، و متعاقب این تصمیم ناتو، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که ارسال گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده به اوکراین نشان‌دهنده قصد غرب برای مبارزه با روسیه تا آخرین اوکراینی است، نه در کلام، بلکه در عمل. رئیس جمهور خاطرنشان کرد که روسیه مجبور خواهد شد به چنین اقداماتی پاسخ  مناسب بدهد.

 بنا به اظهارات پوتین روسیه صدها هزار مهمات از این نوع را موجود دارد، اما تاکنون قصدی برای  استفاده از آنها ندااشته است.

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 884  -  24 خرداد 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت