راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

تفسیر سخنرانی پوتین

در نشست مجمع اقتصادی سن پترزبورگ

اف 16 های مهاجم

در کشورهای همسایه

روسیه و اوکراین

 نابود خواهند شد

سایت  rupor-news - دیمیتری سوکولوف

ترجمه- بهمن دوستدار

 

  

نشست مجمع اقتصادی سن پترزبورگ با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برگزار شد. سخنرانی پوتین در این نشست 2 ساعت و 50 دقیقه به طول انجامید و این یک ساعت بیشتر از سخنرانی اخیر وی در مجلس فدرال  بود. در این مدت، پوتین نه تنها به مسائل اقتصادی و سیاست خارجی اشاره کرد، بلکه در مورد اقدامات ارتش روسیه در اوکراین نیز به تفصیل سخن گفت و همچنین به اقدامات لازم در صورت تهدید واقعی برای روسیه نیز اشاره کرد. سرگئی مارکوف، کارشناس علوم سیاسی در باره این سخنرانی گفت که پوتین بسیار قاطعانه صحبت کرد و این در سخنرانی های عمومی رئیس جمهور معمول نیست.  پیام اصلی او این بود که همه چیز در اقتصاد بسیار مثبت است. ما در مقابل ضربات سنگین ایستادگی کردیم، در مقابل تحریم ها ایستادیم. اقتصاد ما الان رو به رشد است. تورم حداقل است، بیکاری به طور کلی تقریباً در صفر تاریخی است. به علاوه، شرکت های غربی که بازار ما را ترک کردند  به ارزش دو تریلیون روبل جایگاه هایی را خالی کرده اند که هنوز می توان آن را اشغال کرد. همه چیز خیلی بهتر از آن چیزی که فکر می کردیم انجام شد. وی از نظر لحن صحبت و محتوی در جایگاه کنگره برندگان بود. پوتین این فرصت را داشت که قاطعانه صحبت کند، زیرا موفقیت اقتصادی آشکار است.

به گفته سرگئی مارکوف، موفقیت در بخش اقتصادی در واقع پیام روشن دیگری به مجمع اقتصادی بین المللی بود. این که «این اقتصاد حرف های زیادی و زمینه های فراوانی برای عرضه دارد». پوتین چندین جهت را برای تهاجم بزرگ اقتصادی روسیه به شرکت کنندگان  پیشنهاد کرد.

درباره عملیات اوکراین گفت که روسیه قادر است تقریباً هر مرکز تصمیم گیری دشمن را نابود کند، دقیقاً همانطور که به انبارها و  مرکز تجمع تانک های پاتریوت ضربه زد. تمامی سلاح ها از جمله تانک های غربی، جنگنده های اف 16 باید نابود شوند و در حال نابودی هستند. وی در مورد ایجاد یک کریدور کاملاً غیرنظامی چند صد کیلومتری صحبت کرد که از طریق آن دشمن نتواند از آنجا حمله یا حملات توپخانه ای داشته باشد.  در عین حال، تاکید کرد که چاره ای جز خلاص شدن از شر رژیم تروریستی تحمیل شده بر مردم اوکراین نیست.

سرگئی مارکوف گفت: این بدان معناست که اهداف اصلی، یعنی غیر نظامی‌سازی همسایه از بین نرفته‌است.

 

 "مارگاریتا سیمونیان" سر دبیر کانال تلویزیونی  RT  نیز درباره این سخنرانی گفت:

کلمات اصلی در سخنرانی رییس جمهور این معنا را میداد که "اگر هواپیماهای F-16 در خارج از مرزهای اوکراین قرار داشته باشند، اما در عملیات های رزمی مورد استفاده قرار گیرند، ضربه زدن به آنها را درنظر می گیریم. یعنی حملات به فرودگاه‌های خارج از اوکراین را باید برنامه ریزی کرد. " و این اشاره مستقیم به همسایه های اوکراین و روسیه بود و سیمونیان تاکید کرد که این بخش از سخنرانی پوتین باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

 

"فئودور لوکیانوف"، سردبیر مجله «روسیه در مسایل جهانی» نیز بخش مربوط به تولید سلاح های اتمی پوتین را مورد توجه قرار داد و بویژه آن بخش از سخنرانی که پوتین گفت، «روسیه بیشتر از همه کشورهای ناتو تسلیحات هسته‌ای دارد، آنها از ما طلب میکنند که آنها را کاهش دهیم، ولی این اتفاق هرگز نمی‌افتد» این بخش از سخنان پوتین مسئله نوینی را وارد مواضع شناخته شده ما نکرد.  ما جنگ هسته ای را تبلیغ نمی‌کنیم و طالب آن نیستیم، ​​اما آماده مقابله با آن هستیم. ما سلاح های اتمی خود را کاهش نمی‌دهیم. البته تا زمانی که موجودیت روسیه در معرض تهدید نباشد. به شهادت تاریخ، تنها آمریکایی ها بودند که از آن استفاده کردند، و امروز می خواهند ما را تحریک کنند، ولی ما صبور هستیم. ما دکمه ها را فشار نمی دهیم، بلکه کاری می کنیم که همه حضور یک زرادخانه قوی در روسیه  را در ذهن خود داشته باشند. این موضع ما همیشه بوده و هنوز تغییر نکرده است.

https://rupor-news.ru/

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 885  -  31 خرداد 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت