راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

ابعاد و اهداف

کنفرانس  بین المللی

اقتصادی سن پترزبورگ

بنیاد فرهنگ استراتژیک

ترجمه: الناز گرجی

  

از 14 تا 17 ماه ژوئن 2023، سن پترزبورگ میزبان بیست و ششمین مجمع اقتصادی بین المللی بود. این مجمع از سال 2006 با حضور مستقیم رئیس جمهور فدراسیون روسیه برگزار می شود.

رهبران ایالت ها، وزیران دارایی، روسای شرکت های روسی و خارجی، سرمایه داران و دانشمندان در نشست های این مجمع حضور می یابند تا درباره مسائل اقتصادی پیش روی روسیه، بازارهای کشورهای در حال توسعه و در کل جهان بحث کنند. امسال این نشست با حضور بیش از 17 هزار نفر از 130 کشور و منطقه بصورت آنلاین برگزار شد. از جمله میهمانان خارجی می‌توان به محمد بن زاید آل نهیان، حاکم امارات متحده عربی، عبدالمجید تبون رئیس‌جمهور الجزایر، وهاگن خاچاطریان، رئیس‌جمهور ارمنستان و آلن گاگلوی از اوستیای جنوبی، مانوئل ماررو کروز نخست‌وزیر کوبا، صدیر جپاروف نخست‌وزیر قرقیزستان اشاره کرد. وزیر امور خارجه مجارستان، پیتر سیجارتو، وزیر نفت ونزوئلا، پدرو تله آ، وزیر اقتصاد امارات متحده عربی، عبدالله بن توک آل ماری، وزیر سرمایه گذاری و روابط اقتصادی خارجی میانمار، کان زو، سفیر چین در مسکو، ژانگ هانهویی  رئیس اتحادیه کارآفرینان چینی در روسیه شرکت داشتند.

 پوتین در پیام خود به این نشست، از شرکت کنندگان خواست تا بر دستیابی به حاکمیت فنی و مالی، کاهش نابرابری و فقر تمرکز کنند. رئیس جمهور روسیه از جمله اولویت ها، تحریک بازار کار را اینگونه خواند: "... در اینجا، تعامل نزدیک و مشارکتی بین دولت و محافل تجاری برای معرفی فناوری های "تولید ناب" و مدرن سازی بنگاه ها مورد نیاز است و البته، تنظیم دقیق سیستم آموزش و بازآموزی پرسنل، بهبود خدمات اشتغال ملی ضروری است. من مطمئن هستم که مجمع به کمک تک تک شما به حل مشکلات اقتصادی جهانی خواهد پرداخت."

به مدت 25 سال، مجمع سن پترزبورگ جایگاه ارائه پلتفرم پیشرو در جهان برای بحث در مورد مسائل کلیدی اقتصاد جهانی و به اشتراک گذاری بهترین شیوه های جهانی به منظور تضمین توسعه پایدار بوده است. پلات فرم این مجمع، به طور سنتی در خدمت تقویت روابط اقتصادی و اجتماعی-فرهنگی برای حل مشکلات جهانی است. هر یک از شرکت کنندگان اولویت های کشور خود را مطرح می کنند. روح حاکم بر این نشست رعایت روابط یکسان، مبتنی بر کمک متقابل و احترام به منافع حاکمیتی یکدیگر و ایجاد سیستم های اقتصادی مستقل است. ریاست نشست های نوبتی همایش اقتصادی سن پترزبورگ هر سال برعهده یکی از کشورهای دوست روسیه شرکت کننده در همایش است. این ریاست بصورت افتخاری به کشورهای مهمان داده می شود. در نشست امسال امارات متحده عربی ریاست افتخار نشست مجمع اقتصادی سن پترزبورگ را داشت.

https://t.me/fsk_today

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 885  -  31 خرداد 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت