راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

آلمان از شکست

در دو جنگ جهانی

درس لازم را نگرفت!

بنیاد فرهنگ استراتژیک

ترجمه- بهمن دوستدار

 

 تهاجم اروپای متحد و صنعتی به مرزهای اتحاد جماهیر شوروی سابق که 82 سال پیش به رهبری رایش نازی آغاز شد، خسارات جبران ناپذیری به روسیه وارد کرد. ده ها میلیون شهروند شوروی قربانی تجاوز و نسل کشی شدند، ده ها هزار شهر و روستا، شرکت های صنعتی و کشاورزی ویران و نابود شدند. هیچ خانواده ای نیست که از ماشین جنگی آن بی نصیب بوده باشد...

وقایع دراماتیک امروز که منشأ آن به فروپاشی یک کشور واحد  قدرتمندی باز می‌گردد که توانست دشمنی چند برابر قدرتمند را در آن زمان شکست بدهد. امروز روسیه بار دیگر با همان خطر روبرو شده است. خطری که در ژوئن 1941 به دروازه های میهن ما رسید. درست مانند 82 سال پیش، تقریباً تمام اروپا علیه روسیه و با تاسف فراوان  با استفاده از قلمرو اتحاد جماهیر شوروی سابق یعنی اوکراین به‌عنوان تکیه‌گاهی تا دندان مسلح و ایدئولوژی نازی‌ها علیه روسیه به جنگ برخاسته اند. علاوه بر این، کسانی که در سال 1941 در نهایت، با هدایت ملاحظات مختلف، شرکت در ائتلاف ضد هیتلر را انتخاب کردند، امروز در طرف مقابل تاریخ و به اردوگاه حامیان نئونازی‌ها و تروریست‌های کیف پیوسته اند.

حقیقت توسط یک سیاستمدار عاقل آلمانی، یعنی "سارا واگنکنشت" که معتقد است - "صلح و امنیت اروپا بدون مشارکت روسیه غیرممکن است، و حتی بیشتر از آن در برابر و در تقابل آشکار با روسیه"  توسط همه اذهان و سیاسیون ناکارآمد و گماشته شده قابل درک نیست. امروز انحطاط و اشتیاق به خودباختگی نخبگان غربی از حد گذشته است. علاوه بر این، دیوانه‌های واشنگتن و بروکسل، برلین و ورشو، از دیگر پایتخت‌های جهان غرب، در عزم خشمگین خود برای «درهم شکستن روسیه»، به نظر می‌رسد در هیچ مرزی قصد توقف ندارند.

با این حال، همانطور که سرنوشت آنروز های ژوئن 1941، در نهایت به شکست متجاوزین انجامید، باید نوادگان نازی‌ها، مانند "شولز" (صدراعظم آلمان) و "فون در لاین" (رئیس آلمانی شورای اروپا)  و دیگر تصمیم گیران ریز و درشت از سرنوشت "گوبلز"ها (تئوریسین و تبلیغاتچی های هیتلر) عبرت می‌گرفتند و وارد چنین بازی خطرناکی نمی شدند.  شکی نیست که نتیجه این انتخاب فروپاشی اوکراین و نابودی کامل این جمهوری خواهد بود. کشوری که زمانی از مرفه ترین جمهوری های اتحاد جماهیر شوروی بود.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 886  -  7 تیر 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت