راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

کابل های زیر دریائی

در تیر رس روسیه

ریا نووستی- ویکتوریا نیکیفوروا

ترجمه- آزاده اسفندیاری

  

در پی انتشار فیلم ظاهر شدن هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز کرملین، همانطور که انتظار می رفت، مخالفان استراتژیک ما، سر و صدای های فراوانی به پا کردند. زلنسکی که آشکارا از ترس، به پرسه زدن در اروپا پرداخته نمی خواهد به پناهگاه خود بازگردد. او نقش خود را در حمله تروریستی انکار و مسئولیت خود را از غرب جدا می کند: کار من نبود، آقا.

 

تقریباً در همان زمان، اربابان ناتوئی وی، نگران عملیات نظامی شدند که روسیه می تواند برای آنها در منطقه خاکستری (دریا ها) ترتیب دهد. ژنرال «دیوید کوتلر»، دستیار دبیرکل اطلاعاتی و امنیتی ائتلاف ناتو، ناگهان توجه خود را از گسترش تماس با جمهوریهای پسا اتحاد شوروی، به این موضوع معطوف کرد و اطلاع داد که مسکو، از هر فرصتی برای آسیب رساندن به کابلهای زیردریایی که اروپا، بریتانیا و ایالات متحده را به هم متصل میکند استفاده خواهد کرد. عملیاتی که منجر به هرج و مرج تمام عیار در جهان غرب خواهد شد.

.

کوتلر به نیویورک تایمز گفت، «مسکو به طور فعال در حال نقشه برداری از زیرساخت های حیاتی ناتو است و می تواند به ارتباطات زیردریاها حمله کند که این به معنای واقعی کلمه، همه چیز را، از گاز گرفته تا اینترنت کشورهای غربی است، مختل کند»

بنا به گفته این ژنرال ناتو، سطح گشت زنی کشتی های روسی، در اقیانوس اطلس و فراتر از آن، به طور قابل توجهی بالاتر از سال های گذشته است. کشتی های دریای شمال و دریای بالتیک خطرناک تر عمل می کنند. تمام این موارد می تواند به این معنی باشد که اروپای غربی و آمریکای شمالی در جنگ روسیه با اوکراین، به هدف روسیه تبدیل می شوند.

کوتلر، هراس از آن دارد که حمله به زیرساخت های غربی، این فرصت را به مسکو بدهد تا «زندگی غربی را نابود کند و بر کشورهای حامی اوکراین فشار بیاورد.»

زیرساخت های زیر آب دریاها، در واقع یک شریان اساسی برای اقتصاد غرب است. بریتانیا به تازگی محاسبه کرده است که خرابی کابل ها، منجر به خسارت روزانه 7.4 تریلیون پوند درتراکنش های مالی و قطع شدن حدود یک چهارم برق این کشور خواهد شد. یعنی بورس لندن فرو خواهد ریخت و به سیستم پشتیبانی حیات کشور، ضربه تخریبی عظیمی وارد می شود. این فقط سهم یک جزیره کوچک است.

همچنین، آسیب هایی از این دست، تنها اقتصاد را در بر نمی گیرد. تضعیف ارتباطات زیردریایی می تواند کنترل آمریکا بر ماشین نظامی ناتو را نیز نابود کند.

در سال 2020، وزرای دفاع کشورهای ناتو، گزارشی محرمانه دریافت کردند که در آن  به آسیب پذیری صنعت دفاعی خود که به شدت به زیرساخت های زیر آب وابسته است، پی بردند. با روی آوردن ارتش ایالات متحده به برنامه های تلفن همراه 5G  و تلاش عمومی برای ذخیره سازی، همچنان این تهدید در حال افزایش است.

حدود 400 کابل زیردریایی با طول کل بیش از یک میلیون کیلومتر، 95 درصد از ترافیک اینترنت را میان اروپا و ایالات متحده حمل می کنند. اختلال در انتقال داده ها، خصوصا برای آمریکایی ها، به طور قابل توجهی، کار آنها را در مدیریت سیستم های ارتباطی خود در این قاره را دشوارتر می کند. در سال 2008، در پی آسیب رسیدن به کابلهای دریایی بین مصر و ایتالیا، تعداد پروازهای پهپادهای آمریکایی به عراق تا حد زیادی کاهش یافت.

یک مشکل خاص این است که در صورت چنین اتفاقی در منطقه خاکستری، عملیات نظامی جهت  بازدارندگی هسته ای نیز از کار خواهد افتاد. خب، وقتی چیزی در طبقه پایین خراب می شود، مقصر چه کسی است؟ در چنین موقعیتی، عملیات جنگ هسته ای نیز زیر سوأل خواهد رفت.

چگونگی این عملیات را آمریکایی ها خود، با انفجار لوله های گاز نورد استریم، به تمام جهانیان نشان دادند. اکنون آنها توجه جامعه جهانی را از خرابکاری خویش منحرف می کنند و دست نشاندگان اروپایی خود را مجبور می کنند تا با «تحقیق» در باره انفجار، در یک شوخی تحقیرآمیز و موهن شرکت کنند، که روسیه، خط لوله گاز خود را منفجر کرده است. پس ما باید منتظر خرابکاری های بیشتری از طرف آن کشور باشیم.

در واقع، «تحقیق» هنوز به پایان نرسیده است، زیرا اتحادیه ناتو، قبلاً یک بخش کامل  برای محافظت از زیرساخت های زیر آبی خود را به ریاست ژنرال «هانس ورنر ویرمن» واگذار کرده است و به بهانه محافظت در برابر روس ها، ناتو گشت زنی های دریایی را در امتداد مرزهای ما افزایش داده است.

از یک سو، فریادهای مربوط به تهدید روسیه، برای ارتباطات زیردریایی یک حمله اطلاعاتی کلاسیک توسط مخالفان ماست که برای قانونی کردن حضور نظامی آنها در اقیانوس اطلس و بالتیک طراحی شده است. در این مورد، آنها ممکن است نوعی خرابکاری را آغاز کنند که به نفع آمریکایی ها باشد.

از سوی دیگر، این هیستری هماهنگ، که در آن دوستان قسم خورده در اتحادیه ناتو گرد آمده اند، نشان می دهد که رهبری سازمان نظامی ناتو، به خوبی از تمام خطرات موقعیت خود آگاه است. دیگر نمی توان وانمود کرد که موضوع تنها به مسئله اوکراین بر می گردد.

در واقع، ناتو با تمام امکاناتی که در اختیار این ائتلاف قرار دارد، از جمله اوکراینی ها، علیه روسیه می جنگد. هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز کرملین، خرابکاری در روسیه، حملات به شهرهای غربی ما، همه این موارد تحت هدایت و با پشتیبانی آمریکا انجام می شود. دروغ های آنها: «این ما نیستیم، بلکه کار زلنسکی است»، نمی تواند اصل موضوع جنگ علیه روسیه، چیزی را تغییر دهد!

 

https://ria.ru/20230505/zapad-1869754254.html

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 880  -  27 اردیبهشت 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت