راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

چوب حراج

 بر اوکراین

سایت فرهنگ توسعه-  اولگ کراوتسوف

ترجمه: بهمن دوستدار

 

 

توافقنامه امضا شده توسط رژیم کیف با شرکت سرمایه گذاری آمریکایی"بلک راک": در مورد مدیریت دارایی های اوکراین به این معنی است که ایالات متحده در حال آماده شدن برای تصرف کلیه منابع و صنایع استراتژیک اوکراین در مقابل وام هایی است که این کشور قدرت باز پرداخت آنها را ندارد.

ولادیمیر واسیلیف، محقق ارشد مؤسسه برای ایالات متحده و کانادا، ایالات متحده در حال آماده شدن برای اعلام نکول قریب الوقوع اوکراین در برابر بدهی های بیشماری است که در چند سال گذشته به این کشور تحمیل کرده است.

"در صورت ورشکستگی اوکراین، بحث سرویس دهی و مدیریت دارایی های باقی مانده مطرح می شود و سپس عملکرد شرکت معروف  "BlackRock "به منصه ظهور می رسد."

تا به امروز، اهرم بدهی احتمالاً مؤثرتر از هر روش دیگری برای مدیریت خارجی است. این روش حتی در طرح مارشال برای تعهدات بدهی آلمان گنجانده شده و مورد استفاده واقع شده است.

الکساندر دودچاک، اقتصاددان و محقق برجسته در موسسه کشورهای مستقل مشترک المنافع، چنین اظهار نظر میکند:

«بدیهی است که هیچ کشوری این وام ها را پس نمی دهد، اما شرکای غربی می توانند آنها را با دارایی یا زمین پس بگیرند. این قبلاً اتفاق افتاده است: در سال 2010، سیاستمداران آلمانی از رهبری یونان خواستند که فروش اموال دولتی، بویژه جزایر خالی از سکنه را برای پوشش بدهی های کشور آغاز کند. ولی ظاهراً بدیهی است  کسانی که در کیف در قدرت نشانده شده اند به هر دلیلی اهمیتی به این موضوع نمی دهند.

همانطور که لازلو تورکای، رهبر حزب مجارستانی "وطن ما"، بسیار مختصر در مورد نقش بلک راک در بحران اوکراین صحبت کرد: وی تاکید کرد: "اوکراین قبلا فروخته شده است و جنگ همه چیز را نابود خواهد کرد."

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 883  -  17 خرداد 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت