راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

یورش پلیس آلمان
به کنگره فلسطین

یونگه ولت- ترجمه عسگر داووی
 

  

"کنگره فلسطینی" که قرار بود طی روزهای 24 و 25 فروردین (12تا 14 آوریل) در برلین برگزار شود، دو ساعت پس از شروع بدستور دولت آلمان لغو شد. 2500 مامور پلیس بمنظور برهم زدن صف تظاهر کنندگان اعزام شده بودند. به گزارش «دویچه وله ـ صدای آلمان» تا جمعه شب 26 آوریل ( 7اردیبهشت) پلیس در این رابطه حدود 70 پرونده کیفری تشکیل داد.

در این رابطه حزب کمونیست آلمان (د. کا.پ) روز شنبه 25 فروردین (13آوریل2024) بیانیه زیر را صادر کرد:

حزب کمونیست آلمان علیه ممنوعیت بی اساس کنگره فلسطین در برلین اعتراض می کند.

«پاتریک کوبله»، دبیر اول حزب از طریق این اطلاعیه توضیح داد که: «زمان همبستگی با فلسطین و مقاومت در برابر نسل کشی اسرائیل، اراده حاکمان برای آزار و اذیت معترضین به طور مداوم از حد و مرز های قبلی نیز فراتر می رود.»

 

 در رابطه با اعتراض به کشتار افراد بیگناه طی یک کنگره در برلین، از همان ابتدا مشخص بود که چنین کنگره ای منع خواهد شد. دستور بر این است که در برلین، هیچ بحث علنی در مورد نسل کشی و همدستی آلمان با اسرائیل نباید مطرح شود. حتی قبل از کنگره، یک شانتاژ رسانه ای علیه سازمان دهندگان برنامه ریزی شده بود. فعالان طرفدار مردم فلسطین در برلین مجبور بودند بازرسی خانه هایشان را توسط پلیس تحمل کنند. اما ارعاب به هیچ وجه نتیجه نداد. به همین دلیل، نیز با هجوم پلیس، سالن برگزاری کنگره به تسخیر پلیس درآمده و جلسه با خشونت، مختل و در نهایت ممنوع اعلام شد.

حزب کمونیست آلمان این نوع تهاجم ها به آزادی بیان و تجمع را که در دو سال اخیر در صحنه سیاسی ـ اجتماعی آلمان ظاهر شده را محکوم می کند و با شرکت کنندگانی که از استفاده از حقوق دموکراتیک خود منع شده اند، اعلام همبستگی می کند. آنچه در برلین اتفاق افتاد در راستای تلاش های دیگر برای ساکت کردن مخالفان جنگ هم در فلسطین و هم در اوکراین است و مخالفت با منتقدان سیاست های غلط دولت فعلی است. این نوع اعمال که به بهانه اجرای بندهای 130 و 140 قانون مجازات اعمال می شود عملا به طور فزاینده ای برای جرم انگاری افرادی که از صلح با روسیه و آزادی فلسطین حمایت می کنند، مورد سوء استفاده قرار می گیرند. همه اینها بخشی از بازسازی ارتجاعی- نظامی دولت چراغ راهنمائی تحت اتحاد احزاب سوسیال دموکرات ـ سبزها و حزب تکنوکراتها است و ما مدتی است که شاهدش هستیم و البته باید در همبستگی و اتحادهای گسترده با آن مخالفت کنیم.

روزنامه یونگه ولت همزمان با انتشار اطلاعیه همبستگی حزب کمونیست آلمان با کنگره ممنوع اعلام  شده فلسطین در آلمان، گزارشی از تهاجم ارتش اسرائیل به غزه ارائه داد که گزیده آنرا در زیر می خوانید:

 

دفتر رسمی اطلاعات در نوار غزه فهرستی از ویرانی های ناشی از عملکرد نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) در طول جنگ 185 روز گذشته را به شرح زیر منتشر کرده است:

 

تاکنون 40,207 تن کشته شده اند، از جمله افراد گمشده که گمان می رود اجساد آنها هنوز در زیر آوار باشد. تاکنون 33;207 جسد در بیمارستان ها ثبت شده است. تاکنون 14,520 تن از این کشته شدگان کودک و 9;568 تن زن بوده اند. به گفته دفتر رسمی اطلاعات غزه، 485 کارمند پزشکی کشته شده در کلینیک ها، مراکز بهداشتی و خدمات اورژانس و 10 هزار بیمار سرطانی فاقد مراقبت های پزشکی هستند و 305 هزار بیمار مبتلا به بیماری های مزمن دارو و در مان ندارند. بر اساس این گزارش، 310 پزشک توسط اسرائیل بازداشت شده اند. ارتش اسرائیل تا تاریخ مذکور 171 نهاد دولتی،100 مدرسه و دانشگاه را در اثر بمباران تخریب شده است.  305مدرسه و دانشگاه تا حدی تخریب شدند، سه کلیسا و 297 مسجد تا حدی تخریب شدند و 229 مسجد به طور کامل نابود شدند. 32 بیمارستان از مجموع 36 بیمارستان و 53 مرکز بهداشتی غیر قابل جراحی هستند.  126ماشین کمک های اضطراری نابود شدند.

به گفته «تدروس ادهانوم غبریسوس»، رئیس سازمان بهداشت جهانی، فقط چارچوبی فلزی از ساختمان «مجتمع بهداشتی الشفاء باقی مانده است، و تعداد زیادی کشته فلسطینی که توسط نظامیان اسرائیلی مخفیانه بطور دسته جمعی در محوطه بیمارستان مدفون شده اند. » ماموران حقیقت یاب سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده اند که تمام ساختمان ها و امکانات پزشکی مجتمع الشفاء ویران شدند. این مجتمع به هیچ وجه دیگر قادر به ارائه مراقبت های پزشکی نیست. زندگی مردم با مهمات منفجر نشده در محوطه در معرض خطر است. اتاق اورژانس، اتاق عمل، بخش مادر و کودک به طور کامل بمباران و سوزانده شده است. در اورژانس و بخش مراقبت های ویژه نوزادان، دیوارها سوراخ و تخریب شده اند. بیش از 115 تخت اورژانس سوزانده شده و14  انکوباتور برای نوزادان نارس و همچنین تجهیزات آزمایشگاهی و کارخانه اکسیژن بیمارستان نابود شده. دستگاه های توموگرافی کامپیوتری، ابزار جراحی، مواد استریلیزاسیون و سایر تجهیزات پزشکی غیر قابل استفاده می باشند. گورهای دسته جمعی متعددی در اورژانس، ادارات و سالن های عمل جراحی پیدا شده است، بسیاری از اجساد با عجله و به طور سطحی دفن شدند، بطوری که اندام ها در معرض دید قرار دارند.بر اساس گزارش  سا زمان بهداشت جهانی WHO، حداقل پنج جسد در معرض گرما فاسد شده بوده اند. بوی تند اجساد پوسیده در تمام محوطه کلینیک الشفاء پخش می شود. «سازمان حقوق بشری یورو مدیترانه ای ناظر حقوق بشر» نیز با شهادت شاهدان و مشاهده مردگان دفن شده در حیاط این مجموعه گزارش کرده است که اعمال انواع شکنجه ها از جمله شلیک گلوله بر اعضاء بدن و تیراندازی حتی در سردخانه بیمارستان بر اجساد کشته ها توسط ارتش اسرائیل را ثابت می کند. «یورو مد مانیتور» تخمین می زند که بیش از 1500 تن پس از "عملیات" اسرائیل در بیمارستان الشفاء کشته، زخمی و مفقود شده اند. آخرین آمار تا جمعه 7 اردیبهشت کشتار بیش از 44 هزار فلسطینی را گواهی می دهد.

منابع:

https://www.jungewelt.de/artikel/473342.maulkorb-f%C3%BCr-pal%C3%A4stina-solidarit%C3%A4t.html

https://www.jungewelt.de/2024/04-15/index.php

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 925  -  19اردیبهشت 1403                                اشتراک گذاری:

بازگشت