راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

فن آوریهای مدرن

در خدمت

تروریسم جهانی

ترجمه و تدوین- جعفر پویا

 

  

تروریسم بعد فناوری جدیدی پیدا کرده و اکنون به بخشی جدایی ناپذیر از جنگ‌های هیبریدی تبدیل شده است. این درحالی است که اجماعی جهانی در میان مردم و نه دولت ها علیه تروریسم بوجود آمده است.

برخی دولت ها همچنان از فعالیت های تروریستی حمایت مستقیم یا تشویق و غیرمستقیم می کنند. از جمله از سوی برخی کشورهای غربی.

تروریسم همچنان بطور فزاینده ای از سوی سازمان های افراطی در حال گسترش است و تبدیل به ابزاری برای هژمونی جهانی غرب شده است.

تهدید تروریسم برای امنیت جهانی به سطح استراتژیک رسیده است. بعنوان مثال، کشتار مردم فلسطین توسط اسرائیل خود نوعی اقدام تروریستی در سطح دولتی است.

داعش همچنان ابزاری است برای مقابله با روسیه و ایران.  شواهد زیادی وجود دارد که نشان میدهد ماهیت فعالیت های این سازمان توسط سرویس های اطلاعاتی غربی حمایت می شود.

رژیم حاکم بر کیف نیز در همین مسیر حمایت از تروریسم پیش می رود. حمله تروریستی در سالن "کروکوس" مسکو نشان داده شد که تروریسم دولتی، ابعاد بی‌سابقه‌ای پیدا کرده است.

نئونازی های اوکراین به اقدامات تروریستی علیه مردم خود و علیه مخالفان خارجی متوسل می شوند.

مقتدای نازی های اوکراین فردی است بنام "باندرا" که پس از  اشغال اوکراین توسط ارتش هیتلری به نمایندگی از آلمان هیتلری بر اوکراین حکومت کرد و دست به کشتار وسیع لهستانی ها زد.

نشریات آمریکایی مانند "پولیتیکو" می نویسند که نئونازی‌ها و افراط‌ گرایان در نقش مزدوران در کنار ارتش ها فعالیت می کنند.

این نقش برای نازی های اوکراین در کنار ارتش آن کشور مورد حمایت رئیس اداره اطلاعات نیروهای مسلح اوکراین، "بودانوف" است.

در کیف یک ارتش تروریستی متشکل از نیروهای مخالف دولت روسیه تشکیل شده بنام "آر .د .ک" متشکل از روسهای فراری که در خدمت کیف بوده و علیه فدراسیون روسیه دست به اقدامات تروریستی می زند.

حملات این ارتش به خاک روسیه، عملا معنای نظامی ندارد بلکه عملیات تروریستی است.

"کاپوستین" رهبر این گروه که نام ارتش ملی را برای خود انتخاب کرده اند در مصاحبه با  نشریه "پولیتکو" می گوید که مدت ها در آلمان زندگی کرده و با محافل طرفدار فاشیسم ارتباط داشته است.

کشورهای غربی از این ارتش ملی و اقدامات تروریستی آن در خاک روسیه حمایت می کنند و آن را ادامه جنگ اوکراین با روسیه میدانند. این ارتش ملی در کنار ارتش اوکراین فعالیت می کند و از حمایت ملی و تسلیحاتی اوکراین برخوردار است. غرب عملا به کیف کارت سفید برای حمایت از تروریسم داده است.

مدرن ترین فناوری‌های نظامی، از جمله "پهپادهای انتحاری و قایق های بدون سرنشین" از غرب به اوکراین منتقل شده و در اختیار این ارتش ملی قرار میگیرد.

بدلیل فسادی که در دولت اوکراین وجود دارد، حجم زیادی از سلاح های غربی که بعنوان کمک به دولت اوکراین داده می شود، از طریق همین ارتش تروریستی قاچاق شده و به سازمان های تروریستی دیگر از جمله افریقا و خاورمیانه فروخته می شود.

جنگ غزه به یکی از اجزای اصلی تهدید تروریستی 2024 تبدیل شده است.

حمله اخیر اسرائیل به سفارت ایران در دمشق، به بیان دقیق، اقدامی تروریستی دولتی با هدف صریح کشاندن ایران به اقدامات متقابل بود. بنابراین، نتانیاهو به وضوح در تلاش است تا با گشودن جبهه جدیدی، دست به حملات تروریستی جدید علیه ایران بزند و جهان را در مقابل عمل انجام شده و تلافی جویانه قرار بدهد.

به گفته کارشناسان، مرکز ثقل تلاش های تروریستی در آینده نزدیک جنوب صحرای آفریقا خواهد بود. در این منطقه، اخیراً گروه هایی از نیروهای ویژه اوکراین ظاهر شده اند که بدیهی است با هزینه غرب. هدف آنها قطع ارتباط دولت های افریقائی با چین و روسیه زیر چتر اسلامگرائی است.

.https://www.stoletie.ru/politika/pola_bitvy__2024_ugroza_mirovoj_bezopasnosti_ot_terrorizma_422.htm

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 925  -  19اردیبهشت 1403                                اشتراک گذاری:

بازگشت