راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

حزب حاکم انگلستان

نگران شکست در انتخابات است

ترجمه- الناز گرجی

   

 ریشی سوناک نخست وزیز انگلستان طی سخنانی در اندیشکده "اکس چنج" لندن، امکان پیروزی حزب کارگر انگلستان در انتخابات آینده این کشور را یک خطر برای انگلستان توصیف کرد و گفت:

پنج سال آینده برای بریتانیا خطرناک ترین دوران است. حزب کارگر ممکن است در انتخابات پارلمانی اینده به قدرت برسد، اما این حزب نمیتواند امنیت کشور را تضمین کند. نباید فراموش کنیم که برخی از دولتمردان دولت حزب کارگر، در گذشته طرفدار سیاست انگلستان غیر اتمی بودند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه پس از شنیدن این سخنرانی نخست وزیر انگلستان گفت:

«دروغ های سوناک اگر ناشی از نادانی او  باشد، قابل بخشش است اما اگر آگاهانه باشد، پیام آور تنش اتمی در جهان است. نخست وزیر انگلستان مسئله سرعت گرفتن سیاست اتمی در انگلستان را به بهانه جنگ اوکراین مطرح کرده است. او خوب میداند که این رژیم کی یف بود که بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا در "زاپوروژیا " را بمباران کرد. همه این موضوع را می‌دانند، از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و البته ساکنان "داونینگ استریت" نیز این را می‌دانند. همه میدانند که لوله انتقال گار نورد استریم را چه کسی منفجر کرد و روسیه علیرغم همه اینها به سیاست انتقال گاز به اروپا از هر راه ممکن ادامه داد.

این ایالات متحده بود که جنایتکاران را بصورت سازمان یافته به اوکراین منتقل کرد. این امریکا و متحدانش بودند که مانع تحقیقات شورای امنیت سازمان ملل درباره انفجار لوله گاز نورد استریم شدند و در تمام این سیاست ها انگلستان از امریکا حمایت و از آن پیروی کرد.

 خطر برای آینده انگلستان ادامه این پیروی است و نه نتیجه احتمالی انتخابات انگلستان و پیروزی حزب کارگر در آن.»

 

"زاخارووا" ادامه داد:

«بحران نتیجه انتخابات نیست، بلکه ادامه سیاستی است که منجر به آواره شدن میلیون های نفر و جاری شدن سیل مهاجرین به اروپا و از جمله انگلستان است. نگاه کنید به عراق و لیبی و افغانستان، سودان و خاورمیانه تا بیشتر متوجه مسخره بودن سخنان آقای نخست وزیر باشید.

از وزیر خارجه انگلستان "کامرون" هم باید سئوال کرد که چرا مانع تحقیقات بین المللی درباره بهانه حمله امریکا به انگلستان شد. چرا انگلستان از حمله امریکا به عراق حمایت کرد و در سازمان ملل به آن رای داد و شریک امریکا در این حمله شد.

این غرب بود که دولت اسلامی "داعش" را ایجاد کرد. این انگلیسی‌ها بودند که پشت دو کودتا در اوکراین بودند که منجر به جنگ داخلی، رشد نازیسم در اوکراین و تضعیف امنیت جهانی شد و موج مهاجرت میلیونی اوکرائینی ها را بدنبال آورد که نزدیک به 5 میلیون آن به روسیه پناه آوردند.

این مهاجرین از سال 2014 از اوکراین گریختند نه از سال 2022. ماجرا باز می گردد به کودتای 2014 و جنگ داخلی در اوکراین که یک طرف آن ارتش اوکراین و نازی های آن کشور بودند که روس کشی در شرق اوکراین را آغاز کردند.»

اسکای نیوز نیز در باره انگیزه سخنرانی اخیر نخست وزیر انگلستان نوشت:

سخنرانی سوناک را می توان تلاشی برای ایجاد کمپین انتخاباتی حزب حاکم محافظه کار حول محور سیاست خارجی و نه داخلی و مسائل امنیتی دانست.

انتخابات پارلمانی انگلستان قرار است در پاییز سال جاری برگزار شود.

پیش از این، اسکای نیوز با نتایجه گیری از حاصل انتخابات منطقه ای ماه مه در انگلستان به کل کشور، پیش بینی کرد که حزب کارگر 35 درصد از آرا را در انتخابات عمومی به دست خواهد آورد و محافظه کاران با 26 درصد آراء متحمل شکست خواهند شد. در این صورت حزب کارگر برای تشکیل دولت 32 کرسی کم خواهد داشت و باید بدنبال یافتن متحدانی برای ائتلاف در پارلمان باشد.

https://www.stoletie.ru/lenta/sunak_obvinil_putina_v_sozdanii_opasnoj_jadernoj_eskalacii_v_mire_776.htm

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 927  -  2 خرداد 1403                                اشتراک گذاری:

بازگشت