راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

با وزیر دفاع

جدید روسیه

تحولات بزرگ

آغاز می شود!

یلنا پانینا- بنیاد روسترات

ترجمه- کیوان خسروی

  

پس از سالها آشنایی شخصی با "آندری رموویچ بلوسف"، وزیر دفاع جدید روسیه نمی توان بلافاصله گفت چه چیزی بیش از همه در این انسان فوق العاده شگفت آور است.

تواضع و بی تکلفی شگفت انگیز در زندگی روزمره برای چنین مقامی در این درجه (کیفیت با اهمیت با معیارهای امروزی) بالاترین سطح هوش و تبحر، با دانش دایره المعارفی در زمینه های مختلف، از جمله تاریخ باستان و موسیقی سمفونیک. استعداد و پشتکاری  بسیار عالی، مهارت در کار خستگی ناپذیر از صبح تا عصر، بدون استراحت. درستکاری  فردی و شرافت واقعی.

 شاید، همه اینها با هم، ترکیبی نادر از یک ذهن تئوریک درخشان، توانایی های سازمانی برجسته، تفکر دولتی سیستماتیک و توانایی دفاع قاطعانه از اصول و پرنسیب ها باشد. همه اینها آندری رموویچ را به یک انسان واقعاً منحصر به فرد تبدیل می کند، کیفیات او امروزه در روسیه بسیار مورد تقاضا است - به ویژه در پست جدید او.

آندری بلوسف، زمانی که دستیار رئیس جمهور بود، طرح تصویب قانون "برنامه ریزی استراتژیک در فدراسیون روسیه" را داد که با رد کامل قانون از سوی لیبرال های دولتی روبرو ‌شد. از همان آغاز، حتی زمانی که او وزیر توسعه اقتصادی بود، آنها در بلوسف تهدیدی مشاهده کردند، که با خصوصی سازی غیرقانونی مخالف است و در شرکت های استراتژیک کشور، از جمله در صنایع دفاعی، طرفدار سپردن کار به دست «مدیران کارآمد» بود و در عمل نیز این کار را انجام داد. "آندری رموویچ" هم در آن زمان و هم در سالهای بعد به تقویت نقش دولت در اقتصاد و بازگرداندن یک سیستم برنامه ریزی استراتژیک کامل در روسیه کوشید. اخیراً با کمک او روند بازگرداندن بنگاه های کلیدی به دولت و نه تنها مجتمع نظامی-صنعتی آغاز شد.

"بلوسف" به عنوان معاون اول نخست وزیر توانست در برابر تحریم های بی سابقه غرب مقاومت کند، زنجیره تامین و تدارکات را بازسازی کند و اقتصاد را در مسیر مورد نیاز قرار دهد. دقیقاً چنین شخصی باید در راس وزارت دفاع روسیه قرار میگرفت. در اینجا تجربه جنگ بزرگ میهنی بلافاصله به ذهن خطور می کند. سپرده شدن کارها بدست قهرمان های میلیونی کار و زحمت و تأمین بی وقفه نیازهای ارتش در پشت جبهه. در این زمینه باید به خدمات سازمان دهندگان برجسته ای، مانند کمیسر خلق تسلیحات اتحاد جماهیر شوروی، "دیمیتری فدوروویچ اوستینوف" اشاره کرد.

امروز روسیه به شدت به "اوستینوف" ها و "وانیکوف"های جدید نیاز دارد. برای زنده ماندن و پیروزی، به کمیته دفاع دولتی جدید و"اسمرش"(1) بازسازی شده نیاز داریم. خواه ناخواه، جامعه روسیه باید در مدت کوتاهی به مدل بسیج توسعه روی آورد. انتصاب "آندری بلوسف" به سمت وزیر دفاع نخستین پدیده تغییرات در شرف تکوین است.

------------------------

1- "اسمرش" یک سازمان چتری برای سه سازمان ضداطلاعات مستقل در ارتش سرخ بود که در اواخر ۱۹۴۲ تشکیل شد و در ۱۴ آوریل ۱۹۴۳ رسماً معرفی شد. نام اسمرش توسط ژوزف استالین ابداع شد. دلیل اصلی ایجاد این سازمان، خنثی‌سازی تلاش‌های نیروهای آلمانی برای نفوذ به درون ارتش سرخ در جبههٔ شرقی بود.

 

Источник: https://russtrat.ru/aktualno/13-may-2024-1832-12466

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 927  -  2 خرداد 1403                                اشتراک گذاری:

بازگشت