راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

مانور نظامی چین

برای تصرف

برق آسای تایوان

اومانیته- ترجمه آذرنگ

   

پس از آغاز به کار رئیس جمهور جدید تایوان که طرفدار امریکاست، پکن مانور دو روزه خود را در آب های تایوان انجام داد. نیروی دریایی، نیروی هوایی، ارتش و حتی «نیروی فضایی» دراین مانور شرکت کردند. تمرکز این مانور در اطراف جزیره تایوان بود که چین آن را بخشی از کشور چین میداند. دراین مانور "کنترل کلی میدان نبرد" و "حملات دقیق به اهداف کلیدی" تمرین شد. کشتی ها و هواپیماهایی که در اطراف جزیره اصلی تایوان مستقر شدند و سپس جزایرکوچک تایوان را هم محاصره کردند که آشکارا تمرین یک حمله نظامی برق آسا برای تصرف تایوان و اعلام پیوستن آن به کشور مادر، یعنی چین بزرگ بود. چین اعلام کرده که این مانور را تکرار خواهد کرد که پیامی آشکار به امریکا و دولت تایوان است.

رئیس جمهور جدید تایوان قصد داشت در اولین حضور خود شور و شعفی را به نمایش بگذارد که به معنای خواست مردم تایوان برای استقبال از چین است، اما مانور نظامی چین مانع این برنامه نمایشی دولت تایوان شد.

معاون سخنگوی وزیر امور خارجه چین در همین ارتباط گفت:

«کسانی مانند "لای چینگ ته" (رئیس جمهور جدید تایوان) به ملت و اجداد خود خیانت کرده اند و تمام کسانی که از جدایی طلبی و استقلال تایوان حمایت می کنند نامشان بر دیوار شرم نوشته خواهد شد.»

دیپلماسی چین استقلال طلبی حزب "دموکرات ترقی خواه" حاکم را که تحت حمایت آمریکاست "عناصر برهم زننده اصلی صلح بین دو طرف تنگه" می داند و این سخنان او را که «من با برادران و خواهرانم در ارتش تایوان، در خط مقدم خواهم ایستاد تا با هم از استقلال تایوان دفاع کنیم" سخنانی می داند که به تحریک امریکا بیان شده است.

.https://www.humanite.fr/monde/chine/taiwan-des-exercices-militaires-chinois-autour-de-lile-pour-intimider-taipei.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 928  -  9 خرداد 1403                                اشتراک گذاری:

بازگشت