راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

همکاری‌های نظامی

چین و بلاروس

 

ریا نووستی- سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع بلاروس، روز 29 اکتبر گزارش داد که بلاروس و چین یک "نقشه راه" برای توسعه همکاری های نظامی و نظامی- فنی دوجانبه در دست تهیه دارند.
بنا بر اعلان این سرویس مطبوعتی ویکتور خرنین، وزیر دفاع بلاروس اخیراً از جمهوری خلق چین دیدار کرده است و در پکن در دیدار با یکی از اعضای دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، ژانگ معاون رئیس شورای مرکزی نظامی چین، مذاکره کرده است.
موضوعات مورد بررسی و دستور کار دیدارها تهیه نقشه راه برای توسعه همکاری های نظامی و نظامی- فنی دوجانبه بوده است.

خاطرنشان می شود که از دیگر موضوعات مورد بحث، آموزش مشترک پرسنل نظامی نیروهای مسلح بلاروس و ارتش آزادیبخش خلق چین مطرح شده است. طرفین همچنین به موضوع آموزش مشترک ضد تروریستی بلاروس و چین به واحدهای نیروهای ویژه نیروهای مسلح بلاروس و چین پرداختند.
در عین حال، حضور تیم‌های ارتش آزادی‌ بخش خلق چین در مسابقات بین‌المللی بازی‌های ورزشی ارتش که قرار است در خاک بلاروس برگزار شود، تعامل در زمینه آموزش نیروهای نظامی و مشارکت مشترک در فعالیت‌های حفظ بین‌المللی صلح و امنیت تحت نظارت سازمان ملل مورد بحث قرار گرفت.

 

https://ria.ru/20231029/knr-1905951440.html?rcmd_alg=slotter

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 903  -   10 آبان 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت