راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

تبریک زیوگانف بمناسبت انقلاب اکتبر

سایه اکتبر کبیر

بر سر جهانیان

تلویزین حزب کمونیست روسیه- نعمت بوستانی

  

بمناسبت سالگرد انقلاب اکتبر، رهبر حزب کمونیست روسیه پیام تبریکی خطاب به مردم فدراسیون روسیه منتشر کرد. زیوگانف رهبر این حزب در پیام خود نوشت:


7 نوامبر سال 1917، قیامی همگانی به وسعت آرزوهای انسان به پیروزی رسید و آغاز عصر جدیدی را نوید داد. دوران های طولانی که نسل های زحمتکشان روس طالب آن بودند و سال ها برای آن سخت جنگیدند آغاز شد.

اولین انقلاب سوسیالیستی جهان به یک نقطه کلیدی در تاریخ تبدیل شد. روند توسعه انسانی را تغییر داد و پایه و اساس ایجاد یک نظام اجتماعی مترقی را بنا نهاد.

در مسیری که انقلاب کبیر اکتبر گشود، هموطنان ما به موفقیت های بی نظیری دست یافتند. طرح GOELRO و پروژه های عمرانی برنامه های پنج ساله قبل از جنگ جهانی دوم برای همیشه بر سینه تاریخ حک شده است. مدرنیزاسیون بزرگ لنینی- استالینیستی و برافراشتن پرچم پیروزی بر کاخ رایشستاگ آلمان، ساختن اولین نیروگاه هسته ای جهان، پرتاب اولین ماهواره به فضا، همینطور پرواز تاریخی یوری گاگارین به خارج از جو زمین و ایجاد بهترین سیستم های بهداشتی و آموزشی جهان از جمله این دستآوردهاست. کشور شوروی به طور قانع کننده ای نشان داده است: وقتی که ارزش های دموکراسی و سوسیالیسم، دوستی مردم و انسان گرایی زیربنای توسعه باشد، نتایج آن می تواند کل کره زمین را دگر گون کند.
انقلاب کبیر اکتبر مربوط به گذشته نیست. آرمان های آن در کشورهایی که در حال ساختن جوامع جدید و عادلانه هستند، مانند چین، ویتنام، کره، کوبا و ونزوئلا زنده است. ایده های سوسیالیستی همبستگی و برادری نیز به کسانی نزدیک است که امروز بدون دریغ از جان خود، برای آزادی زحمتکشان علیه فاشیسم ناتو در اوکراین مبارزه می کنند. تاریخ پیروزی حزب لنین، ما را سرشار از خوش بینی می کند و به ما امیدواری می دهد که نیروهای خیر و پیشرفت پیروز می شوند.

من براین باور هستم که روسیه بار دیگر مسیر خلاقانه ای را در پیش خواهد گرفت: مسیر سوسیالیسم قرن بیست و یکم! بیایید مصرانه، روشن بینانه و با تلاش طلوع دنیای جدید را نزدیکتر کنیم!

 

اکتبر بزرگ بر همه مبارک باد!

 

https://www.rline.tv/news/2023-11-06-gennadiy-zyuganov-pozdravil-rossiyan-s-dnem-velikogo-oktyabrya

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 904  -   17 آبان 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت