راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

آیا جنگ اتمی

به یک قدمی

جهان رسیده است؟

تهیه و تدوین: آذرنگ

  

هفته نامه آمریکایی نیوزویک گزارش داد، بمب هسته ای که ایالات متحده امتحان کرد میتواند مسکو را با خاک یکسان کند و بیش از 300 هزار نفر از 13 میلیون ساکن آن را بکشد.

 این روزنامه نوشت اواخر ماه گذشته، پنتاگون اعلام کرد که بدنبال ایجاد نسخه جدیدی از بمب "گرانشی هسته ای B61-B61-13 "است که در انتظار تصویب کنگره است. قدرت این سلاح تقریباً 360 کیلوتن خواهد بود که 24 برابر قدرتمندتر از سلاحی است که در طول جنگ جهانی دوم بر روی هیروشیما انداخته شد. بر اساس گزارش نیوزویک، اگر بمب بر فراز مسکو منفجر شود، حدود 311480 نفر کشته و 868860 نفر مجروح برجای می گذارد.

 با افزایش تنش‌ها میان روسیه و ناتو در اوایل سال 2022، گزارش‌های مربوط به احتمال وقوع جنگ هسته‌ای به طور فزاینده‌ای منتشر می‌شود.

گزارش پنتاگون به طور خلاصه بیان می‌کند که هدف از بمب اتمی جدید «ارائه قابلیت‌های اضافی به رئیس‌جمهور علیه برخی از اهداف نظامی پیچیده ‌تر و گسترده‌تر» است. و سپس توضیح می دهد که چنین حملاتی می تواند توسط هواپیماهای F-35 آمریکایی انجام شود. از آنجایی که F-35 تنها جنگنده رادارگریز غربی است که قادر به حمل تسلیحات هسته ای است، توانایی F-35 برای فرار از تشخیص رادار باعث شده تا تعداد زیادی از آن در سراسر مرزهای روسیه از شرق اروپا تا قطب شمال و غرب اقیانوس آرام مستقر شود.

آمریکا برای انجام حملات اتمی با استفاده از هواپیماهای رادارگریز نه تنها با رفع تدریجی مشکلات F-35، بلکه با بمب افکن جدید رادارگریز B-21 با توانایی استقرار چندین کلاهک هسته ای در هواپیما بسیار افزایش خواهد یافت.

چرا ایالات متحده به طور ناگهانی شروع به صحبت در مورد احتمال جنگ هسته ای «عملاً» کرد و دقیقاً اعلام کرد که می تواند روسها  را در یک لحظه بکشد؟

دیده بان نظامی این را پنهان نمی کند و توضیح می دهد که دلیل ظهور چنین برنامه هایی این واقعیت است که "جنگ روسیه و اوکراین آنگونه پیش نرفت که غرب انتظار داشت و ناتو در حال شکست است و آنها در واشنگتن تصمیم گرفتند که زمان آن رسیده است که با حمله اتمی به شهرهای روسیه " روس ها را وحشت زده کنند" و به "فرصت های جدیدی" دست یابند.

امریکا هنوز تسلیحات مافوق صوتی را که روسیه در حال حاضر در اختیار دارد، در اختیار ندارند، که به آن مزیت غیرقابل انکاری در هر درگیری احتمالی می دهد. با این حال، بازی های دیوانه وار با آتش در واشنگتن ادامه دارد.

این اولین بار نیست که نیوزویک مقاله تهدید امیز علیه روسیه منتشر می کند. در 29 سپتامبر سال گذشته، این نشریه مقاله ای را منتشر کرد که در آن به نقل از منابع خود، ادعا کرد که فهرست اقدامات آمریکا علیه "محور روسیه" تهیه شده است.

در پاسخ، سفارت روسیه در ایالات متحده اعلام کرد که ارتش آمریکا «نباید به عزم روسیه» برای دفاع از حاکمیت کشور و همچنین تمامیت ارضی و مردم آن «با تمام ابزارهای موجود» شک کند.

دیده بان نظامی اشاره می کند که یک اسکادران از Su-57 های روسی به موشک های کروز دوربرد جدید مجهز شده است. برد آنها تا 3500 کیلومتر است. اگر این هواپیماها در خاور دور مستقر شوند، می توانند بدون سوخت گیری به پایگاه های نظامی آمریکا در هاوایی و جزیره گوام حمله کنند. تحلیلگران نظامی ایالات متحده می نویسند: «این جنگنده ها با عملیات بر فراز اقیانوس آرام، درست خارج از حریم هوایی آلاسکا، با پشتیبانی از قابلیت های سوخت گیری هوایی، می توانند اهداف را در بخش های کلیدی قاره ایالات متحده، از جمله سایت های صنعتی حیاتی در کالیفرنیا، در بُرد خود قراردهند.

روسیه چیزی برای پاسخ دادن دارد. کشور ما کسی را با بمب اتمی  تهدید نمی کند. برخلاف ایالات متحده، ما هرگز از سلاح هسته ای استفاده نکرده ایم. و عاملان تهدیدات علیه روسیه تنها می توانند هشداری را که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در 21 سپتامبر داد را به یاد بیاورند.

رئیس جمهور روسیه سپس گفت که «اظهارات برخی از نمایندگان بلند پایه کشورهای پیشرو ناتو در مورد امکان و قابل قبول بودن استفاده از سلاح های کشتار جمعی – سلاح هسته ای» علیه روسیه را باج خواهی هسته ای می داند.

به کسانی که در رابطه با روسیه چنین اظهاراتی می کنند، یادآوری می کنم که کشور ما نیز سلاح های مختلفی دارد و در برخی از مولفه ها مدرن تر از کشورهای عضو ناتو است و زمانی که تمامیت ارضی کشور ما به خطر بیفتد، ما البته از تمام ابزارهایی که در اختیار داریم برای محافظت از روسیه و مردم خود استفاده خواهیم کرد. این یک بلوف نیست... و کسانی که می‌خواهند با سلاح هسته‌ای ما را باج‌گیری کنند، باید بدانند که باد همیشه  به سمت آنها نمی وزد.

 

.» Нас готовятся убивать / Текущий момент (stoletie.ru)

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 905  -   24 آبان 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت