راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

حکومت فاشیستهای

فرقه "جابوتینسکی"

به رهبر نتانیاهو

در اسرائیل

مترجم س. کی روش

  

بنیامین نتانیاهو متعلق به جناح جابوتینسکی صیهونیسم است و دارای هیچ تعلق مذهبی نیست. آنها هیجگاه وانمود نکردند که چیز دیگری هستند. جابو تینسکی( Jabotinsky) در راس  این نهضت تخریبی  در این نهضت ناسیونالیستی قرارداشت. او آشکارا سمت و سوی این جریان را تعیین می کرد. نتانیاهو وارث این تشکل های فاشیستی در ایتالیا، اسپانیا و حتی در آلمان است. افرادی مانند مناهیم بیگین و اسحاق شامیرکه سربازان و مامورین انگلیسی را در هتل کینگ دیود بقتل رسانند یا با کابل در نارنجستانهای اطراف حیفا بدار آویختند، از یک سنخ هستند. همان آدمهائی که کنت برنارد سوئدی، فرستاده مخصوص سازمان ملل برای فلسطین را در یک چشم بهم زدنی به قتل رساندند و سپس به نخست وزیری اسرائیل رسیدند. آنها لرد موین، عضو پارلمان انگلیس را نیز ترور کردند. این افراد چندین بار قصد جان وینستون چرچیل را داشتند که سر بزنگاه خنثی شد. چرچیل نخست وزیر انگلستان که خود با لشگریان فاشیست هیتلری در جنگ بود. حمله یک خلبان هواپیمای جنگی اسپیت فایر، برای انفجار وزارت خارجه در لحظات آخر خنثی شد. تروریسم امروزه ساخته دست یابوتینسکی، شمیر، بگین و نتانیاهو است که متعلق به این جناح سیاستهای صیهونیستی هستند. ضرورتی ندارد که شما همه این ها را بدانید، لازم نیست همه را به خاطربیاورید، اما من متاسفانه باید همه این حملات تروریستی را علیه بریتانیا و مردم فلسطین بازگو کنم که این روزها اوج عملیات همین جناح پلید این نهضت سیاسی است. اما نکته ای را که باید بخاطر داشته باشید این است که این نهضت هیچ گونه تعلق مذهبی نداشت. درواقع کل پروژه صیهونیستی به رهبری تئودور هرچوگ، بوجود آمد که از اساس هیچ گونه مذهبی نداشت و در اصل تک تک این آدمها آشکارا پای بند به  آته ئیسم بودند. حال این موضوع به دو دلیل حائز اهمیت است: یکی جنبه تاریخی و دیگری به دلیل امروزی بودن آن. به لحاظ تاریخی واینکه همه این آدمهای آته ئیست، فقط به یک دلیل باهم متحد بودند و آن اینکه خداوند وجود ندارد، اما در عین حال معتقد بودند که خداوند سرزمین فلسطین را به آنان هدیه کرده است. سرزمنیی که روی همه نقشه ها فلسطین خوانده میشد. بر نام هر اینچ مربع این سرزمین فلسطین نقش بسته است. مردمانی که در آن زندگی می کردند چه مسلمان، چه مسیحی یا یهودی همه فلسطینی محسوب می شدند. اگر بتوانید اکنون هم به دریچه های چدنی کانالها فاضل آب نگاه کنید نام فلسطین برآن ثبت است. شما هنوز هم تا همین دهه های اخیر می توانید نام فلسطین را روی جعبه های پست مشاهده کنید که علامت بازوی پادشاه بالای آن نقش شده. امروز هم این مسئله حائز اهمیت است چرا که نتانیاهو، این چنین دهان به سخن گشود: انجیل مقدس می گوید که یادتان باشد که عمالک ها با شما چکار کردند. این گفته نتانیاهو است. البته او این نقل قول را کامل بیان نمی کند. حال من آن را کامل می کنم: ساموئل(سلیمان) شماره 153: اکنون بروید به عمالکها حمله کنید و همه متعلقات آنها را نابود کنید و نپرسید که چکار می کنید. مرد و زن را بکشید و شیرخوارگان را... در متن آمده است کودکان شیرخوار و احشام آنها، گوسفند ها و شترهایشان حتی الاغهای آنها را نیز نابود کنید. حالا بنیامین نتانیاهو! می خواهی با پول و با قدرت دولت خود همه مردان، زنان و کودکان، کودکان شیر خوار،احشام، گوسفندان، شترها و الاغهای آنها را در نوارغزه از روی خاک پاک کنی؟

 آیا وجدانت آن را قبول می کند؟ آقای جو بایدن وجدانت تو می پذیرد؟ حالا عمالکها که دیگر وجود ندارند، اما فلسطینها و غزه و جود دارند زیرا آنها  مصمم و مجبور به ماندن  هستند. امروز سندی رو شده است که آشکارا نشان می دهد که می خواهند 2،2 میلیون فلسطینی را به صحرای سینا برانند که هر روز بیشتر نشان می دهد که هر قدم حکام اسرائیل عین همانی است که از انجیل عهد قدیم برایتان خواندم.

 مسیحیان  دنیا وجدان شما کجا رفته است؟ رهبران مسلمانان جهان که با انگشت سبابه تهدید می کنید وجدانتان این درد را قبول می کند؟ شما به اصطلاح جهان غرب وجدانتان  قبول می کند که در آنجا دارد قتل عامی در ابعاد انجیلی صورت می گیرد؟ یعنی نابودی و بیرون راندن همگانی. بگذارید از نام صحیح آن استفاده کنم. اردوگاه کار در هوای آزاد. نابودی 2، 2 میلیون انسان؟ چرا که این نسل کشی به نام شما انجام  می گیرد. بنیامین نتانیاهو را سرزنش نکنید که در آدم کشی وی ید طولایی دارد. این نوع سرزنش مانند این است که آدم پتر ساکلیس را بخاطر آخرین قتل او سرزنش کند. پترساکلیس آدم کشی بود سادیستی همانند نتانیاهو. او ده ها سال است آدم کشی را پیشه خود ساخته است.

و شمایان روزنامه نگاران لیبرال از انعکاس آنچه گذشت و می گذرد بیم داشتید. حتی چند هفته پیش یعنی قبل از هفتم اکتبر(حمله حماس) شما بیم داشتید تا از تظاهرات عظیم در خیابانهای اسرائیل (علیه نتانیاهو) پشتبانی کنید. وی بطور واضح خطاب به شما گفت که زنان، کودکان شیرخوار، بچه ها، احشام، گوسفندان، شترها و الاغها را می کشد. شما نمیتوانید بگوئید خبرنداشتید و نگوئید که او شما را فریب داد. او چشم در چشم شما اعلان می کند که چه نیتی دارد و دولتهای شما در سازمان ملل به او پوشش دیپلماتیک می دهند. میلیارد ها  پول و سلاح در اختیارش می گذارند و سربازانشان را می فرستند تا او نیت خود را عملی کند. هم اکنون 407 کشتی جنگی ناتو در آبهای شرق مدیترانه لنگر انداخته اند و در حال تمرین هستند. در همین ساعات آینده خود می توانید حدس بزنید از کجا نیروهای ویژه آمریکا، دلتا فورس هم اکنون در اسرائیل مسقر است. زیرا خود جوبایدن درحال دست دادن با آنها در اسرائیل است. یک ژنرال سه ستاره آمریکائی هم اکنون در کابینه جنگی اسرائیل نشسته است و از موفقیتهای استفاده از گاز سمی در فلوجه عراق تعریف می کند که هزاران نفر را با آن عواقبی که دنیا را تکان داد قتل عام کرد. ضمن اینکه مقدمات دولت اسلامی (داعش) و گروهای افراطی و رنگارنگ را فراهم کرد. همان آمریکائی های مسئول در فلوجه هم اکنون در اسرائیل هستند و به آنها در باره اینکه چگونه می توان به اردوگاهای پناهنده گان غزه یورش برد مشاوره می دهند. آیا و جدانتان میتواند آرامش داشته باشد؟ اسرائیل را شما تامین مالی می کنید و ارگان تبلیغاتی آنها هستید. رؤسای شما فرستنده های تلویزیونی را که گاهی با شهامت  وقایع آنجا را بازتاب می دهند از کار اخراج می کنند. تلویزیون الجزیره که متعلق به پادشاه قطراست را از کار انداختند که 30% ار سهام بلوچیپ لندن متعلق به اوست. یک نایب الحکومه غربی که میزبان بزرگترین پایگاه آمریکائی در جهان است روابط خود را با اسرائیل عادی کرده است. او یک فرستنده تلویزیونی دارد بنام الجزیره و انگلستان پخش آن را قطع کرده است و دستیابی به آن فقط از طریق اینترنت ممکن است. بسیاری از ایستگاه های دیگر که ندای صلح و عدالت در خاورمیانه بودند طی همین ماه گذشته از مدار خارج شده اند. آیا وجدانتان این روند قبول می کند؟ همین آدمهائی که به تکرار برای شما تعریف می کردند که چقدر متمدن هستند و غرب باغ عدن است. حالا همین متمدن ها باران گلوله و بمب را بر سر هزاران انسان بی پناه فرو می ریزند.

 اکنون در این وقت کمی که برای من باقی مانده است می خواهم گوشه هائی از تاریخ را باشما درمیان بگذارم:

من از شنیدن این صدای مانند بع بع گوسفندان حالم به هم میخورد  یا بهتر است بگویم جیغ موشهای خیابانی و خواندن آنها در رسانه های اجتماعی: حماس، حماس، کار حماس بود، همه کار حماس بود. واقعیاتی را می خواهم با شما درمیان بگذارم. اصلا نه به این خاطر که من همیشه مخالف حماس بودم. من از زمان های پیش درگیر مسئله فلسطین بودم قبل از اینکه اصولا چیزی بنام حماس و جود داشته باشد. موضوعی هست که شما نباید فراموش کنید. فاجعه یا نکبت که به جان مردم فلسطین افتاد از سال 1948آغاز شد. این تاریخ را در خاطر داشته باشید: سال 1948، 800 هزار نفر فلسطینی از سرزمین و  از خانه و کاشانه، از مزارع خود بیرون انداخته شدند. اکثریت آنها از سرزمینشان رانده شدند و بقیه سلاخی شدند. در کشتار ننگ آور دیریاسین، در روستاهای خود به آتش و خون کشیده شدند و شما شهرک نشینان آمدید روی خون آنها نشستید. سازمان آزادی بخش فلسطین در سال 1964 تشکیل شد یعنی تقریباً 20 سال بعد. در همین فاصله زمانی 20 ساله اسرائیل در سطحی وسیع دست اندر کار تصفیه قومی مردم فلسطین بود. یعنی زمانی که کمترین نشانی از یک سازمان مبارز حتی در سر یاسر عرفات وجود نداشت و مردم بی دفاغ فلسطین را بین سال 1948 تا سال 1964 وحشیانه و بیرحمانه از جائی به جای دیگر راندند. زمانی که PLO تشکیل شد هیچ تعلق مذهبی نداشت و سکولار بود. من نزدیکترین رابطه را با آن داشتم. یاسر عرفات جای برادر بزرگ یا حتی پدر مرا داشت. من بارها کنار او نشسته بودم. PLO یک سازمان سکولار و توده ای بود که ریشه در سر برآوردن مبارزات آزایبخش آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین داشت. انها بخشی از مبارزه پاتریس لومومبا، از جنبش بن بلا در الجزائر، بخشی از جنبش ساندینو، جنبش فرلیمو یا دیگر سازمانها آزادیبخش در سراسر جهان بودند. آنها هیچ رنگ وبوی اسلامی نداشتند.

 پس از سه سال سراسر ساحل غربی، سراسر اورشلیم شرقی و نوار غزه بصورت غیرقانونی توام با قهر و سرکوب با نیروی نظامی توسط دولت اسرائیل اشغال شدند. سال 1967، را نیز به یاد داشته باشید. در این سال هنوز از حماس خبری نبود و PLO سه سال از تاسیس آن می گذشت که تصور آن راهم نمی توانست بکند که برای دفاع از سرزمین هائی که اسرائیل غیرقانونی آنها را در سال 1967 اشغال کرده است سربلند کند که همچنان بصورت غیرقانونی در اشغال آن است.

در حل حاضر اکنون ما به پایان سال 2023 می رسیم. بین سال 1967 و بینان گذاری حماس در سال 1987، یعنی طی 23 سال، جمعیت فلسطین که درسال 1967 به اشغال درآمد، بیرحمانه سرکوب و به کمپ های پناهندگان رانده شد. بسیاری از آنها در غزه تا همین امروز که اردوگاه جنین اتفاق افتاد، هیچ گونه سازمانی بنام حماس و جود نداشت و اسلامیستی در کار نبود، اما همه موارد مانع از این نشد که اسرائیل از زندانی کردن، بیرون راندن، قتل و شکنجه و تحقیر هزاران فلسطینی دست بردارد. در این فاصله زمانی  حماسی و جود نداشت که بشود همه تقصیرها را بگردن او انداخت. من شخصان در فلسطین بودم که حماس متولد شد. من در سال 1987 در غزه بودم که این کودک در مقابل چشمان من بدنیا آمد.

 افراد همه در زندان یا درگورستان و یا در حالت تبعید به سر می بردند. تشکیلات "پ. ال. او" غیرقانونی اعلام شده بود و اعضا نمی توانستند در انظار ظاهر شوند یا سرشان رابلند کنند. تولد حماس توسط دولت اشغالگر اسرائیل تسهیل شد. از زمان بنیانگذاری حماس سال 1987، همه جا مینی بوس، کودکستان، کلینیک و مدرسه متعلق به جنبش اسلامی حماس وجود داشت، درست زیر دید اسرائیل اشغالگر. چرا اسرائیل دست به چنین کاری زد؟ هدف این بود که میان مردم فلسطین تفرقه بیندازند. آنها می خواستند پشتیبانان PLO را جدا کنند و بخشی از آن را به سوی اخوان المسلمین بکشانند که حماس بخشی از آن بود و هست. آنها حماس نیستند و به تبع حماس دولت اسلامی نیست( ISIS) ، آری حماس القاعده نیست آنها به درستی اخوان المسلمین هستند که به کمک انگلیسی ها در سالهای 1950 در مصر بوجود آمد تا پرزیدنت ناصر را تضعیف کنند که یکی دیگر از شخصیت های ملی و چپ گرا بود. اکنون رفته رفته این نقشه در مقابل چشمان شما باز می شود. اما مانند داستان دکتر فرانکن اشتین (دراکولا)، همینکه آنها حماس را سازمان دادند کنترل آن از دستشان خارج شد و تبدیل گشت به یک نیروی نظامی سیاسی مسلط در دفاع از مردم فلسطین خصوصا در غزه. بنابراین نباید در این پندار بود که همه چیز زیر سر حماس است یا اسلا گرائی است. بخاطر اینکه اسرائیل خیلی پیش از اینکه حماس یا اسلامگرائی وجود داشته باشد، مرتکب این جنایات در خاک فلسطین می شد. حالا برای اینکه مسئله را باز کنیم، اسرائیل هم اکنون دست اندرکار کشتار در ساحل غربی است، در ساحل غربی که حماسی و جود ندارد، آنها در غزه ساکن هستند اگر اسرائیل با حماس سر جنگ دارد چرا همه روزه مردم را  در ساحل غربی کشتار می کند. حالا می خواهم در وقت کوتاه باقی مانده در باره یک شخصیت نمادین و بارز صحبت کنم که این داستان را کامل می کند. شیرین ابو عاقلی، ژورنالیست مسیحی فلسطینی- آمریکائی( با پاسپورت آمریکائی) که سال پیش توسط نیروهای اسرائیل در ساحل غربی بقتل رسید به تابوت او نیز در راه حمل به کلیسا حمله کردند. من اطمینان دارم اگر بازدید کننده همیشگی این برنامه هستید آن صحنه را مشاهده کرده اید. اگر اسرائیل با حماس سر جنگ دارد چرا یک زن مسیحی فلسطینی آمریکائی را که یک خبر نگار گزارشگر هست به مراسم تدفین او حمله می کنید، بطوری که جسد او در میان تابوت به لرزه در آمد و می رفت که نقش بر زمین شود! چرا این کار را کردید؟ اگر دشمن شما حماس است چرا دو روز پیش به همان خیابانی حمله کردند که مجسمه شیرین، در آن برپا بود و آن را با خاک یکسان کردند...

تلگرام راه توده

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=9cdrBV4uqSA&t=242s&pp=ygUpZ2VvcmdlIGdhbGxvd2F5IG1vZGVybiB0ZXJyb3Jpc20gaW52ZW50ZWQ%3D

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 907  -   8 آذر 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت