راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

مقاله ای از سیمور هرش
درباره اوکراین و زلنسکی

فساد و رشوه
در دو کاخ
ریاست جمهوری

ترجمه و تدوین ـ عسگر داوودی
 

 
سیمور هرش روزنامه نگار تحقیقی امریکایی در مقاله ای به عملکرد سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده در دو حمله به پل کریمه پرداخته است. هرش در مقاله خود می نویسد:

اولین حمله در اکتبر 2023 با یک «تله ی کامیونی» و دومین حمله در 17 ژوئیه 2023 با یک "هواپیمای بدون سرنشین دریایی" انجام شد. این امر منجر به امتناع ولادیمیر پوتین از تمدید توافقنامه غلات دریای سیاه شد. مسکو اوکراین را به سوءاستفاده از کانال های کشتیرانی آزاد شده بمنظور انتقال محصولات غذایی، برای این اقدامات تروریستی متهم کرد. در 17 ژوئیه اوکراین برای دومین بار به پل کریمه حمله کرد.
پل 25/11 مایلی که کریمه را به روسیه متصل می کند با 7/3 میلیارد هزینه احداث شد و مسیرهای مختلفی برای عبور خودرو و قطار و کامیون دارد. پوتین شخصا با رانندگی از روی این پل، آن را افتتاح کرد.
رئیس جمهور اوکراین پیش از آغاز عملیات ویژه روسیه گفته بود که این پل را یک هدف نظامی می داند.
اوکراین در اکتبر سال گذشته با استفاده از یک کامیون بمبگذاری شده به این پل حمله کرد، اما پل را روسیه ظرف هفت ماه به طور کامل تعمیر کرد. آخرین حمله اوکراین، توسط دو پهپاد شناور انجام شد که باعث کشته شدن یک زن و شوهر روس و زخمی شدن فرزندانشان شد. آنها هنگام انفجار از روی این پل با اتومبیل در حرکت بودند.
سیمور هرش از قول یک مقام اطلاعاتی آمریکایی می نویسد:
«نقش دولت بایدن در هر دو حمله بسیار مهم بود. بدیهی است که تکنولوژی ما در این حمله نقش داشت. هواپیمای بدون سرنشین از راه دور کنترل و از درون آب هدایت می شدند.»
البته در هر دو حمله، واشنگتن اتهامات مربوط به دخالت در این حمله را رد کرد و کیف را مقصراعلام کرد. اما دولت امریکا در هر دو حمله دخالت داشت. پهپاد ها از راه دور هدایت می شدند و بخش هدایت کننده آنها شبیه یک اژدر عمل می کرد.
هرش ادامه می دهد: من پرسیدم که آیا قبل از حمله به پل در مورد احتمال تلافی جوئی روسیه پیش بینی هایی شده بود؟ مقام مطلع گفت: «این موضوع چندان جدی گرفته نشده بود، استراتژی ملی ما این است که زلنسکی بتواند هر کاری که می خواهد انجام دهد. مسئله این است که اصلا نظارت بزرگسالان در این رابطه وجود ندارد.»
واکنش روسیه به حمله دوم اعلام پایان توافقی انتقال گندم اوکراین و سایر محصولات غذایی از بنادر اوکراین در دریای سیاه بود. (قبل از جنگ، اوکراین کل اتحادیه اروپا و تقریبا نیمی از دانه های افتابگردان جهان را صادر می کرد (.
خیلی از محصولات دیگر نیز بیشتر از دانه های غلات و افتابگردان از بندر اودسا و سایر بنادر دریای سیاه به اروپا می رسد. مقام امریکائی (با تائید اتهامات روسیه) گفت: «اوکراین از بندر اودسا و زیر پوشش صادرات غلات مواد مخدر و نفت دریافتی از روسیه را نیز صادر می کرد. زلنسکی تنها به حفظ قدرت با استفاده از هر امکانی می اندیشد. او مثل یک بچه یتیمی است که نمیدانیم در سرش چه می گذرد.»
حکومت اوکراین فاسدترین و احمق ترین دولت جهان است و از جمله دلائل حمایت بایدن از زلنسکی اطلاعاتی است که زلنسکی درباره اعضاء خانواده بایدن دارد. (اطلاعاتی که در صورت افشای آن، بایدن و حزب او ضربه ای مهلک در انتخابات ریاست جمهوری امریکاا خواهند خورد. م)
زلنسکی تنها دوست نزدیک پسر بایدن نیست، بلکه موضوع به مراتب جدی تر است و پای اعضاء خانواده بایدن در میان است.
شایعاتی وجود دارد مبنی بررشوه هایی که در اوکراین، جو بایدن و خانواده اش دریافت کرده اند. صحبت از اطلاعات و شواهد زیادی است که الیگارش های اوکراینی از خانواده بایدن در اختیار دارند.
https://seymourhersh.substack.com/p/opera-buffa-in-ukraine

تلگرام راه توده:
https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 891  -  11 مرداد 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت