راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

 

سخنان زوگانف در مجلس روسیه

به دوگانگی

حکومت در روسیه

باید خاتمه داد!

ساویتسکایا راسیا- ترجمه آزاده اسفندیاری

  

گنادی زیوگانف رهبر حزب کمونیست و رئیس فراکسیون این حزب در مجلس دومای روسیه، روز 26 ژوئیه در جلسه نوبتی و شروع تعطیلات تابستانی پارلمان این کشور، در باره معضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی روسیه سخرانی کرد. وی گفت:

 از آغاز عملیات نظامی در اوکراین، تا به حال تناقضات اجتماعی ما هر چه بیشتر نمایان می شود.  از جمله تهدیدهای همه جانبه ای که مکرر از همین تریبون به سمع شما رسانده ام.  یعنی فقیر تر شدن مردم، ادامه کمبود جمعیت، تشدید شکاف اجتماعی، همینطور وضعیت نا کافی رشد فن آوری که به شدت با دشواری پیش می رود.  اعتقاد ما بر این است که پیام رئیس جمهور که در آن وظیفه رسیدن به آهنگ توسعه جهانی و حل مسائل مهم کشور را تعیین کرده است، متأسفانه به دلیل بودجه نا کافی دولتی که برای همگان آشکار است، اجرا نمی شود.  من می خواهم به شما یاد آوری کنم که یک قوم یا ملتی زمانی از بین می رود که مسیر توسعه و رشد خود را پیدا نکند.  ما در سال 1991 از راه ترقی و توسعه خود منحرف شدیم و به زور به مسیر آمریکایی سازی کشیده شدیم.

من به همه، از آن جمله به کادرهای ملی، یادآوری می کنم که از آن تاریخ به بعد، جمعیت روسیه 22 میلیون نفر کاهش پیدا کرده است . آن دولت کار آمد است که کشور را متحد نگه داشته و سرنوشت هر یک را به سرنوشت دیگری پیوند بدهد.  زمانی ما تقریباً 3 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دادیم، اکنون این رقم به نصف کاهش یافته است و این روند همچنان ادامه دارد.  دلیل آن قبل از هر چیز در بی عدالتی اجتماعی، نبود چشم انداز، و جود دزدانی است که همه چیز را تصرف کرده اند و حتی حاضر به پرداخت مالیات هم نیستند.  این موضوع امری است غیر طبیعی و حتی ویرانگر.  ما میتوانیم و باید آنها را وادار به پرداخت مالیات کنیم، خصوصا اکنون که در یک جنگ سرنوشت ساز قرار گرفته ایم.  ضمن اینکه آتش این جنگ علیه کل روسیه شعله ور است و امروز همه هستی ما را تهدید میکند.

زمانی که پهپادها بر فراز کرملین ظاهر میشوند و یا به نیروگاه های هسته ای می رسند، و یا جایی که تروریسم در برخی از ایالت های ما عمل میکند، در چنین اوضاع و احوالی همه احساس نا امنی می کنند. در این راستا من از خیلیها می پرسم که موفقیت کجا و پیروزی کجاست؟ ما نزدیک به 500 روز است که در حال جنگ هستیم.  یعنی یک سوم از زمانی که سایه شوم جنگ جهانی دوم بر کشور ما حاکم بود.  با این همه فقط پیروزی ما در جنگ می تواند کشور و مردم روسیه را از خطر برهاند.  در این ارتباط جناح ما و نیروهای میهن پرست چپ، فعالانه روی چگونگی پیروزی و دستیابی به آن کار کردند که تا به حال در همین مجلس بار ها تکرار شده است.

ما تقریباً بیش از 200 قانون را با شما به تصویب رساندیم که به انجام عملیات نظامی و خروج کشور از یک بحران شدید یاری می رساند.  اتفاقا دولت در ارتباط با لوایح ارائه شده به مجلس حرفه ای گزارش داده است، اما به نظر من مؤثرترین شکل پیش برد کار، بازدید و سرکشی نمایندگان از مجموعه های تاسیساتی- تولیدی مناطق مختلف بود.  در همین جا از رئیس دوما، که آغازگر این ابتکار بود، می خواهم این عمل را تشویق کرده و ادامه دهد.  امیدواریم با نگاهی به نحوه کار افراد با استعداد، به موقع تصمیم بگیریم و به درخواست ها و پیشنهادات آنها هر چه سریع تر پاسخ دهیم.  آنچه بیش از همه مرا به عنوان یک فرد و به عنوان یک سیاستمدار نگران می کند، دوگانگی قدرت، دوگانگی تصمیم گیری، دوگانگی تعیین مسیر است که همیشه نه به پیروزی، بلکه به شکست همگانی منجر می شود.  من به طور پیوسته به صحبت های رئیس جمهور گوش می دهم و اعلام می کنم که آمادگی داریم تا از تمام پیشنهاد های کلیدی و کارساز وی حمایت کنیم.  به عنوان مثال چندی پیش رئیس جمهور رسما اعلام کرد که سرمایه داری به بن بست رسیده است، اما ما تغییر جدی در سیاستهای داخلی را شاهد نیستیم.

بدون تردید ما به یک بازخوانی و یک رویکرد جدید نیاز داریم. کاملاً بدیهی است که ما باید به آموزش میهن پرستانه و شیوه آموزش اساسی برای پیش برد امور جامعه بپردازیم، باید با ستون پنجم بجنگیم، اکنون ستون پنجم مانند سوسک هایی هستند که از هر سوراخ و درزی بیرون آمده اند و از صبح تا شام در اطراف رئیس جمهور پرسه می زنند...

به نظر من، تصمیم گیری در باره آزمون و کار یکپارچه دولتی ضروری است و باید زمان آن را مشخص  کنیم.  ما چندین گزینه را در اختیار شما قرار داده ایم.  شیوه مبارزه با فاشیسم را با تشکیل اجلاسیه در مینسک، که حضور 50 کشور جهان را در پی داشت نشان دادیم.  ما ضمن دادن گزارش به شما، به شما متوسل شدیم، در حالی که شما تحرکی از خود نشان ندادید.  

اگر دولت در مقامی نیست که  بتواند از الیگارش ها مالیات بگیرد، پس چگونه برنامههای توسعه کشور می تواند محقق شود؟

من براین عقیده هستم که  برای نجات مردم فقط  یک الگو و راه حل تجربه شده وجود دارد و آن راه حلی است که ما در اینجا بارها مطرح کرده ایم.

غذای گرم  در حین کار که  رئیس جمهور بر آن تاکید کرده بود عملا پشت گوش انداخته شد . برنامه بهتر شدن شرایط بچه های جنگ بار دیگر رد شد. استراحت در اردوهای کودکان از برنامه  دولت حذف شد. با این حساب چگونه می توانیم از کاهش  جمعیت کشور جلو گیری  کنیم؟

توجه جدی به میهن پرستی و آموزش همه جانبه چه زمانی در دستور کار قرار خواهد گرفت؟

ما در برابر افسران و نظامیانی که برای آزادی از طاعون نئو نازی-  باندرا می جنگند سر تعظیم فرود  می آوریم.  من به عنوان یک نظامی که در جا های مختلف و با وظایف گوناگون خدمت کرده ام می دانم که برای پیشرفت، باید همه امکانات کشور را برای پیروزی  به خدمت بگیریم.  ما نمی توانیم شاهد وضعیت مخاطره آمیزی باشیم که 80 درصد خاک اوکراین، دست آنگلوساکسون ها و ناتو قرار داشته باشد. این یک تهدید واقعی برای ما است.

 

https://sovross.ru/2023/07/26/nelzya-pobezhdat-bez-splochennosti

 

تلکرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 891  -  11 مرداد 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت