راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سرمقاله 891

قرآن سوزی های اخیر

زمینه ساز توطئه های بزرگ است

 

  

درهفته های اخیر در سوئد و دانمارک چند مورد حرکات تحریک آمیز و قران سوزی روی داده که واکنش هایی را هم در کشورهای اسلامی و میان مسلمانان بدنبال داشته است.

اسلام ستیزی و اسلام هراسی در غرب چیزی تازه نیست و ریشه بیش از هفتصد ساله دارد. در دوران اخیر نیز کشیدن کاریکاتور پیامبر اسلام و توهین به عقاید مسلمانان و حتی موارد توهین به قران را هم شاهد بوده ایم. ولی آنچه امروز روی می دهد ماهیت آن با گذشته های دور و حتی اخیر متفاوت است و باید آن را در چارچوب آشکار شدن شکست ناتو و غرب در اوکراین ارزیابی کرد.

امروز دیگر همه رهبران غرب و ناتو می دانند که توهم تقسیم و تکه تکه کردن روسیه و تصرف مواد خام آن جز خیالی خام چیزی دیگر نبوده است. حتی اگر روسیه در یک توافق صلح در قبال بیطرفی اوکراین به مرزهای خود باز گردد، یعنی حداکثر چیزی که غرب می تواند آرزو کند، افسانه و پندار تقسیم روسیه و مواد خام آن برای کمک به تداوم و بقای نظام امپریالیستی غرب برای همیشه به تاریخ پیوسته است. در این شرایط غرب و ناتو، محروم از منابع مواد خام، دو راه در مقابل خود دارند:

۱- به روابط مساوی و برابر حقوق و توسعه متقابل با جهان تن دهند که تن نمی دهند مگر در داخل آنها تغییراتی اساسی صورت گیرد.

۲- جلوگیری از چرخش تحولات داخلی و جنگ افروزی در خاورمیانه و افریقا بعنوان منابع مواد خام. توطئه قران سوزی این دو را همزمان دنبال می کند.

این توطئه ایست که کشورهای منطقه نیز فهمیده اند و به همین دلیل بسرعت در حال گسترش روابط با چین و روسیه هستند تا بتوانند در مقابل تهاجم غرب برای تصرف مواد خام آنان و مقابله با نیروی نظامی آمریکا و اروپا صف آرایی کنند. ورود ناوگان آمریکا به خلیج فارس نیز جزیی از این تدارک جنگ های منطقه ای در آینده است. قران سوزی پیش در آمد این توطئه است.

جنگ های صلیبی به جنگجو نیاز دارد، چرا که جنگ های آینده مانند گذشته آسان نخواهد بود. برای این جنگ های صلیبی باید فناتیک هایی مانند نازی های اوکراین تربیت شوند که آماده مرگ و خودکشی باشند. از سوی دیگر برای تصرف منابع مواد خام خاورمیانه و افریقا باید مهاجران مسلمان و رنگین پوست ساکن کشورهای غربی نیز خاموش، خنثی و منزوی شوند. به همین دلیل توطئه قران سوزی ها اگر خنثی نشود به خانه سوزان مسلمانان خواهد انجامید.

اروپا و غرب در مرحله انحطاطی خود در حال برگشت به دوران انگیزایسیون و کتاب سوزان و تکرار جنگ های صلیبی هستند. این عصری است که برخی آن را "اروفاشیسم" نام نهاده اند که بازسازی نازی های اوکراین نقطه حرکت آن بود. هدف از جنگ های صلیبی در زمان خود تصرف ثروت کشورهای پیشرو اسلامی برای اروپای عقب مانده بود، اکنون هدف تصرف این ثروت برای جلوگیری از پسرفت دوباره اروپاست. اولین جنگ صلیبی دهه سوم سده بیست و یکم را ناوگان آمریکا در خلیج فارس به بهانه ایران می خواهد آغاز کند در حالیکه هدف آن همه منطقه است. با زهرچشم گرفتن از ایران می خواهند بقیه کشورهای خلیج فارس و اسلامی هم حساب کار دستشان بیاید. در این شرایط بجای تحصن و تظاهرات در برابر سفارت سوئد و دانمارک و دیگر کشورهای غربی باید به تقویت قدرت دفاعی و اقدامات قاطعی در زمینه کوتاه کردن دست این کشورها از منابع اقتصادی پرداخت.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 891  -  11 مرداد 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت