راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

ویتنام و کوبا

دست در دست

یکدیگر پیش میروند

روزنامه پراودا- ترجمه نعمت بوستانی

  

جمهوری سوسیالیستی ویتنام، به دومین شریک تجاری کوبا در آسیا و بزرگترین سرمایه گذار در میان کشورهای آسیایی شد.

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری ویتنام در هاوانا، اخیراً حدود 130 تن از نمایند گان شرکت های دولتی و خصوصی کوبا در زمینه هایی مانند انرژی، کشاورزی، متالورژی، الکترونیک، بازیافت زباله، الکترودینامیک، بیوتکنولوژی و فناوری هوانوردی در یک نشست تجاری شرکت کردند. همکاری برای آینده، توسط شرکت ویتنامی "تای بین"، در هاوانا در پایتخت کوبا برگزار شد.

آنتونیو کاریکارت، رئیس اتاق بازرگانی کوبا، در سخنرانی افتتاحیه این نشست، تأیید کرد که این همکاری‌ها زمینه ای مهم برای تبادل تجربیات و بررسی فرصت ها برای همکاری های اقتصادی بین دو کشور است.
کوبا، تاکید ویژه ای بر توسعه بخش شرکت های کوچک و متوسط دارد و دولت آن کشور در حال حاضر مجوز فعالیت بیش از 9  هزار مورد از واحدهای اقتصادی جدید را صادر کرده است. تجربه ویتنام برای مدل توسعه کوبا، بسیار ارزشمند است.

کاریکارت، همچنین به نقش شرکت ویتنامی "تای بین" که شرکتی است با 25 سال تجربه سرمایه گذاری در بازار کوبا، که در توسعه روابط تجاری بین دو کشور می‌ باشد اشاره کرد.

رئیس دفتر نمایندگی " تای بین" در کوبا، در این مجمع درباره روند توسعه اقتصادی ویتنام از سال 1986 تا به حال صحبت کرد که طی آن ویتنام برنامه های اصلاحات اقتصادی مهم خود را انجام داده است و توسعه بنگاه های کوچک را ترویج می کند.

به نوبه خود، Tran Ngoc Tuan رئیس هیئت مدیره تای بین، بر قصد خود برای ادامه همکاری با دولت، سازمان ها و شرکت های کوبا در آینده تاکید کرد. وی گفت که با به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه و ایجاد اعتماد، شرکت‌های ویتنامی و کوبا به تدریج فرصت‌هایی را برای روابط بلند مدت ایجاد می‌کنند، که با همکاری یکدیگر برای دستیابی به اهداف توسعه موفق و کمک به ساختن آینده‌ای بهتر برای هر دو کشور از ویژگی خاصی برخوردار است.

 

https://gazeta-pravda.ru/issue/112-31461-1316-oktyabrya-2023-goda/sotrudnichestvo-vo-imya-budushchego

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 901  -  26 مهر 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت