راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

تحقیقات مشترک
چین و کوبا
روی هوش مصنوعی

ترجمه و تدوین- الناز گرجی

 

 

به گزارش پرتال «کوبا سی» که توسط فعالان سیاسی حزب چپ آلمان در حمایت از کوبا منتشر می شود کوبا و چین مراکز موسسه تحقیقات بین المللی هوش مصنوعی را در پایتخت های دو کشور افتتاح کردند، این مراکز همکاری علمی و فنی بین دو کشور را در زمینه های تکنولوژی جدید گسترش می دهد.

وزیر آموزش عالی کوبا، والتر بالوجا، در بازدید از چین، ریاست افتتاح این مرکز را بر عهده داشت. مرکز موسسه تحقیقات بین المللی هوش مصنوعی دانشگاه کاماگوی کوبا مرکزیت دانشگاهی دو کشور را به عهده دارد.

به گفته منابع دیپلماتیک پروژه تحقیقات بین المللی هوش مصنوعی با هدف ترویج توسعه امور اجتماعی از طریق نوآوری و دانش در زمینه هوش مصنوعی انجام می شود. علمی که چین رهبر جهانی آن است.

مدیر خارجی دانشگاه دولتی شهر کاماگوی کوبا خانم «یایله کابالرو موتا»، شور و شوق دانشمندان کشور خود را از این ابتکار بی سابقه برای جزیره کارائیب به اشتراک گذاشت:

«امروز ما بدین ترتیب همکاری گسترده ای را برای دانشگاه ها و کشورهایمان در مسیر همبستگی، توسعه، نوآوری و دانش آغاز می کنیم.» موسسه تحقیقات بین المللی هوش مصنوعی، واقع در شمال کشور، به عنوان یک موتور پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی، با تاثیر مستقیم بر دیگر مراکز مطالعات عالی و سهم قابل توجهی در رفاه جمعیت ارائه می کند.

پیش از این، رئیس موسسه تحقیقات بین المللی هوش مصنوعی کوبا از شهر شرقی شانگهای بازدید کرده بود، جایی که او جلساتی را با رهبران دانشگاهی چین برگزار کرد و بطور مشترک با دانشمندان چینی فرصت های همکاری با موسسات آموزشی پیشرو در دو کشور را بررسی کرد.

هیئت کوبایی در آنجا با نمایندگان دانشگاه های علم و فناوری مذاکره کرد و با رئیس کمیسیون آموزش و پرورش و مقامات آکادمی علوم اجتماعی چین دیدار کرد.

هوش مصنوعی شاخه ای از علوم کامپیوتر است که بر ایجاد سیستم های کامپیوتری و برنامه هایی تمرکز دارد که می توانند وظایفی را که به طور معمول برای هوش انسانی طراحی شده اند انجام دهند.

این سیستم ها قادر به یادگیری، استدلال، حل مسئله و تصمیم گیری بر اساس داده ها و الگوها هستند.

این تکنولوژی در کاربردهای مختلف، از دستیاران مجازی و سیستم های توصیه به وسایل نقلیه مستقل و تشخیص پزشکی، با هدف خودکار سازی وظایف و بهبود بهره وری در صنایع مختلف استفاده می شود.

https://cubasi.cu/es/noticia/china-y-cuba-investigaran-juntos-sobre-inteligencia-artificial

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 902  -   3 آبان 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت