راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

مصاحبه با "سارا واگن کنشت"

تحریم روسیه

ضربه به اقتصاد

آلمان بود!

روزنامه "نوی تسورشر تسایتونگ"

ترجمه و تدوین -الناز گرجی

  

روز 10 سپتامبر سارا واگن کنشت نماینده مجلس آلمان در مصاحبه با Neue Zürcher Zeitung سخنان خود را با این جمله آغاز کرد: " ائتلاف حکومتی در آلمان موفق شده است با اجرای یک سیاست بسیار ضعیف، کوته بینانه و گاه ناکارآمد، اعتماد به دولت و نهادهای دموکراتیک را به حد اقل برساند."
او گفت که دولت شولتز، واقعاً در دوران سختی کار می کند. وضعیت بد اقتصادی جهان، بحران اوکراین... اما دولت به جای حل مشکلات و یا حداقل یکی از مشکلات، فقط بر مشکلات اضافه می کند.

واگن کنشت در بخشی دیگر از این مصاحبه گفت که امتناع از خرید گاز از روسیه نمونه ای از رویکرد ضعیف کابینه شولتز است.  گاز با قیمت مناسب برای صنعت ما، برای تامین برق و گرمایش ضروری است. قبل از اینکه دولت از خرید گاز روسیه خوداری کند، باید جایگزینی برای آن پیدا می‌کرد، اما دور اندیشی نکرد و در نتیجه قیمت بالای برق مهم ترین بخش‌های صنعت ما را با بحران جدی مواجه کرده است که این یک تراژدی است.

او با اشاره به حزب سبزها که در دولت شولتز گفت، سیاستمداران جوان این حزب اکنون تقریباً هیچ تماسی با زندگی مردم عادی ندارند. آنها در طول تحصیل بعنوان معاونین بخش‌های مختلف کار می کنند و بنابراین اغلب بدون دریافت مدرک بالای تحصیلی نماینده مردم می شوند. در نتیجه آنها (اشاره به وزیر خارجه دولت شولتز-م) فاقد تجربه عملی مهم هستند. رای‌ دهندگان با سیاست های دولت در زمینه مبارزه با همه‌ گیری کوید 19، مهاجرت، مشکلات گاز و حمایت از دولت اوکراین مخالف هستند. در چنین شرایطی است که حزب "آلترناتیو برای آلمان" آرای مردم را جذب می کند. این حزب می گوید که برخلاف دولت و نمایندگان احزاب حاکم در مجلس، مردم از حرف ها و سیاست های حزب آلترناتیو برای آلیمان حمایت می کنند.

در بحران اوکراین در درجه اول زلنسکی مسئول است. او باید آماده سازش بشود، زیرا روسیه علیرغم همه تجهیزات نظامی که دراختیار  دولت اوکراین قرار می گیرد قادر به پیروزی در جنگ با روسیه نیست.

باید پذیرفت که روس ها کریمه را ترک نخواهند کرد، ناوگان دریای سیاه روسیه 200 سال است که در آنجا حضور دارد. علاوه بر این، تقریبا هیچ کس در شبه جزیره کریمه وجود ندارد که بخواهد کریمه توسط اوکراین فتح شود.

مهم نیست که آلمان مسکو را محکوم می کند، مهم اینست که روابط با روسیه باید دوباره احیاء شود زیرا تحریم های اقتصادی در درجه اول به آلمان آسیب رسانده و نه به روس ها. این در حالی است که اقتصاد روسیه 1.5٪ رشد کرده است. اقتصاد آلمان به دلیل جنگ اقتصادی که دولت ما را به کام خود کشانده در حال کوچک شدن است.

واگن کنشت در ارتباط با پیش بینی ها مبنی بر تاسیس یک حزب نوین توسط او گفت:

تا پایان سال 2023 تصمیم قطعی را خواهم گرفت. با مشکلات تاسیس یک حزب جدید آشنا هستم. حزب نمیتواند از سوی یکنفر تاسیس شود، بنابراین سازماندهی حزب و اجماع همفکران فوق العاده پیچیده است، بویژه که سازماندهی در تخصص من نیست.

 

https://www.nzz.ch/international/sahra-wagenknecht-im-interview-afd-parteigruendung-und-ukraine-krieg-ld.1754898

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 896  -  22 شهریور 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت