راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

" جو. بایدن "

قربانی کودتای

درون حزب دمکرات شد

ولادیمیر مالیشیف بنیاد فرهنگ استراتژیک

ترجمه- کیوان خسروی

   

در غرب گزارش‌هایی آشکار شدند که در آمریکا کودتایی«آرام» رخ داده است. "دونالد ترامپ" روز سه شنبه در مصاحبه با کانال تلویزیونی  "فاکس نیوز" گفت که کودتا علیه "جو بایدن"، رئیس جمهور آمریکا انجام شده است. رئیس جمهور سابق آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگار که آیا معتقد است در وضعیت "بایدن" می توان درباره کودتا صحبت کرد، پاسخ داد: «به نوعی بله». نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری به اتفاق سناتور" جی دی ونس"، منتخب وی به عنوان معاون رئیس جمهور مصاحبه شد. "ونس" نیز به این پرسش پاسخ مثبت داد. "ونس" گفت: "اگر بایدن نتواند برای ریاست جمهوری خود را نامزد کند، نمی تواند وظایف رئیس جمهوری را انجام دهد و می خواهند او را برکنار کنند، زیرا که قادر بکار نیست، به طرح اصلاحی . متمم 25 مراجعه کنید، و این کار را به سودمندترین روش سیاسی برای دموکرات ها انجام ندهید".  و تاکید کرد بر اینکه اگر سخن در مورد «یک مشکل واقعی» است، که باید «به نحو مقتضی» با آن برخورد کرد. "بایدن" که به ویروس کرونا مبتلا شده بود، پس از اعلام انصراف از رقابت های ریاست جمهوری، مدت ها در انظار ظاهر نشد و از این رو شایعاتی مبنی بر اینکه با «استعفای» او نقصی در بین است، به اینترنت هجوم آوردند.

"منصفانه می بود که بپرسیم، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا کجاست؟ "توماس مالینن"، دانشیار گروه اقتصاد دانشگاه هلسینکی، در این رابطه در شبکه اجتماعی "ایکس" (در فدراسیون روسیه مسدود است) نوشت: به نظر می رسد که این آغاز یک کودتا است». به نوبه خود، "دیوید ساکس"، میلیاردر آمریکایی، به در همان شبکه اجتماعی واقعا گفت که : "جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، کشور را به یک جمهوری متزلزل از لحاظ سیاسی و اقتصادی تبدیل کرده و طبیعتا قربانی یک کودتا شد." به عقیده "ساکس"، رئیس جمهور فعلی کاملا هزینه پیگرد جنایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه را پرداخت کرده است. این تاجر با کنایه یادآور شد: « انسان آینده خود را با اعمال خود تعیین می کند». دوشنبه عصر ، پرتال خبری یونانی "پرونیوز" با استناد به پست‌های شبکه‌ها نوشت که: «بسیاری گزارش می‌دهند که شخصی کنترل حساب شخصی "بایدن" را در شبکه«X»  در دست گرفته و استعفای او را اعلام کرده است. اما افرادی که می توانند این کار را انجام دهند چه کسانی هستند؟ نام آنها ذکر نشده است، اما "کامالا هریس"، "باراک اوباما" و کلینتون ها در این لیست قرار دارند. فاکت: نه "جیل بایدن "  همسر جو بایدن و نه پسرش "هانتر"، هرگز با چنین تصمیمی موافقت نخواهند کرد ."

این منبع گزارش داد ، پرتال در ادامه خاطرنشان کرد که این بیانیه توسط "استیو ریچتی"، مشاور "جو بایدن" نوشته شده است. او آن را با "مایک دونیلون"، مشاور ارشد و رئیس ستاد انتخاباتی بایدن، که به عنوان شاهد حضور داشت، نوشته است. "پرونیوز" می نویسد، این بدان معناست که احتمالاً امضای نامه نیز جعلی است. به عنوان دلیل، دو امضای بایدن ارائه شده است: در یکی در مورد اظهاراتش درباره کناره گیری او از رقابت های ریاست جمهوری، در دیگری در مورد یک سند غیرقابل انکار رسمی است. "پرونیوز" خاطرنشان کرد: پیداست بدون نظر کارشناسی نیز مشخص است که این امضاها با هم فرق دارندت. با این وجود، این گزارش چندی بعد از پورتال ناپدید شد. وب سایت بریتانیایی " آنهرد" می نویسد: «در آمریکا نگرانی فزاینده ای وجود دارد که جو بایدن واقعاً کنار نکشیده و امضای درخواست از او نیست». "مالکوم کوئن"، نویسنده مقاله، خاطرنشان می‌کند: « مردم امضاها را با مصوبات قبلی مقایسه می کنند و از جزئیات عجیب دیگری حاکی هستند – برای نمونه، این نامه روی سربرگ رسمی کاخ سفید نوشته نشده بود ». - شاید اینها فقط حدس و گمان های بی اساس و تئوری های توطئه باشند، اما واقعیت همچنان پا برجا است: در مورد توقف مبارزات انتخاباتی برای انتخاب دوباره تنها در شبکه های اجتماعی در پروفایلی گزارش می شود که شخصاً بایدن آن مرور نمی کند و شخص رئیس جمهور از آن زمان تاکنون نه دیده شده و نه خبری از او است. کاخ سفید تنها شب گذشته برنامه های رسمی بایدن خطاب به ملت را انتشار داد. پرسش این است که به او چه شده: آیا توهین شده ؟ ناتوانی جسمی است؟

قابل توجه است که این پرسشها در اصل مطرح می شوند و برخی ابهام ها وجود دارند.» نویسنده مقاله "آنهرد" ادامه می دهد: «چه می شود اگر آمریکا همین حالا بازسازی کودتای 1991 در اتحاد جماهیر شوروی را از سر گذرانده باشد، زمانی که "میخائیل گورباچف" در خانه ییلاقی خود حبس شد، همه خطوط ارتباطی قطع و مجبورکردند امضای نامه ای برای اعلام وضعیت اضطراری بنویسد؟ آیا کارمندی که خبر کناره گیری بایدن از رقابت را منتشر کرده بود به دستور خود بایدن عمل کرده است؟ یا شخص دیگری به او دستور داده است؟ با گذشت هر ساعت بدون تکذیب شخصی بایدن، احساس غیرواقعی بودن آنچه در حال رخ دادن است تشدید می شود. نیازی به گفتن نیست که این وضعیت سالمی برای "بزرگترین دموکراسی در جهان" نیست. جزئیات دقیق هنوز مشخص نیست، اما یک نتیجه گیری از پیش خود را نشان می دهد: "جو بایدن" برکنار شده، اما "کامالا هریس"، را برعکس، روانه می کنند». اما، علاوه بر تشبیه  با گورباچف، در هیاهوی مرموز کنونی پیرامون بایدن مقایسه تاریخی دیگری وجود دارد. هر چقدر هم که باور نکردنی به نظر برسد ، اما بعید نیست که در واشنگتن اتفاقی مشابه رخ داده باشد، که برای امپراتور روسیه افتاد، که در مارس 1917 نزدیکترین حلقه و آنطور که او فکر می کرد، همکاران بسیار وفادار وی ، او را مجبور به امضای کناره گیری از تاج و تخت کردند.

جو بایدن، البته، بر تخت ننشست و پادشاه نبود، اما از دولتی که ناامیدانه به آن چسبیده بود او را به همان شیوه کنار گذاشتند - مجبور به امضای "انصراف" کردند، یعنی دست برداشتن از قصد نامزدی ریاست جمهوری در انتخابات نوامبر. و این امر نه توسط «دشمنان»، بلکه توسط افرادی از حلقه نزدیک او در حزب دمکرات او انجام شد. به نفع چنین روایتی حکایت دارد به ویژه آن فاکتی که خود بایدن بیانیه خود را بطور علنی نخوانده بود. آنطور که میابیست باشد. جالب از آب در آمده است - نامه استعفای ریاست جمهوری ممکن است جعلی باشد، و خود بایدن ممکن است مانند گورباچف در "فوروس" در خانه ییلاقی خود یا در یک پایگاه نظامی زندانی شود. به نظر می رسد پیرمرد همچنان مقاومت می کند. "الکساندر لوگووی"، معاون دومای دولتی در کانال تلگرامی خود در رابطه با رویدادهایی که در ایالات متحده آمریکا می‌گذرد، نوشت: گویی ترامپ با "ردنک"‌ها( اصطلاح توهین آمیز به  آمریکاییان سفیدپوستی که زمخت و ساده‌لوح هستند.ک.خ.)، گارد ملی و ارتش مجبور نیستند مانند یلتسینِ گورباچف "جوبایدن" خواب‌آلود را در برابر کودتا محافظت کنند. آنطور که پیداست برای از بین بردن بهمن شایعات پیرامون رئیس‌جمهور مستقر، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن امروز پس از انزوا در خانه‌اش در ایالت "دلاور"، جایی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا تحت درمان بود، به محل کار خود در کاخ سفید بازخواهد گشت. طبق نمودار ارائه شده، بایدن ساعت 12:30 به وقت محلی خانه خود را در استراحتگاه "ریهوبات بیچ" ترک می کند و دو ساعت بعد باید به محل کار خود در کاخ سفید جاییکه جلسه توجیهی منظم برگزار می شود، برسد. این اعلامیه پس از آن که نمایندگان حزب جمهوری خواه از مقامات خواستند که در شرایط گمانه زنی ها در شبکه های اجتماعی در مورد مرگ بایدن، مدرکی مبنی بر زنده بودن او ارائه دهند، منتشر شد. اتفاقا یادمان باشد که سخن در مورد فردی است که دکمه هسته ای را در دستانش دارد که می تواند کل جهان را نابود کند. بنابراین صبر می‌کنیم...

https://www.fondsk.ru/news/2024/07/23/nedeesposobnyy-dzho-bayden-vyshel-iz-chata.html

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 936  -  17 مرداد 1403                                اشتراک گذاری:

بازگشت