راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

شکست طرح بزرگ

ارسال خمپاره

برای ارتش اوکراین

یلنا پانینا- بنیاد روسترات

ترجمه- کیوان خسروی

   

در ماه فوریه، رئیس جمهور چک، "پتر پاول"، به اوکراینی ها وعده 800000 خمپاره در سال 2024 را داد و اتحادیه اروپا با صدای بلند صدور یک میلیون عدد در سال 2023 را اعلام کرده بود.

در نتیجه، وعده اتحادیه اروپا شکست خورد و جمهوری چک نیز تنها قادر خواهد بود تا پایان سال 2024 تنها 500000 خمپاره در اختیار کیف قرار دهد.

"نویه زوریخر تسایتونگ" توضیح می دهد که از آنجایی که توان و ظرفیت های اروپایی بیش از حد سنگین شده بود، جمهوری چک خمپاره هایی را از کشورهای ثالث خریداری و آنها را به اوکراین منتقل کرده بود.

 18 کشور به طرح جنگ افزار و خمپاره ملحق شده و آلمان، هلند و بلژیک دو سوم این پول را دادند.

آنها در مجموع، موفق شدند (رسما) 6/1 میلیارد یورو جمع آوری کنند، اما مشکلات خیلی سریع به وجود آمدند. هزینه خمپاره ها در بازار بین المللی چهار برابر شد و مبالغ پروژه کافی نبود. علاوه بر این، "پاول" گله کرده بود (به چه کسی؟) که با اعلام تحویل خمپاره ها به اوکراین، او "نقشه های خود را فاش کرده است". و این امر "به مسکو این امکان داد تا در کشورهایی که به هر دو طرف متخاصم خمپاره می‌رسانند، اقدامات متقابل را انجام دهد". به ویژه چک ها متوجه شدند که روسیه خمپاره های 122 میلی متری باز خرید کرده است و نیروهای مسلح اوکراین در غیاب آنها مجبور است استفاده از توپخانه شوروی مانند هویتزرهای"د.30" را کاهش دهد.

گفته می شود هنگامی که لویی دوازدهم در مورد تدارکات لازم برای فتح دوک نشین میلان پرسید، مارشال جیان جاکومو تریولزیو پاسخ داد: "برای جنگ سه چیز نیاز هستند: پول، پول و باز هم  پول. درگیری اوکراین را می توان به عنوان معیار حقانیت این گفته ذکر کرد. اقتصاد روسیه در سایه آن که ما امکان توسعه صنعت دفاعی خود و جبران "تنگناها" را با خریدهای خارجی داریم،-  از اهمیت بسزایی برخوردار است. بویژه این که، درگیری با غرب - به وضوح آخرین آن، حتی در سده ما نخواهد بود."

 

https://russtrat.ru/analytics/6-avgust-2024-2157-12552

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 937  -  24 مرداد 1403                                اشتراک گذاری:

بازگشت