راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

 

کنفرانس سراسری

حزب کمونیست روسیه

روسیه برای پیروزی

بر نازیسم و بنای

جهان چند قطبی می جنگد

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه- نعمت بوستانی

   

روز 16 اوت، یک کنفرانس ویدئویی سراسری حزبی بمناسبت شرایط حساس روسیه توسط رهبری حزب کمونیست این کشور در مسکو برگزار شد. در این کنفرانس اعضای رهبری حزب کمونیست و مسؤلین سازمان های ایالتی هر کدام بنا بر اهمیت شرایط حساس کنونی گزارش خود را به نشست جمعی ارائه دادند.

در این رابطه به علت طولانی بودن جلسه، تنها سخنان گنادی آندریویچ زیوگانف، رهبر حزب کمونیست در کنفراس آورده می شود:

 

رفقای عزیز، هیئت رئیسه کمیته مرکزی حزب ما، امروز یک جلسه علنی سراسر حزبی برگزار می کند که در آن فعالان کمونیست کل کشور و متحدان و دوستان ما از پکن تا هاوانا شرکت دارند! من به همه شما درود می فرستم.

ما با در نظر گرفتن این واقعیت که روسیه امروز در واقع در حال جنگ با فاشیسم جهانی و جهانی گرایی به سبک آمریکایی است، شعار این نشست را "برای پیروزی می جنگیم" قرار می دهیم. رفقای ما آفونین و خاریتونوف در طول مبارزات انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری روسیه که در بهار امسال با شعار "ما از سرمایه داری بازی خوردیم و دیگر بس است" شرکت فعال داشتند. در طول مبارزات انتخاباتی، برنامه ما در تیراژ 100 میلیون نسخه ارائه شد، بدین معنا که عموم شهروندان در جریان رویکردها و نتایج اساسی فعالیت های حزب کمونیست قرار گرفتند.

زیوگانف، همچنین از فراکسیون حزب کمونیست در دومای دولتی و به ویژه معاون اول رئیس دومای دولتی  ملنیکوف و دیگر روسای کمیته های مختلف برای توضیح این واقعیت که ابتکارات اصلی قانونگذاری جناح حزب در پارلمان توسط آنها بیان شده است تشکر کرد و گفت:

 حزب کمونیست همچنین 10 موضع کلیدی و 55 ابتکار مشخص را برای خروج کشور از بحران منتشر کرده است و من اصرار دارم که نامزدهای حزب کمونیست فدراسیون روسیه حداکثر استفاده را از این برنامه ها در طول مبارزات انتخاباتی محلی بکنند.

حذف بی سابقه نامزدهای حزب کمونیست فدراسیون روسیه از انتخابات (محلی) و استفاده از فناوریهای الکترونیکی که برای دستکاری آرا طراحی شده اند، نشان میدهد که مقامات نظرات رای دهندگان را نادیده میگیرند. این در حالی است که انسجام و وحدت کشور امروز معنایی استثنایی و حیاتی پیدا کرده است. از همین روی مقامات باید و ضرورت حتمی دارد تا به تجربه و حرف کمونیست ها گوش فرا دهند.

 زیوگانف، در عین حال قطعنامه هیئت رئیسه کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه را در باره اعطای جایزه لنین در سال 2024  به الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور جمهوری بلاروس جهت تلاش بی نظیر و مداوم او برای ترویج ایده های جهان چند قطبی عادلانه و کمک به گسترش شیوه شکل گیری آن، تلاش های مداوم برای تقویت اتحاد دولت های بلاروس و روسیه، مشارکت شخصی در حفظ میراث تاریخی و ارزش های دوران اتحاد شوروی و نقش مهم وی در تقویت دوستی و برادری مردم روسیه و بلاروس داشته است، تقدیر کرد.

- مقارن همین روزها در سال 1943، نبرد بزرگ اوریول- کورسک، در میهن ما بیداد کرد که در آن نیروهای خیر و شر در یک نبرد سرنوشت ساز با هم جنگیدند. کل کشور اتحاد شوروی در یک جبهه بزرگ جنگید و در همین جا بود که ستون فقرات رایش سوم را در هم شکست. نبرد اوریول- کورسک 50 روز به طول انجامید و با شکست سخت نازی ها به پایان رسید. بنابراین، اکنون نیز باید تلاش خود را تا حد امکان متمرکز کنیم و در راه مبارزه برای پیروزی امروز خود متحد شویم.

این نشست، با ارایه اطلاعاتی درباره وضعیت منطقه کورسک، آغاز میشود که کازبک تایسایف، دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه، قهرمان دونباس که در حال حاضر در محل استقرار دارد، در اختیار رفقا گذاشته است.

حزب به محض انتشار اولین خبر ها در باره آنچه که در منطقه کورسک اتفاق افتاد، فراخوان داد و عملا به ابتکار ما، 20 منطقه بلافاصله به فراخوان پاسخ دادند.

زیوگانف خاطرنشان کرد که یک کاروان بشردوستانه اضافی با همه ملزومات کمک رسانی به مردم تشکیل شده است تا به دست ساکنان منطقه کورسک، اوریول و بریانسک برسد و حمایت شوند. همان ساعات روز اول رهبران ما به آنجا رسیدند، آنچه را که لازم بود فراهم کردند و  آوردند و شروع به ارائه کمک به مردم مناطق مختلف، همین طور تخلیه غیرنظامیان کردند.

گنادی آندریویچ گفت که خود او ریاست ستاد حمایت از پناهندگان را بر عهده دارد و ارسال کمک های بشردوستانه به پناهندگان را توسط یکی از معاونین مجلس فدرال فدراسیون روسیه و ایوانف رئیس کمیته مرکزی صلیب سرخ سازماندهی کرد.

- شکی نیست که عملیات در منطقه کورسک در بریتانیا و ایالات متحده تدوین شده است. امروز آنگلوساکسون ها یک درگیری خانمان سوز را برای ما ایجاد کرده اند، یعنی یک درگیری هسته ای که نقش حزب کمونیست روسیه با همه توانایی جلوگیری از چنین فاجعه ای است.

پیروزی های اصلی قرن گذشته در جنگ های داخلی و بزرگ میهنی توسط ما در زیر پرچم سرخ بدست آمد. از هر ده نفری که در بهار سال 1945 برلین را فتح کردند، هفت نفر آنها کمونیست و عضو کومسومول (سازمان جوانان کمونیست) بودند.

 زیوگانف، همچنین از ستاد سراسری جنبش همیاری معاون حزب کمونیست فدراسیون روسیه، شاخه های منطقه ای حزب، گروه های کارگری و سازمان های عمومی منطقه مسکو به دلیل اعزام منظم کاروان های بشردوستانه به مناطق تشکر کرد و افزود: ما قبلاً 127 کاروان کمکهای انسانی را اعزام کرده ایم که برای مناطق جدید بسیار ضروری است. ضمن اینکه  توانسته ایم 18 هزار کودک از مناطق جنگی را بپذیریم تا در آسایشگاه های ما مستقر کنند.

- کمیته منطقه ای حزب کمونیست فدراسیون روسیه جهت نظم و امنیت و سهولت در عملیات دفاعی، در آن مناطق حکومت نظامی اعلام کرده است. در عین حال یک هتل، یک مرکز پذیرش پناهندگان و توزیع کمک های بشردوستانه به صورت شبانه روزی در آنجا مستقر است. من همچنین می خواهم به شما اطلاع دهم که تهاجم نئو نازی ها نتوانستند سازمان حزب منطقه ای ما را غافلگیر کنند. ما از تمرکز نیروهای دشمن در مرزهای منطقه مطلع بودیم و اطلاعات آن را به وزیر دفاع رساندیم. همچنین یک رده پوشش مرزی در منطقه ایجاد شد که این تدبیر در اولین ساعات تهاجم نقش مهمی ایفا کرد و توانست پیشروی نیروهای دشمن را متوقف کند ضمن اینکه بخشهای زیادی از وجود مهاجمین پاک سازی شده است.

زیوگانف ادامه داد، ما در زمانی بسیار حساس و بحرانی به سر می بریم. امروزه بسیاری از مدیران کشور در حال بازگشت به دهه هرج و مرج سال های 90  هستند و شرایط دشوار و سنگین جنگ را متوجه نیستند. در این راستا بسیج منابع و توسعه فناوری های جدید امر حیاتی است. ما باید مقاومت و ایستادگی کنیم و پیروز شویم زیرا راه دومی وجود ندارد.

حزب کمونیست تجربه پیروزی های همه جانبه ای را دارد. مقاومت در برابر تهدیدهای خارجی با سیستم اجتماعی-اقتصادی موجود در روسیه غیرممکن است. رهبر کمونیستها خواستار مطالعه دقیق و باز گشت به تجربه تاریخی بلشویک ها و تحلیل دستاورد های مدرنیزاسیون لنین-استالین شد.

وی ادامه داد: توجه داشته باشیم که عدم اطمینان به آینده و ترس، جامعه را از درون برای مبارزه تهی می کند. او در عین حال از کمک تعدادی از کانال های اطلاع رسانی به غرب خبر داد که فعالانه فرهنگ بیگانه را ترویج میکنند تا امید به آینده را در روسیه نابود کنند.

گنادی آندریویچ متذکر شد که طی سالهای گذشته نقش مدیران میانی، اول از همه رهبران مناطق، کشور را از فروپاشی نجات دادند. در همین راستا، وی از رهبری کشور و روسیه متحد خواست تا نظم را در میان فرماندارانی که قوانین را نقض می کنند، از جمله فرمانداران منتخب، برقرار کنند.

علاوه بر این، رهبر کمونیستها در باره تجربه منحصر به فرد شهرداران و فرمانداران کمونیست و همچنین شرکت های ملی صحبت کرد و از همه دعوت کرد تا در همایشی که در 22 اوت در مزرعه دولتی لنین در نزدیکی مسکو برگزار می شود، شرکت کنند.

گنادی آندریویچ همچنین تجربه گسترده روابط بین الملل انباشته شده توسط کمونیست ها و همچنین روابط نزدیک حزب کمونیست فدراسیون روسیه با دوستان خارج از کشور را یاد آور شد.

در پایان زیوگانف تأکید کرد: "جلسه امروز حزب ما نشان دهنده بسیج کامل مردم برای پیروزی بود."   پیروزی نیاز به حداکثر تلاش در همه جبهه ها را دارد. نکته اصلی برای پیروزی حقیقت است.

 

https://www.rline.tv/news/2024-08-19-gennadiy-zyuganov-na-obshcherossiyskom-partiynom-sobranii-kprf-my-zhivem-v-chrezvychayno-otvetstvenn

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 938  -  31 مرداد 1403                                اشتراک گذاری:

بازگشت