راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

تلاش مکرون

برای فرار از سقوط

جمع آوری و ترجمه: الناز گرجی

   

امانوئل مکرون از سران گروه های پارلمانی دعوت کرد تا قبل از انتصاب نخست وزیر جدید گفتگو کنند. نامزد او برای نخست وزیری، "لوسی کاستتس"، علیرغم یک هفته پرتنش، عرصه رسانه را اشغال می کند. پایان انتخاب رئیس جدید دولت نزدیک به نظر می رسد. الیزه جمعه اعلام کرد، امانوئل ماکرون با هدف تشکیل دولت جدید، روسای گروه های پارلمانی و رهبران احزاب نماینده در پارلمان را برای «یک سری تبادل نظرات» دعوت کرد. قرار بود "انتصاب نخست وزیر در ادامه این رایزنی ها و نتیجه گیری های آن صورت بگیرد"

بر اساس اطلاعات روزنامه لیبراسیون، لوسی کاستتس نامزد جبهه مردمی جدید برای پست نخست وزیری است. این اقتصاددان تلاش می کند تا حد امکان رسانه ها را به خود مشغول کند تا بتواند امانوئل ماکرون را متقاعد کند که او را به پست نخست وزیری منصوب کند. در مصاحبه‌ای که این جمعه منتشر شد، او اعلام کرد که "منتظر آغاز زندگی مشترک" است و درباره اینکه حکومت احتمالی کاستها چگونه خواهد بود افزود: "البته ما به دنبال مصالحه، توافقات، از همه نیروهای جمهوری خواه که در پارلمان حضور دارند، به استثنای تجمع ملی "حزب خانم لوپن" خواهیم بود."

 مصالحه هایی که قصد دارد حول محور «اولویت های اصلی» ایجاد کند: قدرت خرید، دوشاخه زیست محیطی و دفاع از خدمات عمومی.

ما هدف روشنی برای بهبود قابل توجه قدرت خرید مردم داریم، حداقل دستمزد 1600 یورو این برای اقتصاد خوب خواهد بود. در مورد شیوه‌های اجرا، باید با شرکای اجتماعی که می‌خواهیم کنترل را به آنها بدهیم، بحث کنیم. یک ماه پس از دور دوم انتخابات قانونگذاری، انتصاب رئیس دولت هنوز نا معلوم است. بر اساس گزارش روزنامه "اوپه نیون"، انتصاب احتمالی نمایندگان جناح راست "برنارد کازنوو"، نخست وزیر سابق "فرانسوا اولاند"، نیز مورد بررسی است که به گفته روزنامه لیبرال، باید دید آیا او مایل به قبول این مسئولیت هست؟ او گفته است: نگرانی من این است که اطمینان حاصل کنم که کشور به سمت غیرقابل حکومت کردن می رود یا خیر؟

 

پیروزی در دست پوتین است

نویسنده :نیکولای پتروف.

 

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اخیرا مقاله ای از«آناستازیا ادل» منتشر کرده است که در آن او اعتراف می کند که غرب در جنگ اوکراین شکست خورده است. «غرب علیرغم داشتن امکان پایان دادن به این جنگ تعلل می کند.»

برای ولادیمیر پوتین، پیروزی در دسترس است - صرف نظر از اینکه چه کسی در سال آینده در کاخ سفید باشد.

نیویورک تایمز اذعان می‌کند که غرب علیرغم تحریم‌ها نتوانسته منابع قدرت اقتصادی روسیه را قطع کند. اقتصاد روسیه با سرعتی ملایم در حال رشد است و دارایی های الیگارشی روسیه در غرب امن می ماند، حتی اگر مسدود شود.

مهمتر از همه، اینکه خرید و فروش نفت روسیه در سرتاسر جهان با حداقل دردسر انجام می‌شود، زیرا به نظر می‌رسد رهبران غربی نمی‌توانند تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند روسیه را تحریم کنند یا اوضاع را همانطور که هست رها کنند. واضح است که پیشنهاد وزارت خزانه داری ایالات متحده برای اعمال جریمه برای نفتکش هایی که نفت روسیه را علیرغم تحریم ها منتقل می کنند و افزایش قیمت بنزین به انتخابات نوامبر به سود دمکرات ها کمک می کند. این روزنامه می نویسد: تنها کسی که نگران انتخابات آمریکا نیست، آقای پوتین است. برخلاف غرب، آقای پوتین در بازی ها جدی است. او کشور و اقتصاد خود را در بستر جنگ قرار داده است و حداقل یک سوم بودجه دولتی را به ارتش اختصاص داده و ده ها هزار روس را با حقوق و مزایای سخاوتمندانه تشویق می کند تا به ماشین جنگی او بپیوندند. او با حمایت مالی از احزاب و سیاستمداران طرفدار روسیه، انتشار اطلاعات نادرست و هدف قرار دادن مستقیم افراد غربی که در ارسال تسلیحات به اوکراین دخیل هستند، صحنه عملیات را به داخل خاک ناتو گسترش داده است .

غرب بسیار ضعیف تر عمل می کند و این وضع اراده روسیه را قوی تر کرده و متحدان «ایالات متحده و اتحادیه اروپا را در فشار قرار داده است.»

به این ترتیب است که اوکراین در وضعیتی تیره رها شده است. عزم اوکراینی ها به پایان می‌رسد و توافق صلح با آقای پوتین، صرف نظر از شرایط، برای اوکراین از مرگ بهتراست.

اگر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود - همانطور که وعده داده -، جنگ را «در ۲۴ ساعت» پایان میدهد، صلح می تواند زودتر برسد و اوکراین را مجبور به مذاکره بر اساس شرایط آقای پوتین کند. یا اگر دموکرات‌ها کاخ سفید را حفظ کنند و استراتژی «خانه میانی» خود را ادامه دهند، صلح عقب می افتد.

 

 نیویورک تایمز در ادامه می نویسد: «آقای پوتین از قبل برای پیروزی برنامه ریزی کرده است. آخرین پیشنهاد صلح او که بر اساس آن روسیه اراضی اشغالی را حفظ می کند و اوکراین از پیوستن به ناتو منع میشود، توسط بسیاری از رهبران غربی به عنوان تبلیغات رد شد. اما این در واقع واقعی ترین سناریو برای چگونگی پایان جنگ است. حامیان کرملین، برندگان جایزه نوبل و حتی پاپ میگویند «آنچه را پوتین می خواهد به او بدهند و جنگ را خاتمه ببخشند.»

کارشناسان می گویند در نهایت، هر چیزی که بمب ها را متوقف کند یک پیشرفت تلقی می شود.

قبول شرایط آقای پوتین برای اوکراین یعنی تقریبا 20 درصد از قلمرو خود و حدود پنج میلیون نفر را از دست دادن.

سخنگوی واشنگتن در نهایت از همه اینها چه نتیجه ای می گیرد؟

نیویورک تایمز می نویسد، پیروزی پوتین یعنی ناکام ماندن آمریکا در تصرف سنگری که قادر به حفاظت از متحدانش است.

آیا ایالات متحده پس از تسلیم شدن اجتناب‌ناپذیر رژیم کیف، از تلاش برای هژمونی خود دست می‌کشد؟

 جو بایدن، در نشست سران ناتو، گفت که روسیه در درگیری در اوکراین بازنده است.  اما اکنون ایالات متحده در حال حاضر تسلیم است!

ایالات متحده در حال شکست در اوکراین و فلسطین است. اینکه آمریکا در این جبهه ها در حال از دست دادن موقعیت خود است، به این معنی است که فشارهایش نتیجه مطلوب را نداشته است. مقاومت روزافزون مردم و تقویت همبستگی میان آنها، آمریکا را مجبور به عقب نشینی خواهد کرد.

همزمان با نیویورک تایمز، اکونومیست هم نوشت:

کیف از سر ناامیدی به منطقه کورسک حمله کرد.

ترجمه آذرنگ .از روزنامه اکونومیست .

اوکراین به دلیل ناامیدی و ناتوانی در مهار پیشروی نیروهای مسلح روسیه در دونباس تصمیم به حمله به منطقه «کورسک» گرفت. کیف امیدوار بود نیروهای روسیه را در سراسر خط مقدم متفرق کند تا از فشار بر مواضع خود در« دونباس» بکاهد. فرماندهی نظامی اوکراین در ابتدا گزینه نه تنها حمله به منطقه« کورسک»، بلکه حمله به منطقه « بریانسک» و حمله ترکیبی را نیز در نظر گرفته بود.

 علاوه بر این، اکونومیست اطمینان می دهد که فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین،«الکساندر سیرسکی»، تنها گروه کوچکی از رهبران نظامی و ولادیمیر زلنسکی را که دوره ریاست جمهوری او در 20 می به پایان رسیده بود، از برنامه های خود برای حمله مطلع کرده است. پیش از حمله در منطقه کورسک، «الکساندر سیرسکی» می توانست به دلیل روابط دشوار با مشاور رئیس دفتر زلنسکی، «آندری ارماک»، از سمت خود برکنار شود، اما وضعیت فرماندهی کل اکنون تغییر کرده و درباره

موقعیت او، «فوربس» مقاله ای منتشر کرد که در آن نوشته شده: نیروهای اوکراینی تجهیزات نظامی زیادی را در نبردهای منطقه «کورسک» از دست داده است. از جمله خودروهای زرهی جنگی ردیابی شده و ترابری چرخدار. حتی از دست دادن تجهیزات نظامی ارتش اوکراین در تهاجم کورسک "دوبرابر سرعت معمول" شده است.

 

ارتش اوکراین در 6 اوت به منطقه«کورسک» حمله کرد. رسانه ها نوشتند که کیف آخرین تجهیزات ناتو را وارد نبرد کرد.

به ادعای وزارت دفاع روسیه، کیف از آغاز جنگ «کورسک»، بیش از 4 هزار پرسنل نظامی، 50 تانک، 45 نفربر زرهی، 25 خودروی جنگی پیاده نظام، پنج سامانه دفاع هوایی، هفت سامانه MLRS و بسیاری بیش از این را از دست داده است. پیشروی ارتش اوکراین متوقف شده، اما نبرد همچنان ادامه دارد.

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 939  -  7 شهریور 1403                                اشتراک گذاری:

بازگشت