راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

گسترش همکاری
چین و عربستان سعودی
برای انرژی های پاک
ترجمه م. مهرجو

  

چین و عربستان سعودی چندین پروژه مهم را با تامین مالی مشترک در زمینه انرژی های پاک راه اندازی کرده اند که به گفته پژوهشگران، راه را برای پیشرفت های قابل توجهی در زیرساخت ها و فناوری انرژی های پاک هموار می کند که هر دو کشور از این امر سود خواهند برد.
یک سازنده چینی اینورترهای فتوولتائیک ، قراردادی را با شرکت "آلگیهاز هلدینگ " عربستان سعودی برای پروژه ذخیره ‌سازی انرژی با ظرفیت 7.8 گیگاوات ساعت - بزرگترین پروژه ذخیره‌ سازی انرژی در جهان امضا کرد.
"ژینکو سولار "، بزرگترین سازنده ماژول خورشیدی در جهان، برنامه های توسعه خود را در خارج از کشور سرعت بخشیده است و با همکاری "صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی "، بزرگترین مرکز ساخت سلول ها و ماژول های خورشیدی را در خارج از کشور ایجاد کرده است.
افزون بر این، یکی ازبنگاه های فناوری انرژی های پاک به نام "تی سی ال ژونگهوان " از بنیانگذاری یک شرکت با سرمایه گذاری مشترک، با صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی، برای ساخت کارخانه ای برای تولید 20 گیگاوات "ویفرهای کریستال فتوولتائیک " که به عنوان نیمه هادی ها عمل می کنند، خبر داده است. "تی سی ال ژونگهوان" تصریح کرد که این کارخانه با سرمایه گذاری حدود 2.08 میلیارد دلار، همکاری چین و عربستان سعودی را در زمینه انرژی های پاک بیش از پیش استوار خواهد کرد.
"نیکلاس لوا "، تحلیلگر شرکت مشاوره جهانی "ریستاد انرژی " که زنجیره تامین انرژی خورشیدی را پوشش می دهد، در این باره گفت: "این قراردادها، به عربستان سعودی این توانایی را می‌ دهد که از پتانسیل ویژه تابش خورشیدی در خاورمیانه برای تولید سالانه بیش از 2.000 کیلووات ساعت بر متر مربع سود برد." او افزود که تولید انرژی خورشیدی در عربستان سعودی و دیگر کشورهای خاورمیانه می تواند حضور شرکت های خورشیدی چینی را در جهان گسترش دهد.
"لو زوکسیان "، کارشناس "سازمان پژوهش های اقتصادی و پیشرفت سینوپک "، گفت که این پروژه ها با یاری فناوری و تخصص پیشرفته شرکت های چینی، منابع انرژی عربستان سعودی را متنوع تر کرده، ثبات و قابلیت اطمینان شبکه برق محلی را بهبود می بخشد.
از سوی دیگر، این پروژه‌ها فرصتی عالی برای گسترش حضور چین در بخش انرژی‌های پاک و نمایش پیشرفت‌های فناوری آن در صحنه جهانی فراهم می‌ کنند. "لو" معتقد است که اجرای موفقیت آمیز این پروژه ها نه تنها صنعت انرژی های پاک چین را تقویت می کند، بلکه روابط اقتصادی با عربستان سعودی را نیز افزایش داده است و در نتیجه یک همکاری راهبردی بلند مدت میان دو کشور ایجاد می کند.

http://german.chinatoday.com.cn/ch/wirtschaft/202407/t20240718_800372206.html


تلگرام راه توده:
https://telegram.me/rahetudeh
 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 939  -  7 شهریور 1403                                اشتراک گذاری:

بازگشت