راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

جنبش ضد جنگ

در اوکراین

رو به گسترش است

ترجمه عسگر داوودی

سایت تحلیلی "جبهه جنوب" توسط یک تیم از کارشناسان و داوطلبان از چهار گوشه جهان منتشر می شود و بر بررسی مسائل بین المللی تاکید دارد. این سایت تجزیه و تحلیل عملیات نظامی، وضعیت نظامی قدرت های بزرگ جهانی و سایر داده های مهم را که بر رشد تنش بین کشورها و ملت ها تاثیر می گذارد، بررسی می کند. تیم SouthFront معتقد است که نه تنها "روزنامه نگاران حرفه ای" با حقوق خوب، بلکه افراد عادی با ذهن کنجکاو قادر به تولید محتوای متعادل در یک جامعه مدرن اطلاعات گرا هستند. مطلب زیر ترجمه ایست از همین سایت:

  

 «موسسه بین المللی جامعه شناسی کیف» روز 28 خرداد نتایج نظرسنجی جدید خود را در رابطه با توقف احتمالی جنگ در اوکراین منتشر کرد. نتیجه اینکه تعداد افرادی که خواهان صلح در اوکراین هستند بشدت افزایش یافته است.

در ماه مه 2022، 80 درصد از پاسخ دهندگان از «مبارزه سازش ناپذیر علیه روسیه» حمایت کردند، اما  در شرایط فعلی این رقم به 58 درصد کاهش یافته است و این آمار نشان دهنده آنست که برخلاف افکار عمومی سال 2022 که یک پنجم جمعیت اوکراین خواهان صلح بودند اکنون یک سوم شهروندان اوکراینی خواستار سازش برای پایان دادن به جنگ هستند. با توجه به اینکه بسیاری از اوکراینی هایی که مدت ها طرفدار مذاکرات بوده اند از ابراز نظر خود می ترسند و بخش بزرگی از کسانی که مایل به شرکت در جنگ نیستند از کشور فرار کرده اند.

همچنین تقریبا دو سوم شهروندان اوکراینی معتقدند که موضوع مذاکرات باید به رفراندوم ملی گذاشته شود.

عدم تمایل اوکراینی ها به «ادامه مرگ برای منافع ناتو» به وضوح در سیاست های سختگیرانه بسیج کیف و شکار مردان بمنظور اعزام آنها به جبهه ها به عنوان «گوشت  دم توپ» در خیابان های سراسر کشور منعکس است.

موضوع دیگر فعالیت رو به رشد «جنبش های مقاومت چریکی طرفدار روسیه» در اوکراین است. فقط در روزهای گذشته، چندین حمله در مناطق مختلف ثبت شده است. در 26 خرداد، یک ترانسفورماتور الکتریکی در منطقه «چرکاسی» آتش گرفت. حمله مشابه دیگری پنجشنبه 24 خرداد در منطقه سومی ثبت شد. هدف «جنبش های مقاومت چریکی طرفدار روسیه» خنثی کردن تحویل تجهیزات نظامی به مناطق جنگ زده است.

در سه شنبه 29 خرداد، منابع محلی از حمله به یک اتوبوس نظامی در اودسا خبر دادند. ارتش اوکراین شکست های خود را توجیه می کند و شکایت می کند که مردم طرفداران روسیه در اوکراین اطلاعات لازم را برای یافتن نقاط استقرار پرسنل نظامی اوکراین، انبارهای پنهان و کارگاهها در اختیار ارتش روسیه قرار می دهند.

بیشتر حملات علیه نیرو های نظامی اوکراین در منطقه اودسا، در مناطق مرزی خارکف و همچنین در مناطق «جمهوری خلق دونتسک» (DPR) و «زاپرویزژیا» ثبت شده است. یک جنبش چریکی نیز در منطقه «میکولایو» فعال است. این مناطق شرقی و جنوبی همیشه جمعیت طرفدار روسیه داشته اند که برای نازی های مستقر در غرب اوکراین ناخوشایند است. کل جمعیت مناطق جغرافیایی مرد ادعای دولت زلنسکی در اوکراین بیش از 44 میلیون اعلام شده است. نژاد اوكرینی از گروه نژاد های اسلاو شرقی است. اوکراینی ها 73% درصد از جمعیت را تشکیل می دهند.

روسها بیش از یک پنجم  و بلاروسها بیش از 8 در صد جمعیت اوکراین را تشکیل می دهند.

https://southfront.press/deceived-ukrainians-no-longer-want-war/

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 932  -  13 تیر 1403                                اشتراک گذاری:

بازگشت