راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

مخالفان سیاست

مکرون

انتخابات پارلمان

اروپا را بردند!

اومانیته- ترجمه آذرنگ

   

انتخابات پارلمان اروپا پایان یافت و نتایج بدست آمده در اغلب کشورهای اروپائی غافلگیرانه بود. بویژه در فرانسه و آلمان. در این انتخابات عمدتا احزاب ناسیونالیست که رسانه های غربی نام آنها "راست افراطی" گذاشته اند به پیروزیهای بزرگ دست یافتند و ترکیب پارلمان اروپا را دگرگون کردند.

در فرانسه حزب "اتحاد ملی" به رهبری ماری لوپن 31.36  در صد آرا را بدست آورد و این حزب و شخص لوپن گام بزرگی به سمت رهبری فرانسه برداشت.

روزنامه اومانیته در نخستین تفسیر خود از نتایج انتخابات پارلمان اروپا نوشت:

 

آراء حزب اتحاد ملی درهمه شهرهای فرانسه میان پیر و جوان به طور یکسان؛ پخش شد.

 

پس از اعلام نتایج انتخابات رئیس جمهور فرانسه "مکرون" مطابق یک سنت قانونی انحلال مجلس ملی را اعلام کرد تا انتخابات پیش از موعد پارلمانی در این کشور برگزار شود. حزب مکرون تنها 15 در صد در انتخابات پارلمانی رای آورد، یعنی کمتر از نیمی از آراء حزب اتحاد ملی.

نتایج انتخابات حتی مارین لوپن و "جردن باردلا" متحد حزبی او را شگفت زده کرد.

 آنها اعلام کردند که روز 9 ژوئن «روز پایان دوران مکرون» بود. این درحالی است که یک روز پیش از آن مکرون و بایدن رئیس جمهور امریکا و همچنین زلنسکی رئیس جمهور تاریخ منقضی شده اکراین در فرانسه دیدار کرده و برای ادامه جنگ با روسیه پیمان بستند. حالا احزاب برنده انتخابات بکلی سیاستی دیگر دارند. آنها مخالف جنگ و طرفدار همکاری با روسیه هستند.

مارین لوپن اعلام کرد: فرانسوی ها عزم خود برای تغییر را به نمایش گذاشتند. ما صریحاً از رئیس جمهور می خواهیم که به این خواست مردم توجه کند و انتخابات جدید قانونگذاری را ترتیب بدهد.

لوپن خطاب به مردم فرانسه گفت: «ما آماده‌ایم از منافع فرانسوی‌ها دفاع کنیم و آماده پایان دادن به مهاجرت گسترده هستیم.»

 

حالا حزب "آ ر. ان" که متحد حزب اتحاد ملی است می تواند کرسی های زیادی را در پارلمان اروپا کسب کند و حزب لوپن اکنون قوی ترین پایگاه را در میان احزاب سیاسی فرانسه دارد.

این حزب همچنین می‌تواند روی اتحادهای اروپایی با احزاب همسو با حزب اتحاد ملی حساب کند.

اکنون مارین لوپن و"جردن باردلا" برای مردم قابل قبول و قابل احترام هستند.

اکثریت حدود 7.8 میلیون فرانسوی که این یکشنبه پای صندوق‌های رأی رفتند، به دو حزب ناسیونالیست معروف به راست افراطی رای دادند.

.https://www.humanite.fr/politique/extreme-droite/europeennes-2024-avec

-3136-le-rn-au-plus-pres-du-pouvoir

www.humanite.fr

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 929  -  23 خرداد 1403                                اشتراک گذاری:

بازگشت