راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

جرُم نابخشودنی

حزب توده ایران

چیست؟

  

جرم توده ایها چیست: دفاع از حقوق اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مردم، دفاع از فرهنگ مترقی، دفاع از حقوق زحمتکشان، دفاع از تمامیت ارضی کشور، مخالفت با جنگ و دفاع از صلح، دفاع از قانون در برابر بی قانونی های حکومت ها، دفاع از آزادی های سیاسی، دفاع از آزادی های مدنی مردم، دفاع از تحولات و تغییرات کم هزینه به سود مردم، دفاع از حکومت مردم بر مردم، دفاع از انتخابات و مردمی ترین نهاد، یعنی مجلس، دفاع از انتخابات آزاد.

اینهاست جرم های نا بخشودنی حزب توده ایران از جانب حکومت ها و هراندازه که حکومت ها به مردم بیشتر پشت کرده و از آنها دور می شوند، این جرم های حزب توده ایران سنگین تر می شود، چنان که حتی ممنوعیت ها و محرومیت های سیاسی را نیز کافی ندانسته و به آن یورش می برند، زندان می برند، شکنجه می کنند، می کشند، اعدام می کنند و ...

اینست تاریخ حزب توده ایران و جرم آن از نگاه حکومت ها.

تبلیغات علیه حزب توده ایران همیشه یکسان بوده است. چه در دولت مصدق، چه در دولت بازرگان و چه در سال های پس از دولت موقت بازرگان و چه اکنون.

انگلیس و امریکا پیوسته حکومت های وقت را از حزب توده ایران و کودتای کمونیستی ترسانده اند و نیروی ارتجاعی و پیرو سیاست های آنها در داخل کشور نیز روی همین بهانه و تبلیغات مانور داده اند. برای کشاندن نیروهای مذهبی به دنبال این سیاست نیز، پیوسته از بی دینی و مذهب ستیزی توده ای ها سخن گفته و آن را تبلیغ کرده اند. حال آنکه، همه این ها فقط بهانه بوده است، از بدو تاسیس حزب توده ایران تا امروز. آن دلیل و انگیزه اصلی برای سرکوب حزب توده ایران، پیوسته در تمام طول تاریخ حضور این حزب درجامعه ایران، برنامه های اقتصادی، مردمی و تلاش برای ارتقاء سطح دانش و فرهنگ توده های مردم بوده است.

 نه تنها در تمام سال های منجر به کودتای 28 مرداد، نه تنها در سال های پس از کودتا و تا انقلاب 57، بلکه در همان سال های اول پیروزی انقلاب نیز همین تبلیغات و سیاست از خارج و در داخل کشور علیه حزب توده ایران دنبال شد، حتی پس از یورش به حزب توده ایران و اعدام گسترده رهبران و کادرهای آن در جمهوری اسلامی. هنوز هم صدای همان طبل به گوش می رسد.

اینست تاریخ حزب توده ایران و جرم آن از نگاه حکومت ها!

دردهه 1330 مصدق را از کودتای توده ای ها می ترساندند، دیروز آیت الله خمینی را از کودتای توده ای ها و ورود ارتش سرخ (به سبک افغانستان) به ایران می ترساندند و حالا پس از آن کشتار تاریخی 1367، درعین اعلام مرگ و انحلال حزب توده ایران، باز هم از این شبح زنده سیاسی برفراز هر جنبش اجتماعی در ایران وحشت دارند.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 930  -  30 خرداد 1403                                اشتراک گذاری:

بازگشت