راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

چپ متحد فرانسه

به قدرت می رسد؟

جمع آوری از مطبوعات فرانسه

"الناز گرجی"

 

در مواجهه با محاسبات بدبینانه امانوئل ماکرون و امکان پیروزی اکثریت حزب خانم لوپن، نیروهای مترقی یک گرد همآیی ترتیب دادند تا بلکه از فرصت انتخابات استفاده کرده و بتوانند خود دولت آینده فرانسه را تشکیل بدهند.

شامگاه پنجشنبه 13 ژوئن، رهبران چهار نیروی اصلی چپ (فرانسه اینسومیز، حزب سوسیالیست، بوم شناسان، حزب کمونیست فرانسه) مذاکرات در مورد دور اول انتخابات را به پایان رساندند .

پس ازاعلام انحلال مجلس توسط امانوئل ماکرون، چپ که چندین بار در پاریس و سایر شهرهای بزرگ تظاهرات کرده بود، نفس راحتی کشید.

فابین روسل، دبیر ملی حزب کمونیست فرانسه گفت: «مردم از ما انتظار دارند که به وظیفه خود عمل کنیم. من قول می دهم که برای تغییر زندگی متحد خواهیم ماند. یا ما پیروز می شویم ویا انها " حزب آر. آن" لوپن...

بنابراین،ائتلاف حول نیروهای چپ یک برنامه مشترک برای شکستن خشونت اجتماعی ماکرونیست‌ها، نامزدهای منحصر به ‌فردی را در هر حوزه انتخابیه برای انتخابات پیش‌بینی‌ شده قانون‌گذاری، در 30 ژوئن و 7 ژوئیه، معرفی می‌کند.

جبهه مردمی جدید در شرایط اضطراری و به دلیل نداشتن نامزد طبیعی دست به انتخاب زد. یا بهتر بگوییم گرفتار بی انتخابی شد. منظور اینکه از چهار حزب سیاسی متحد در صورت پیروزی در انتخابات چه شخصی نخست وزیر می شود . انها تصمیم گرفتند در صورت پیروزی، تعیین نخست وزیر آینده را به بعد از 7 ژوئیه موکول کنند. این اکثریت بالقوه است که تصمیم خواهد گرفت.

اکنون این پرسش رسانه‌ها را به خود مشغول کرده است، رسانه‌هایی که هرگز فرصتی برای حضور از دست نمی‌دهند.

برای رهبری نبرد برای انتخابات زودهنگام قانونگذاری، حزب اتحاد ملی "آر ان جوردن باردلا"، حزب مکرون" گابریل آتال" را دارد. و چپ ها تصمیم گرفتند که بعد از پیروزی به این مسئله بپردازند.

"آنتی‌فون" می‌گوید: «طبیعت از خلاء بیزار است. خلایی که برخی با اصرار کم و بیش به دنبال پر کردن آن هستند.»

کانال 5 فرانسه می گوید: ژان لوک ملانشون رهبر حزب "اینسومیز" مجدداً تأیید کرد که "بدیهی است" آماده ورود به ماتینیون است: من خودم را حذف نمی کنم و خودم را تحمیل نمی کنم. "فابین روسل"، دبیر ملی حزب کمونیست فرانسه و کاندیدای حزب کمونیست فرانسه نوشت: ایده انتصاب ژان لوک ملانشون به عنوان نخست وزیر، که خود او به آن دامن می زند، هرگز موضوع توافق بین نیروهای جبهه مردمی نبوده است و "فرانسوا اولاند"، رئیس جمهور سابق جمهوری و کاندیدای کورز، از او خواست «خود را کنار بکشد» زیرا وقتی این همه طرد وجود دارد، باید حس علاقه داشته باشیم .

"یان پروسات "سخنگوی حزب کمونیست فرانسه می گوید: بحث درباره هویت نخست وزیر زود هنگام است. مشخصات او به اکثریتی که داریم بستگی دارد. ما در حال انتخاب یک تجسم متنوع و چندگانه با توافق بر سر برنامه هستیم .

مردم می دانند که اول به یک نماینده مجلس و بالاتر از همه به یک برنامه رای میدهند . https://www.humanite.fr/politique/fabien-roussel/nouveau-front-populaire-comment-faire-campagne-sans-avoir-un-candidat-designe-pour-matignon

www.humanite.fr

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 931  -  6 تیر 1403                                اشتراک گذاری:

بازگشت