راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

اعلامیه حزب کمونیست روسیه

کیف به ترور

روی آورده!

روزنامه پراودا- ترجمه نعمت بوستانی

   

روسیه هر روزه مورد هدف حملات منظم دشمن قرار می گیرد. کشور ما از حملات تروریستی خونین در داغستان و سواستوپل در حالت شوک به سر می برد. بسیاری از شهروندان بی گناه جان خود را از دست دادند. حوادثی که رخ داد باعث ناراحتی و خشم میلیون ها نفر شده است. این حملات شرورانه در روز یکشنبه، 23 ژوئن، زمانی که مردم به همراه خانواده خود در تعطیلات بودند و مسیحیان ارتدکس جشن تثلیث را جشن می گرفتند، انجام شد. این حوادث بیانگر این است که ما در مواجهه با چالش های سخت زندگی می کنیم.

ابتدا موشک های آمریکایی ATACMS شهر قهرمان سواستوپل را مورد اصابت قرار دادند. بمب های خوشه ای بر فراز منطقه ساحلی منفجر شد و تعداد زیادی غیرنظامیان را کشته و مجروح کردند. سپس حملات تروریستی خونین در داغستان رخ داد. یک کلیسا، یک کنیسه و ماموران مجری قانون مورد حمله قرار گرفتند. جنایاتی که منجر به فوت و مجروح شدن عده ای گردید.

ما با ساکنان کریمه و داغستان اظهار همدردی میکنیم و خود را در غم آنان شریک می دانیم. ما به نمایندگی از طرف کمونیست های روسیه با خانواده ها و دوستان قربانیان حملات تروریستی هم دردی خود را اعلام می داریم. برای کسانی که تحت درمان هستند آرزوی شفای هر چه سریعتر را داریم. ما خشم خود را از تبه کاری قاتلان ابراز می کنیم و خواستار مجازات عادلانه برای همه کسانی هستیم که چنین جنایاتی را مرتکب شده اند.

علیرغم تفاوت هایی، هر دو حمله یک هدف مشترک داشتند و به احتمال زیاد از یک مرکز هماهنگ می شدند. پشت سر آنها همان عروسک گردان های بدبین هستند که سناریوهایی را برای حملات به منطقه بلگورود، ایجاد کردند و شرکت کنندگان در حمله تروریستی وحشتناک در تالار شهر کروکوس را به خدمت گرفتند. سازمان دهندگان این اقدامات می خواهند کشور ما را به دلیل مبارزه با نئونازیسم در اوکراین، در پیش داشتن سیاست مستقل در عرصه بین المللی و مخالفت با استعمار نو مجازات کنند. آنها به دنبال شکستن و ترساندن و سلب اراده ما برای مقاومت هستند. برای دستیابی به این هدف، حملات به حساس ترین مناطق انجام می شود. هدف کشتن غیرنظامیان و ایجاد تفرقه بین قوم های مختلف است.

اگر بررسی درستی صورت نگیرد و اقدامات لازم انجام نشود، عواقب این اتفاقات می تواند بسیار جدی تر باشد. ماهیت اعمال کسانی که مرتکب این جنایات شده اند نشان می دهد که در پشت سر آنها یک نیروی قدرتمند و سازمان یافته قرار دارد و ما نباید باور کنیم که آن نیرو به میل خود متوقف خواهد شد.

تروریسم محصول سیستم سرمایه داری است و همواره تلاش دارد تا خود را در پوشش های ملی و مذهبی بپوشاند. در واقع، ترور معیارهای اخلاقی را که در طول تاریخ چند صد ساله بشر ایجاد شده است، زیر پا می گذارد. تروریسم که از گرد و غبار ویرانه های عراق و افغانستان، لیبی و سوریه تغذیه می شود، در مقیاس جهانی نیروی مخربی به دست آورده است و امپریالیسم از آن در راستای منافع خود بهره میگیرد.

سرمایه جهانی که در صدد است ثروت و قدرت خود را حفظ کند، به درگیری های خونین دامن می زند، مردم را در برابر یکدیگر قرار می دهد و از بکار بردن زشت ترین روش ها پروا ندارد. اوکراین و روسیه یکی از لقمه های چرب این محافل وحشت آفرین هستند. کودتای اوکراین در سال 2014 نمونه بارز تروریسم در راستای منافع ایالات متحده و ناتو بود. غرب از شبه نظامیان در «میدان» کیف حمایت کامل کرد، با شرمندگی در مورد تراژدی "خاتین اودسا" سکوت کرد و در مواجهه با گلوله باران ساکنان جمهوری خلق دونتسک و لوگانسک توسط نیروهای نئو فاشیست و باندرا چشم بر هم گذاشت.

 با لرزان شدن رژیم زلنسکی، روی آوری به تاکتیک های تروریستی به طور فزاینده ای بیشتر می شود. حکومت نظامی مستقر در کیف که قادر به پیروزی در میدان جنگ نیست، روی به خرابکاری می آورد. در عین حال نیروهای مسلح اوکراین در تلاش برای حمله به شهرک های مرزی روسیه هستند.

علیرغم تفاوت های ظاهری، همه موارد حمله های تروریستی به یک جا ختم می شوند. آنها یک حامی دارند: امپریالیسم جهانی. امپریالیسم یک جنگ بی رحمانه را علیه روسیه و کل جهان روسیه اعلام کرد. از همین روی ضرورت حکم می کند تا برای پیروزی، تجربه اتحاد شوروی را به کار بگیریم.

حکومت کشور شورا ها، از همان سالهای اولیه خود با راهزنی و تروریسم در تمام سطوح روبرو بود. محافل حاکم اروپا، ایالات متحده آمریکا و ژاپن از تروریست ها فعالانه حمایت کردند. غرب سخاوتمندانه از گاردهای سفید پشتبانی کرد. باسماچی ها، «برادران جنگلی»، باندرا و دیگر مزدوران را مورد حمایت قرار داد. قربانیان این عمل وحشیانه اغلب شهروندان عادی شوروی بودند.

موفقیت اتحاد جماهیر شوروی در مبارزه با تروریست ها با ترکیب ماهرانه مجموعه ای از اقدامات هماهنگ تضمین شد. سیاست اتحاد شوروی قاطعیت در مبارزه با دشمن، ایجاد اختلاف در صفوف آنها و همبستگی ملی بود. سازمان های دولتی و سازمان های اطلاعاتی بالاترین استانداردهای حرفه ای را تعیین می کردند. نکته اصلی مبتنی بر این بود که دولت سوسیالیستی ریشه هایی را که تروریسم را تغذیه می کرد، از بین برد. بر فقر و شکاف اجتماعی غلبه کرد و فرصت های برابر را برای شهروندان خود ایجاد کرد. بر این اساس، اتحاد جماهیر شوروی، یک سیستم امنیتی مؤثر ایجاد کرد و با چنین تمهید هایی هر فرد شوروی در آینده احساس امنیت و اطمینان می کرد.

جامعه مدرن روسیه در ورطه نابرابری مالکیت دو پاره گردیده است. فقر و بی ثباتی به واقعیت روزمره اکثر شهروندان تبدیل شده است. تنها در داغستان، از هر دو نفر جوان یکی بیکار است. این امر اشتهای تندروهای ملی و مذهبی را برای تأثیر گذاری بر مردم تحقیر و سرکوب شده توسط مقامات و صاحبان سرمایه تسهیل می کند.

ریشه کن کردن تروریسم به معنای از بین بردن منابع آن است: تقسیم اجتماعی و نابرابری ثروت و دارایی، بی قانونی و بی عدالتی، فقر و بی حقوقی برای میلیون ها شهروند کشور آبشخور تروریسم است. ما به این نتیجه رسیده ایم: نمیتوان با مبارزه با معلول، نه با علت، روی موفقیت حساب کرد. برای شکست تروریسم، باید بر سیستم سرمایه داری غلبه کرد، جامعه را بر اساس آرمان های عدالت خواهانه و در نتیجه سوسیالیسم متحد کرد. تجربه اتحاد جماهیر شوروی به ما یک نمونه عالی از چگونگی متحد کردن یک جامعه، ساختن زره محکم امنیت ملی و شرمساری بد خواه ترین و ظالم ترین دشمن را به ما می دهد.

حزب کمونیست فدراسیون روسیه از قاطع ترین واکنش به هر کسی که به جان و سلامت شهروندان ما تجاوز می کند و می خواهد نظم جنایتکارانه خود را بر جهان تحمیل کند، حمایت می کند. راه رسیدن به امنیت واقعی از طریق بهبود اقتصاد و زندگی اجتماعی، از طریق اتحاد مردم بر روی آرمان های انسانی، عدالت و سوسیالیسم می گذرد!

 

https://gazeta-pravda.ru/issue/65-31558-2526-iyunya-2024-goda/dat-otpor-terrorizmu-opirayas-na-sovetskiy-opyt

 

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 931  -  6 تیر 1403                                اشتراک گذاری:

بازگشت