راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

رنگين پوستان در
تيم فوتبال فرانسه
همسوئي دولت يکدست
با شبه فاشيست های جهان
يک امر اتفاقي است؟
 

"روبرتو كالدرولي" عضو حزب راستگرای "ليگ شمال" ايتاليا پيروزی تيم اين كشور را در مسابقات جام جهاني فوتبال يك "پيروزی سياسي" مقابل در مقابل تيم چند نژادی فرانسه توصيف كرد! سخنان كالدرولي كاملا آشكار كرد كه نه تنها جناح راست در داخل فرانسه، بلكه ظاهرا همه احزاب راست افراطي اروپايي در آرزوی شكست تيم فرانسه بدليل تركيب نژادی آن بوده اند.
به گفته سناتور كالدرولي "ايتاليا تيمي را شكست داده كه به خاطر كسب نتيجه هويت خود را با گزينش سياه پوستان، مسلمانان و كمونيست‌ها قرباني كرده است. "اشاره كالدرولي به حضور "كمونيست ها" مربوط به نقشي است كه ماری ژرژ بوفه دبيركل كنوني حزب كمونيست فرانسه در امر ورزش اين كشور برعهده داشته است. ماری بوفه قبلا در دولت ائتلاف چپ فرانسه وزارت ورزش و امور جوانان را برعهده داشت. در واقع با پشتيباني وی بود كه درهای ورزش فرانسه با قاطعيت بر روی بازيكنان رنگين پوست و دارای اصليت غير فرانسوی گشوده شد. امری كه به قهرماني تيم ملي فوتبال فرانسه در بازی های جام جهاني 1998 در دوران وزارت خانم بوفه انجاميد.
در عين حال اظهارات كالدرولي با بي‌اعتنايي اعضای جديد دولت چپگرای ايتاليا مواجه شده است. سفير فرانسه نيز در نامه ای به مجلس سنای ايتاليا به اين سخنان اعتراض كرد و نوشت "چنين اظهارات غيرقابل قبول و سخيفي فقط آتش كينه را شعله ورتر مي‌ كند." به گفته وی "فرانسه به تيمي كه اعضای آن را فرزندانش، صرفنظر از نژاد و مذهبشان تشكيل مي‌دهند، افتخار مي ‌كند."
( اين مواضع، از دو طرف را مقايسه کنيد با موضع گيری رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس هفتم و سرمقاله های دو روزنامه کيهان و جمهوری اسلامي، تا بيشتر دانسته شود، غرب ستيزی و باصطلاح استکبار ستيزی مشتي جنايت پيشه که بنام انقلاب سخن مي گويند، عملا به سود کيست و کدام جبهه را تقويت مي کند. جبهه شبه فاشيست های ايتاليا و دست راستي های سراسر اروپا را که معتقد به تصفيه تيم های ملي از رنگين پوستان کشورهای افريقائي و آسيائي اند و يا جبهه چپ و مترقي که معتقدند به تقسيم انسان ها براساس رنگ و پوست و مذهب آنها بايد خاتمه داد؟ بحث در همينجاست. آنها که در داخل کشور يک اقليت را خودی و اکثريت مردم ايران را غير خودی مي دانند، يک سوم جمعيت ايران را بدليل سني بودن انسان های درجه دوم به حساب مي آورند، دگرانديشان را قتل عام کرده و روشنفکران غير خودی را زنداني مي کنند و مي کشند، همان ها هستند که عمل کله زدن زيدان به سينه فوتباليست ايتاليائي را که عملا به سود جناح راست اروپا و شبه فاشيست های ايتاليا تمام شد مي ستايند. ما با همين نگرش و فاجعه از سوی حاکميت يکدست جمهوری اسلامي در برابر تمام مسائل جهاني و منطقه ای روبرو هستيم. اين نگرش و سياست عملا به سود امريکا و اسرائيل تمام شده و بصورت فاجعه بارتری تمام خواهد شد. راه توده)

 

 

    

  فرمات PDF                                                                                                        بازگشت