راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

روسيه

ايستادگي کمونيست ها

در برابر سقوط اخلاقي

نويس دويچلند

ترجمه: ستاره عسگری

 

روزنامه ارگان حزب سوسياليسم دموکراتيک آلمان از قول الکساندر کروگليکف مسئول حزب کمونيست فدارسيون روسيه در شهر اليانفسکي مي گويد: مي خواستند نام و شهرت لنين را منبع سود اندوزی خود قرار دهند. بنا به پيشنهاد چند سرمايه دار روسيه ، که در 15 سال اخير با دست اندازی بر اموال عمومي و در همکاري با مافيای روسيه به ثروت های افسانه ای دست يافته اند و با تمايل پنهان دولت پوتين، کوشش شد تا شهر معروف اليانفسکي - محل تولد لنين رهبر انقلاب اکتبر 1917 - به يک عشرتکده بزرگ تبديل شود.

شهر اليانفسکي که به لنين گراد نيز معروف است، دارای 12000هکتار مساحت و تعداد5/1 ميليون نفر جمعيت مي باشد. در اين شهر ساختمان بزرگ و تازه تعمير شده محل تولد لنين قرار دارد. او در آپريل 1870 در اين خانه بدنيا آمد.

اکنون مافيای تجاری روسيه مي کوشد تا به بهانه وجود خانه محل تولد لنين، اين شهر را به منطقه ای توريستي  تبديل کند. حتي کوشش کرده اند تا با انتقال جسد موميائي شده لنين از موزه لنين واقع در ميدان سرخ مسکو به شهر ارزش و اعتبار توريستي بيشتری بدهند. اما در کنار اين انتقال، توطئه ديگری هم تدارک ديده شده بود و آن تبديل شهر اليانفسکي به بزرگترين قمارخانه روسيه به سبک لاس وگاس در امريکا بود.

با مخالفت اپوزيسيون چپ بويژه حزب کمونيست فدراسيون روسيه و نيز با مخالفت افکار عمومي، فعلا پيشنهادهای سرمايه گذاری برای ايجاد لاس وگاس روسي در شهر اليانفسکي بلا تکليف متوقف شده است.

با متوقف شدن اين برنامه اکنون کمونيست های روسيه فشار سنگيني را متوجه دولت پوتين کرده اند تا از تعلل دست کشيده و هر چه سريع تر تعمير موزه لنين در ميدان سرخ مسکو را آغاز کند.

گنادی زيگانف دبير اول حزب کمونيست فدراسيون روسيه که اخيرا در کانال اول تلويزيوني روسيه، از جمله گفت که طرح تبديل شهر اليانفسکي به لاس وگاس روسيه نشان از سقوط اخلاق در جامعه روسيه دارد. سقوطي که مافياي سرمايه داری هدايت کننده وسائل ارتباط جمعي از آن حمايت مي کند.

کانال های تلويزيوني روسيه بي وقفه برنامه های جنسي ـ جنائي پخش مي کنند. پيشنهاد تبديل اليانفسکي به لاس وگاس از دل اين سقوط اخلاقي و بي فرهنگي بيرون آمده است.

گنادی زيگانف از اپوزيسيون روسيه خواست تا در حد توان، بر حضور خود در وسائل ارتباط جمعي ـ الکترونيکي روسيه بيافزايند و در صورت امکان متحدا به ايجاد يک کانال تلويزيوني که از آن برنامه های سالم فرهنگي و اجتماعي برای کودکان، جوانان و سالمندان پخش شود، اقدام کنند. در ادامه همين اعتراضات بود که اعضا و هواداران حزب کمونيست روسيه، در مقابل ساختمان يکي از کانال های تلويزيوني روسيه که مبتذل ترين فيلم های پليسي، جنائي و سکسي را پخش مي کند دست به تحصن زدند. يورش تلويزيوني به فرهنگ و اخلاق در روسيه چنان است که حتي حزب سوسيال ليبرال "يابلوکف" نيز بعنوان همبستگي به اين تحصن پيوست.

 

 

 

    

  فرمات PDF                                                                                                        بازگشت