راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

از حاشيه به متن

شناسنامه کارخانه ها و کارگاه ها

بايد برود روی شبکه اينترنت

سهراب نيا

 

رسما از 127 واحد توليدی و صنعتي استان تهران صحبت مي شود که در معرض بحران جدی قرار دارند و بيكاری 30 هزار كارگر اين واحدها را تهديد مي كند.

 

زمان آن رسيده است که با توسل به هر مقام و وسيله ای کارگران تمام موسسات و كارگاه ها و كارخانه ها از كوچك ترين تا بزرگ ترين آنها خواهان شناسنامه با مشخصات كامل(آدرس، نوع توليد، توليد موجود و توليد با ظرفيت كامل، تعداد نيروی كار موجود و با ظرفيت كامل و) به وسيله تشكيلات كارگری (خانه كارگر و) در سراسر ايران شوند. اين مشخصات بايد در رايانه ای و يا هر جای ممكن ديگری اعلام شود.

اگر چنين اطلاعاتي در تشكيلات خانه كارگر موجود است بايد در جهت هر چه تكميل تر كردن آن كوشيد و گرنه بايد تهيه كرد (ظاهرا هم وزارت كار و هم وزارت صنايع و معادن و هم مركز آمار ايران و سازمان برنامه و ……. اين شناسنامه ها را دارند و تهيه كرده اند)، ضمنا تمام شناسنامه ها كارگاه در سراسر ايران مي تواند در يك سي دی ( چند سي دی) جا داده شود.

بنظر من، يكي از وظايف مهم و اصلي خانه كارگر و يا هر تشكل ديگر موجود، اطلاع رساني دقيق و مستند در باره كارگاه ها و كارخانه ها و شركت های بحرا ن زده و در حال بحران در درجه اول به مردم و كارگران و كشاورزان و در درجه بعد به تمام مسئولين از بالا ترين مقام مملكتي تا پائين ترين  مقام بدون استثنا (منظور من هم مسئولين بخش دولتي و هم بخش خصوصي - بخش خصوصي ای كه در بيشتر موارد قدرت شان از مسئولين بخش دولتي  بسيار بيشتر و در بحران بوجود آمده نقش بيشتری دارند - و ديگراني كه بشكلي در اداره مملكت موثر مي باشند) فرستاده شده و آنها را در جريان قرار داد و از آنها برای بهبود وضع بحراني موجود ياری خواست.

 

 

 

 

                                                                                                بازگشت