راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

برخی توده ای های داخل کشورمی نویسند:
گزارش CIA
فریب بزرگی
که نباید تسلیم آن شد
 

 دوستان راه توده!
این چند خط را بعنوان نظر شماری از رفقای خود در داخل کشور لطفا منعکس کنید:
گزارش اخير و بدون مقدمه سازمان سيا مبني بر توقف فعاليت اتمي ايران، برخلاف تفسيرها و كف زدن هاي احمدي نژاد و اطرافيان او نه تنها به هيچ عنوان به معناي رفع خطر حمله نيست، بلکه برعكس، نشاندهنده جدي تر شدن و فوري تر شدن آن است. تنها ساده لوحان يا كساني كه مردم را ساده لوح تصور كرده اند مي توانند فكر كنند كه سازمان سيا گزارش خود را بدون همآهنگي با جرج بوش منتشر كرده است. يا كابينه او با اين گزارش ضرر كرده و برای جبران آن قرار است با سودي بسيار بزرگتر در آينده جبران شود.
انتشار اين گزارش در واقع براي تقويت موضع بوش و احمدي نژاد است نه براي تضعيف آن، چرا که هر دو به این ماجراجوئی هولناک نیازمندند. اولی برای کوبیدن مهر خود بر پیشانی جهان کنونی و دومی – در عامیانه ترین برداشت- برای صاف کردن جاده جهت ظهور امام زمان و کوبیدن مهر دوام ابدی خود بر پیشانی ملت ایران و مسلمانان جهان.
آنگونه که اخبار داخل کشور نشان میدهد، نزديك تر شدن و جدي تر شدن خطر جنگ موضع دولت احمدي نژاد را نه تنها در ميان مردم، بلكه در راس جمهوري اسلامي نيز ضعيف كرده است. فراخوان هاي مختلف براي صلح و از جمله تشكيل شوراي ملي صلح نشان داد كه سرعت آگاهي ملي از خطر حمله چه وسعتي گرفته است و نيروي داخلي در ايران چه وزنه مهمي را مي تواند در جلوگيري از خطر جنگ به میدان آورد.
شاید با این تعبیر بتوان گفت که بخشی از نتيجه گزارش سيا مقابله با اين آگاهي و خواب كردن مردم و تضعيف جنبش رشد يابنده صلح در داخل ايران است. از طرف ديگر موضع دولت احمدي نژاد و حاميان وي در راس جمهوري اسلامي نيز بر سر همين مسئله و ادامه تحريم ها و خطر جنگ بشدت ضعيف شده است. اختلاف ها و مقاومت ها به راس جمهوري اسلامي كشيده شده است و گوشه هائی از آن هر روز از پرده بيرون مي افتد. در اين شرايط، می توان تصور کرد که گزارش سيا با هدف جلوگیری از سقوط بيشتر موقعيت دولت احمدي نژاد انتشار یافته است.
اين گزارش چه فايده اي براي بوش دارد؟
تبليغات و جنجالي كه درباره اين گزارش در ايران و جهان صورت گرفته بنحوي است كه گويا گزارش هاي سيا همگي مستند و بدون كمترين پيشداوري سياسي است. ابراز خوشحالي و جنجالي كه حاميان احمدي نژاد در ايران و تبليغي كه بر سر اين گزارش در رسانه هاي خارجي مي كنند بشدت در حال اثبات خطرناک اعتبار بي خدشه گزارش هاي سازمان سيا است.
بدينسان، در لحظه اي كه بوش و دولت امريكا لازم داشته باشد، سازمان با اعتباري كه بدست آورده ناگهان مانند دهها مورد ديگر می تواند اسناد و گزارش هايي را از آستين خود بيرون آورد كه مبين دست يافتن يا قريب الوقوع بودن دست يافتن ايران به سلاح اتمي است و اين زماني است كه ديگر فرصتي براي جنبش صلح و مخالفان سياست جنگي اتمي از جمله در ميان دست اندركاران جمهوري اسلامي براي مقابله با جنگ باقي نمانده است.


راه توده 160 10.12.2007
 

 فرمات PDF                                                                                                        بازگشت