راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

پایان انتخابات پارلمانی روسیه
حزب کمونیست روسیه
با 6 سئوال
مردم را دعوت به رای دادن کرده بود
بهروز بکتاشی
 

انتخابات پارلمانی در روسیه پایان یافت و نتایج شمارش آراء تا آخر شب امشب (دوشنبه) و حداکثر در نیمروز سه شنبه (پس فردا) اعلام خواهد شد. صرفنظر از هر بحثی که پیرامون سلامت انتخابات، مراعات قوانین دمکراتیک برای تبلیغات حزبی و دیگر مسائل مربوط به این انتخابات جریان یابد، شعارهای حزب کمونیست روسیه فدراتیو برای این انتخابات حائز اهمیت بود. این که این حزب با چه در صد از آراء در پارلمان روسیه حضور یابد، مهم هست، اما نه باندازه برنامه و شعارهائی که در تدارک این انتخابات اعلام داشت و مردم را به حمایت از آنها فراخواند. آرادئی که کمونیست های روسیه با اتکاء به آن در پارلمان این کشور حضور خواهند یافت، آرائی است آگاهانه، چرا که رای دهندگان با چشمان باز و علیرغم همه محدودیت ها و ضد تبلیغ ها، پای صندوق های رای رفتند به آنها رای دادند.
این رای، به مراتب با پرقدرت تر از آرائی است که زیر فشار هیجان ها و تبلیغات به سبک تبلیغات امریکائی از مردم روسیه گرفتند.
پیش از این انتخابات به رهبران احزاب در روسیه چند دقیقه وقت داده شد تا در تلویزیون سراسری روسیه با مردم پیرامون برنامه های خود صحبت کنند. گنادی زیوگانف دبیرکل حزب کمونیست روسیه فدراتیو نیز در تلویزیون سراسری ظاهر شد و کوتاه، اما قاطع با مردم سخن گفت.
او گفت:
رفقای محترم،هموطنان من!
از شما دعوت می کنم در انتخابات شرکت کرده و از حزب کمونیست روسیه فدراتیو، حزب خلق و برای خلق، حمایت کنید. قبل از رفتن به پای صندوق های رای از خود چند سئوال کنید.
1- چرا طی 15 سال اخیر یک موسسه بزرگ امروزی با فن آوری سطح بالا در کشور ساخته نشده است؟
2- چه اتفاقی افتاده که 70 هزار کارخانه تخریب و در 35 میلیون هکتار زمین علف هرز سبز شده است؟
3- چرا در اول سپتامبر 2 و نیم میلیون کودک به مدرسه نرفته اند؟
4- چرا 4 میلیون معتاد داریم؟
5- چه اتفاقی افتاده که حقوق بازنشستگی افراد ارزشمند ، افرادی که کار کردند، جنگیدند و کشور را ساختند، باید 3هزار روبل ناچیز باشد و هزینه یک مجرم در زندان 6200 روبل است؟
6- چرا 55 میلیون شهروند روسیه، یک سوم جمعیت، با 5هزار روبل در ماه زندگی میکند وقیمت نان، شیر و روغن هر هفته افزایش می یابد؟

من از شما دعوت می کنم به حزب ما که برنامه خروج از این وضعیت را پیشنهاد میکند، رای بدهید.
غفلت در دو انتخابات قبلی منجر به تجزیه کشور و جنگ وحشیانه در چچن شد.
حزب ما چاره اندیشی های صلح آمیز را برای تمام بحران هائی که گریبان کشور را گرفته پیشنهاد می کند. به پای صندوق های رای بیاید و با رای خود اوضاع را سامان بدهید.


راه توده 159 03.12.2007
 

 فرمات PDF                                                                                                        بازگشت