راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

نامه و پیام های شما
پاسخ های راه توده

قابل توجه خوانندگان داخل و خارج کشور
 

1- راه توده در طول یک هفته بالغ بر 800 تا 1000 ای میل دریافت می کند که در لابلای آنها "از همه بدتران" ویروس جاسازی کرده و می فرستند. پاک کردن این ویروس ها و انتخاب ای میل هائی که به کار ما می آید به یکی از دشواری های راه توده تبدیل شده است و در حقیقت کار نیمه وقت یکی از همکاران ما شده است غربال کردن ای میل ها. در حالیکه می تواند این وقت را صرف ترجمه مقالات از احزاب و سازمان های مترقی آلمان کند. به همین دلیل ما دفتر دریافت "ای میل" را می بندیم و از همه کسانی که می خواهند با ما ارتباط داشته و یا برقرار کنند، تقاضا داریم از طریق پیام گیر اقدام کنند. این تصمیم از این هفته به اجرا گذاشته می شود. امیدواریم ما و مشکلمان دراین ارتباط را درک کامل کنید!
2- پاسخ به نامه ها و پیام های رسیده به راه توده را نخست با درخواست مسئولین فنی راه توده که پاسخی است به چند تن از خوانندگان نشریه آغاز می کنیم:
دوستان عزیز!
با سپاس از تلاش هایتان برای آماده کردن کتاب "28 مرداد" و "واژه نامه سیاسی" و همچنین راهنمایی های ارزشمندتان برای آماده کردن نسخه کامل کتاب ها. یادآوری می کنیم که برای ما و دیگر همکاران نشریه اولویت اصلی، دسترسی آسان تر خوانندگان راه توده در داخل کشور به مطالب و کتابهاست. بویژه آن که می دانیم خوانندگان نشریه در داخل کشور با مشکل فیلترینگ دست به گریبانند و از آن مهمتر به سبب استفاده از مودم (Modem) و سرعت بسیار پائین اینترنت در ایران برای خواندن و دانلود مطالب با مشکل مواجه می شوند.

ای میل های فراوانی از ایران دریافت می کنیم که از بزرگی فایل ها و سخت باز شدن آنها گله می کنند. به همین دلیل و بعنوان نمونه کتاب "28 مرداد" را در 24 بخش نه تنها به صورت PDF بلکه به صورت HTML به خاطر حجم کمتر در مقایسه با PDF در دسترس خوانندگان قرار داده ایم. یعنی هر چه حجم فایل کمتر باشد در ایران دسترسی به آن آسانتر است.
ضمنا، با این نظر کاملا موافقیم که یک نسخه کامل از کتاب را بر روی سایت بگذاریم. برای امتحان نسخه کتاب "28 مرداد" را بدون هیچ تغییری به صورت PDF روی سایت می گذاریم. نمی دانیم خوانندگان از چه طریقی وارد اینترنت می شوند و سرعت اینترنت آنها در چه حدی است. بسیار سپاسگزار می شویم اگر خوانندگان داخل کشور نسخه کامل کتاب را یکبار با کامپیوتری که با سرعت پایین به اینترنت دسترسی دارد و یکبار هم با کامپیوتری که با سرعت بالا به اینترنت وصل است، از سایت دانلود کنند و نتیجه آن را به ما اطلاع دهند.
نسخه کامل کتاب در بخش "آثار بالینی" قابل دسترسی می باشد.

تخنه: درود رفقا! من منتظر سر مقاله شماره گذشته بودم که با عنوان "دو رویداد هفته گذشته چه پیامی برای جنبش دارد؟" نوشتید. اما، چرا دو رویداد؟
ما درآن هفته سه رویداد تاثیر گذار داشتیم. چرا از کنار بر كناری رئیس بانك مركزی گذشتید؟ تغییر در سه ركن اصلی نظام یعنی ركن نظامی (سپاه) ،ركن تعیین نماد دینی نظام (مجلس خبرگان ) و تغییر در ركن اقتصادی (بانك مركزی) جدا از یكدیگر نبودند. بعنوان فرزند این بوم از شما متشكرم خصوصا به خاطر بخش آثار بالینی كه زحمت تدوین آن را متقبل شده اید.
درود بر تمامی شما و تمامی شهدای راه مبارزه با امپریالیسم.
راه توده: دوست عزیز! تغییر رئیس بانک مرکزی را هنوز نوعی اختلاف فردی در کابینه احمدی نژاد میدانیم و به نشانه دیگری که حاکی از چرخش در نگرش اقتصادی دولت باشد نرسیده ایم. مسئله از نظر ما اینست که کسانی از زیر بار فشاری های داخل کابینه و احتمالا شکست برنامه های سیاسی و اقتصادی دولت می خواهند شانه خالی کنند و از کابینه فاصله می گیرند که بعدها مهره سوخته سیاسی در نظام نشوند و بتوانند در یک بخش و یا قسمت دیگر و یا ارگان دیگری بر سر کار بمانند و یا به کار باز گردند. این مسئله بسیار متفاوت با دو انتخاب و انتصابی است که در مجلس خبرگان روی داد و رهبر برای اجرای سیاست جنگی خود آن را اجتناب ناپذیر تشخیص داد. یعنی اولی یک رویداد انتخابی بود که دو تن در مجلس خبرگان نامزد ریاست این مجلس شدند با دوگونه نگاه به اختیارات رهبر و سرانجام آن و دیگری مانند استعفای رئیس بانک مرکزی نبود، بلکه انتصابی برای غالب ساختن استراتژی نوینی در سپاه بود. مع الوصف بسیار خوشحال می شویم که شما اگر اطلاعاتی در باره استعفا و یا تغییر رئیس کل بانک مرکزی دارید و یا تحلیل و تفسیری مستند در این ارتباط دارید برای ما بنویسید و بفرستید تا منتشر کنیم. دست شما را به گرمی می فشاریم.

راه توده: روزبه عزیز، ما که راه های رسیدن به سایت راه توده را برای شما قبلا نوشتیم. بنابراین نمی دانیم چرا با مشکل روبرو شده اید و مسئله چیست. لطفا ما را دقیق تر در جریان بگذارید.

محبوبی: نام زنده یاد عباس حجری را در شماره 148 درست ننوشته بودید. اصلاح کنید.
راه توده: حق با شماست و اصلاح هم شد. گاهی بر اثر خستگی و کم توجهی پیش می آید. شما و خوانندگان به گل روی خودتان ببخشید. البته همیشه درست بوده، درشماره گذشته کمی کار گره خورده و این اشتباه هم شد گرهی روی بقیه گره های فنی سایت.

راه توده: دوست عزیز افشین پارسا. نامه و اظهار نظر نسبتا بالا بلند شما دریافت شد اما واقعا وقت و فرصت تبدیل لاتین فارسی به فارسی را نداریم. چرا در این حد مختصر به خودتان زحمت نمی دهید که حداقل نظر خودتان را به فارسی بنویسید و بفرستید؟ از ما این همه همت، از شما هم آخر یک حرکت!
همین نظر را فارسی بنویسید و بفرستید حتما منتشر می کنیم.

pasargade: با سلام و عرض خسته نباشید. من دانشجوی مقیم استانبول هستم. با توجه به جمعیت زیاد ایرانی در ترکیه، می خواستم بپرسم چگونه می توانم با شما فعالیت داشته باشم؟
راه توده: دوست عزیز، هر وقت که همت کنید و ابتدا دست به قلم ببرید و بنویسید دراین جامعه پرجمعیت چه می گذرد و در کشوری که مقیم هستید چه حال و خبر است، کار را شروع کرده اید و نیازی به پرسش نیست. نیکی و پرسش؟

آیندا مسؤول سایت نهضت آینده افغانستان- تقاضای رفیقانه!
سلام رفقای گرامی. امیدوارم صحتمند و موفق باشید، رفیقانه تقاضا می گردد تا در صورت امکان ادرس سایت نهضت آینده افغانستان را در صورت امکان در سایت وزین خویش لینک نماید. از همکاری رفیقانه شما قبلاً سپاسگذارم.
راه توده: با سلام گرم متقابل. به روی چشم. امیدواریم راه توده بیش از این برای شما رفقا و برادران افغان مقبول افتد!

درفک گیلانی- با درود های فراوان
من قسمت پنجم مهمانی آقایان را ندارم. همچنین تا قسمت سی و یکم را دارم. متاسفانه نمی توان صفحه راه توده را بطور کامل دریافت کرد. بی زحمت اگر ممکن است من را برای دریافت فایل های کسری راهنمایی نمائید.
راه توده: همه فایل ها را کنترل کردیم و روی سایت هست اما مع الوصف شما آنچه را درباره کتاب مهمان این آقایان می خواهید دقیق تر به ما اطلاع بدهید و یک آدرس ای میل هم بدهید تا برایتان ارسال کنیم.
راه توده: دوست عزیز "هوشنگ" پیام شما رسیده اما آن فیلمی که نوشته اید از"یوتوب" ارسال داشته اید لینکش را یا فراموش کرده اید بفرستید و یا ناقص فرستاده اید. نکند شما هم گرفتار پیری و فراموشی شده اید و یا جوانی و سر به هوائی؟
بهرحال و جدا از این شوخی، حتما دوباره لینک مورد نظر خودتان را برای ما بفرستید.

جمشیدی- پیرو نامه پیشین!
پیشتر نامه ای دادم از نشریه خبری نشد. دوباره همان را می فرستم.....
راه توده: دوست عزیز. نامه بلند بالای شما رسیده و آن را مطالعه هم کرده ایم. دو مسئله جداگانه را در نامه خود مطرح کرده اید. نخست رابطه راه توده با حزب توده ایران و دیگری نظراتی که پیرامون سیاست های حزب توده ایران دربرابر انقلاب و جمهوری اسلامی داشته است. آنچه که در مورد نخست نوشته اید، مسائلی است که ما صلاح نمی دانیم وارد بحث آن شویم و به "بگو مگو" ها دامن بزنیم. زمان همه چیز را حل خواهد کرد و از آن مهم تر سیر رویدادهای ایران. شما هم هر طور صلاح خود می دانید و براساس بینش و استنباط خود ارتباط برقرار کنید و یا نکنید. این دست شماست نه ما.
در باره دیدگاه هائی که مطرح کرده اید نیز لطفا آنها را منسجم تر و دقیق تر تنظیم کنید و بصورت یک مقاله ارسال دارید تا در باره انتشار آن تصمیم بگیریم. البته نه بدون مستندات و عاری از هر گونه اتهام به این و آن.
موفق باشید

م.هموند- از ایران. با سلام
دیدم که جواب سوالات و نظرات من را دادید. بسیار خوشحال شدم و در ادامه باید بگویم با دیدی جوانانه و از سر هواداری از آرمان خود ( یعنی: چپ ) در نامه قبلی تند رفتم و چند تن اعضای حزب را به اتهامی نا معلوم محکوم کردم. خوشحال شدم که آن قسمت را چاپ نکردید و در ادامه از جوابتان به افشاری هم تا حدودی موافقم.
یک پیشنهاد دارم: از زنده یاد احسان طبری کلیات شعر و داستانی اگر تهیه کنید مطلوب می باشد و سعی کنید که آثار گذشته را بیشتر چاپ و منتشر کنید. در مورد انقلاب و وقایع آن و مطالب پشت پرده بیشتر بنویسید.
در ضمن من کتاب هیتلر و آلمان ها و بازی شیطانی و بسیاری از مقالات زنده یادان طبری و کیانوری را در بین دوستان خود پخش می کنم و آنان با خواندن این آثار خود را هر روز آگاه تر نسبت به دیروز می بینند.
هر کس به راه خویش می رود
من به راه توده می روم.
راه توده: از صمیم دل خوشحالیم که حرفی زده و پاسخی داده ایم که به دل شما نشسته و حقیقت و واقع بینی را در آن یافته اید. آنچه از دستمان در ارتباط با اشعار و داستان های زنده یاد طبری برآید کوتاهی نخواهیم کرد و انتشار کتاب واقعا خواندنی "چهره خانه" طبری نیز تلاشی در همین جهت است و توصیه می کنیم آن را هم مانند دیگر آثاری که یاد کرده اید بخوانید و به دوستان هم توصیه کنید بخوانند و ببینند که چگونه می توان در میان مردم از هر قشر و طبقه ای- از صادق هدایت تا دل وجگر فروش دوره گرد- زندگی کرد و در عین حال نظریه پرداز و دانشمندی بی نظیر نیز بود و شد. چهره خانه، یعنی این سرگذشت توده ای!
به همان راهی که در پایان نامه خود اشاره کرده اید و شعری است از زنده یاد دیگری "سیاوش کسرائی" ادامه دهید و مطمئن باشید راه درستی را انتخاب کرده اید. با ما در ارتباط باقی بمانید.
دست شما را به گرمی می فشاریم

راه توده: روزبه 2002 پیام شما دریافت شد و ارتباط هم برقرار گردید.

- رضا و محمدرضا قاسمپور، همچنین راسته 82 به خواسته شما برای دریافت نشریه در ایران عمل شد.




راه توده 149 17.09.2007


 

 فرمات PDF                                                                                                        بازگشت