راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

محمدعلی ترابی و شفیعی نسب
خاموشی ابدی
دو وکیل توده ای
دفتر حقوقی حزب توده ایران
 

 

دكتر محمد علي ترابي یکی از شریف ترین وکلای پایه یک دادگستری ایران، در تهران چشم بر جهان فرو بست. محمد علی ترابی از بازماندگان نسل توده ایهای دهه 20 و 30 بود، که پس از انقلاب بار دیگر به صفوف حزب توده ایران پیوست و سرپرست دفتر حقوقی حزب توده ایران شد. در سالهای اولیه تاسیس جمهوری اسلامی که درباره آزادی احزاب و مسائل قانون اساسی میزگردهای تلویزیونی برپا می شد، محمد علی ترابی به نیابت از اندیشه های حقوقی حزب توده ایران در این مناظره ها شرکت کرد و از حق حیات قانونی و ملی حزب توده ایران دفاع کرد. او متولد يكي از روستاهاي گرمسار بود و درجریان یورش ناجوانمردانه جمهوری اسلامی به حزب توده ایران، او نیز سر از زندان در آورد!
همچنین، از تهران خبر داده اند که شفيعي نسب یکی دیگر از اعضای دفتر حقوقي حزب توده ایران نیز به جمع خاموشان ابدی پیوست. شفیعی نسب نیز عضو دفتر حقوقی حزب توده ایران در سالهای فعالیت قانونی و علنی حزب در جمهوری اسلامی بود که پس از یورش به حزب توده ایران بمدت چند سال زندانی بود.
در گذشت این دو یادگار 6 دهه حضور حزب توده ایران در جامعه ایران را به خانواده های آنها و تک تک توده ایها تسلیت گفته و از همه آنها، درهرکجا که هستند می خواهیم به پا ایستاده و به احترام آنها یک دقیقه سکوت کنند!

راه توده 149 17.09.2007
 

 فرمات PDF                                                                                                        بازگشت